Počúvajú vás nadriadení v práci? Aj toto môže byť výsledok

Prečo sú bežní zamestnanci ochotní stať sa tvárou svojej firmy? Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2017
Anketa bola ukončená

„Nepracujem v potravinách, pracujem pre Lidl.“ To je len jeden zo sloganov kampane, ktorú reťazec spustil v roku 2016 s cieľom zvýšiť atraktívnosť svojej značky na pracovnom trhu. Zároveň chcel posilniť väzby so súčasnými zamestnancami, pričom niektorých z nich v kampani aj predstavuje.

„Vidieť svojich kolegov, ako sa neboja prepožičať svoju tvár na propagáciu značky spoločnosti Lidl, bolo pre zamestnancov veľmi motivujúce,“ hovorí zamestnankyňa Mária Potánková.

Aj vďaka tomuto projektu firma bojuje v kategórii Skvelý zamestnávateľ o ocenenie Via Bona 2017, ktoré udeľuje zodpovedným firmám Nadácia Pontis.

Autentickí ľudia, autentické výroky

Hlavnou myšlienkou kampane bolo definovať a vytvoriť zamestnávateľskú značku očami jej vlastných ľudí. Práve oni dokážu najlepšie zhodnotiť, čo pre nich firma znamená, vysvetľuje hovorca Tomáš Bezák. „Rozhodli sme sa pre postup smerom zdola nahor.“

Reťazec tak zisťoval priamo od svojich zamestnancov, ako vnímajú svoju firmu. Na základe ich odpovedí sa snažil vytvoriť kampaň, s ktorou budú aj oni sami stotožnení.

Došlo aj k posilneniu lojality k firme. Slogan „Aj ja som Lidl“ sa objavil ako polep na dverách kandelárií v predajniach, administratívnych budovách aj centrále. Zamestnanci mohli získať aj hrnčeky s týmto heslom.

„Nejde o jednorazový a imidžový projekt, ale skutočné nastavenie vnútorného fungovania firmy,“ hovorí Bezák.

Keďže značku definovali priamo zamestnanci, spoločnosť sa rozhodla, že tvárami novej kampane budú skutoční ľudia. Spustili preto kasting, na ktorý sa mohli prihlásiť všetci zamestnanci. Zo 120 prihlásených nakoniec vybrali jedenásť.

„Spolu so svojimi autentickými výrokmi sa stali ambasádormi projektu,“ hovorí Bezák.

Ochota pracovníkov stať sa tvárou spoločnosti pridáva na jej dôveryhodnosti, dodáva Potánková. „Iba spokojný zamestnanec stotožnený s firmou, v ktorej pracuje, dovolí, aby bola jeho tvár použitá verejne na propagáciu spoločnosti.“

Dôvera a komunikácia sú kľúčové

Reťazec medzičasom spustil samostatný projekt High 5, ktorý sa zameriava na vedúcich zamestnancov spoločnosti. Podľa Bezáka je predovšetkým o nastavení fungovania tímu. „Kľúčovými zložkami je budovanie dôvery, otvorená a úprimná komunikácia, rozvoj šitý na mieru konkrétneho človeka či hľadanie efektívnych riešení.“

Najskôr bolo na nové zásady vedenia preškolených 300 vedúcich zamestnancov. Títo následne preškolili svoje tímy. Projekt pomohol zamerať pozornosť na otvorenú komunikáciu a obojsmernú spätnú väzbu, vďaka čomu sú členovia tímov lepšie informovaní o prebiehajúcich projektoch a dianí vo firme.

Zároveň sa zaviedli pravidelné stretnutia vedúcich pracovníkov oddelení, na ktorých si vymieňajú informácie. Podľa Potánkovej sa tým zvýšila informovanosť v rámci firmy medzi jednotlivými oddeleniami, ktoré užšie spolupracujú.

Recept pre iné firmy

Reťazec by svojím konceptom rád inšpiroval aj iné spoločnosti. Bezák však priznáva, že neexistuje žiadny univerzálny recept na ideálnu zamestnávateľskú značku. Aby bola dôveryhodná, musí byť autentická a šitá na mieru danej spoločnosti.

„Určite je však nevyhnutné pozorne počúvať vlastných zamestnancov, dôverovať im a presadzovať otvorenú komunikáciu. Inak povedané: definovať hodnoty firmy s ľuďmi a pre ľudí,“ dodáva Bezák.

Už po osemnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania. Inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, životnému prostrediu, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 18. ročníka firmy prihlásili 48 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 22, ktoré budú súťažiť o víťazstvo v ôsmich kategóriách. Deviateho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 5. apríla. Stačí si pozrieť osem nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  2. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Všetko, čo rodiny milujú
  4. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  10. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 468
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 22 709
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 10 856
  4. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 5 339
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 4 438
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 970
  7. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 3 904
  8. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 3 065
  9. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 3 016
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 2 824

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Ženské telo nepatrí fašistom (píše Michal Havran)

Nie je nič absurdnejšie, ako keď fašisti hovoria o ochrane života a rodiny.

DOMOV

Sulík: Je čistá ilúzia myslieť si, že nová vláda sa dá vyrokovať

Ficova hviezda padá, tvrdí šéf SaS Richard Sulík.

ŠPORT

Dúbravkova cena rapídne stúpla. Môže skončiť v Liverpoole?

Slovenský brankár splnil všetky očakávania vysoko nad plán.

Neprehliadnite tiež

Týchto päť tipov vám pri podnikaní ušetrí tisíce eur

Menšie náklady môžu znamenať väčšie zisky.

Nicholsonová: Agrorezort podporoval okrem talianskej aj albánsku mafiu

Tri firmy, v ktorých pôsobila albánska mafia, dostali podľa Ďuriš Nicholsonovej za posledných osem rokov na dotáciách vyše 20 miliónov eur.

Slovensko v minulom roku navštívilo rekordne veľa turistov

V roku 2017 navštívilo Slovensko spolu 5,4 milióna domácich aj zahraničných turistov.

Trump najnovšie zvažuje zavedenie nových dovozných ciel na autá

Kritici Trumpových krokov varujú pred možnou odvetou. Dotknuté krajiny sa môžu inšpirovať a tiež zavedú vlastné obchodné sankcie.

Deutsche Bank prepustí vyše sedem tisíc zamestnancov

Banka pristúpila k prepúšťaniu z dôvodu šetrenia.