SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Počúvajú vás nadriadení v práci? Aj toto môže byť výsledok

Prečo sú bežní zamestnanci ochotní stať sa tvárou svojej firmy? Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2017
Anketa bola ukončená

„Nepracujem v potravinách, pracujem pre Lidl.“ To je len jeden zo sloganov kampane, ktorú reťazec spustil v roku 2016 s cieľom zvýšiť atraktívnosť svojej značky na pracovnom trhu. Zároveň chcel posilniť väzby so súčasnými zamestnancami, pričom niektorých z nich v kampani aj predstavuje.

„Vidieť svojich kolegov, ako sa neboja prepožičať svoju tvár na propagáciu značky spoločnosti Lidl, bolo pre zamestnancov veľmi motivujúce,“ hovorí zamestnankyňa Mária Potánková.

Aj vďaka tomuto projektu firma bojuje v kategórii Skvelý zamestnávateľ o ocenenie Via Bona 2017, ktoré udeľuje zodpovedným firmám Nadácia Pontis.

Autentickí ľudia, autentické výroky

Hlavnou myšlienkou kampane bolo definovať a vytvoriť zamestnávateľskú značku očami jej vlastných ľudí. Práve oni dokážu najlepšie zhodnotiť, čo pre nich firma znamená, vysvetľuje hovorca Tomáš Bezák. „Rozhodli sme sa pre postup smerom zdola nahor.“

Reťazec tak zisťoval priamo od svojich zamestnancov, ako vnímajú svoju firmu. Na základe ich odpovedí sa snažil vytvoriť kampaň, s ktorou budú aj oni sami stotožnení.

Došlo aj k posilneniu lojality k firme. Slogan „Aj ja som Lidl“ sa objavil ako polep na dverách kandelárií v predajniach, administratívnych budovách aj centrále. Zamestnanci mohli získať aj hrnčeky s týmto heslom.

„Nejde o jednorazový a imidžový projekt, ale skutočné nastavenie vnútorného fungovania firmy,“ hovorí Bezák.

Keďže značku definovali priamo zamestnanci, spoločnosť sa rozhodla, že tvárami novej kampane budú skutoční ľudia. Spustili preto kasting, na ktorý sa mohli prihlásiť všetci zamestnanci. Zo 120 prihlásených nakoniec vybrali jedenásť.

„Spolu so svojimi autentickými výrokmi sa stali ambasádormi projektu,“ hovorí Bezák.

Ochota pracovníkov stať sa tvárou spoločnosti pridáva na jej dôveryhodnosti, dodáva Potánková. „Iba spokojný zamestnanec stotožnený s firmou, v ktorej pracuje, dovolí, aby bola jeho tvár použitá verejne na propagáciu spoločnosti.“

Dôvera a komunikácia sú kľúčové

Reťazec medzičasom spustil samostatný projekt High 5, ktorý sa zameriava na vedúcich zamestnancov spoločnosti. Podľa Bezáka je predovšetkým o nastavení fungovania tímu. „Kľúčovými zložkami je budovanie dôvery, otvorená a úprimná komunikácia, rozvoj šitý na mieru konkrétneho človeka či hľadanie efektívnych riešení.“

Najskôr bolo na nové zásady vedenia preškolených 300 vedúcich zamestnancov. Títo následne preškolili svoje tímy. Projekt pomohol zamerať pozornosť na otvorenú komunikáciu a obojsmernú spätnú väzbu, vďaka čomu sú členovia tímov lepšie informovaní o prebiehajúcich projektoch a dianí vo firme.

Zároveň sa zaviedli pravidelné stretnutia vedúcich pracovníkov oddelení, na ktorých si vymieňajú informácie. Podľa Potánkovej sa tým zvýšila informovanosť v rámci firmy medzi jednotlivými oddeleniami, ktoré užšie spolupracujú.

Recept pre iné firmy

Reťazec by svojím konceptom rád inšpiroval aj iné spoločnosti. Bezák však priznáva, že neexistuje žiadny univerzálny recept na ideálnu zamestnávateľskú značku. Aby bola dôveryhodná, musí byť autentická a šitá na mieru danej spoločnosti.

„Určite je však nevyhnutné pozorne počúvať vlastných zamestnancov, dôverovať im a presadzovať otvorenú komunikáciu. Inak povedané: definovať hodnoty firmy s ľuďmi a pre ľudí,“ dodáva Bezák.

Už po osemnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania. Inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, životnému prostrediu, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 18. ročníka firmy prihlásili 48 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 22, ktoré budú súťažiť o víťazstvo v ôsmich kategóriách. Deviateho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 5. apríla. Stačí si pozrieť osem nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  2. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  3. Investície s fixným ročným výnosom 5,5 % - 8 %
  4. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  5. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  8. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  10. Mercedes-Benz EQV je elektrické riešenie všestranného vozidla
  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  3. Ako overiť či máte aktívny druhý pilier?
  4. Kurzarbeit – then, now and tomorrow
  5. Fanshop HC Košice prichádza s novinkami
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 30 632
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 565
  3. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 10 004
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 393
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 303
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 988
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 972
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 796
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 8 661
  10. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 564
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Lidl
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Richard Sulík
Ppremiér Igor Matovič (vpravo) a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Premiér Igor Matovič.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Jedna zlá a dve dobré správy o novej vakcíne

Očkovanie je jeden z najúžasnejších objavov ľudstva.

Tomáš Prokopčák.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Martin Miler

Doležal: Otvorenie zimnej sezóny v lyžiarskych strediskách stále nie je isté

Rezort dopravy má vypracovaný plán a čaká na vyjadrenie odborníkov.

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Kvalitný plán obnovy si vyžaduje čas. Ale tomu Fico nerozumie, odkázal Heger

Minister financií reagoval na kritiku predsedu Smeru na absenciu plánu obnovy pre EÚ.

Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.