Počúvajú vás nadriadení v práci? Aj toto môže byť výsledok

Prečo sú bežní zamestnanci ochotní stať sa tvárou svojej firmy? Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2017
Anketa bola ukončená

„Nepracujem v potravinách, pracujem pre Lidl.“ To je len jeden zo sloganov kampane, ktorú reťazec spustil v roku 2016 s cieľom zvýšiť atraktívnosť svojej značky na pracovnom trhu. Zároveň chcel posilniť väzby so súčasnými zamestnancami, pričom niektorých z nich v kampani aj predstavuje.

„Vidieť svojich kolegov, ako sa neboja prepožičať svoju tvár na propagáciu značky spoločnosti Lidl, bolo pre zamestnancov veľmi motivujúce,“ hovorí zamestnankyňa Mária Potánková.

Aj vďaka tomuto projektu firma bojuje v kategórii Skvelý zamestnávateľ o ocenenie Via Bona 2017, ktoré udeľuje zodpovedným firmám Nadácia Pontis.

Autentickí ľudia, autentické výroky

Hlavnou myšlienkou kampane bolo definovať a vytvoriť zamestnávateľskú značku očami jej vlastných ľudí. Práve oni dokážu najlepšie zhodnotiť, čo pre nich firma znamená, vysvetľuje hovorca Tomáš Bezák. „Rozhodli sme sa pre postup smerom zdola nahor.“

Reťazec tak zisťoval priamo od svojich zamestnancov, ako vnímajú svoju firmu. Na základe ich odpovedí sa snažil vytvoriť kampaň, s ktorou budú aj oni sami stotožnení.

Došlo aj k posilneniu lojality k firme. Slogan „Aj ja som Lidl“ sa objavil ako polep na dverách kandelárií v predajniach, administratívnych budovách aj centrále. Zamestnanci mohli získať aj hrnčeky s týmto heslom.

„Nejde o jednorazový a imidžový projekt, ale skutočné nastavenie vnútorného fungovania firmy,“ hovorí Bezák.

Keďže značku definovali priamo zamestnanci, spoločnosť sa rozhodla, že tvárami novej kampane budú skutoční ľudia. Spustili preto kasting, na ktorý sa mohli prihlásiť všetci zamestnanci. Zo 120 prihlásených nakoniec vybrali jedenásť.

„Spolu so svojimi autentickými výrokmi sa stali ambasádormi projektu,“ hovorí Bezák.

Ochota pracovníkov stať sa tvárou spoločnosti pridáva na jej dôveryhodnosti, dodáva Potánková. „Iba spokojný zamestnanec stotožnený s firmou, v ktorej pracuje, dovolí, aby bola jeho tvár použitá verejne na propagáciu spoločnosti.“

Dôvera a komunikácia sú kľúčové

Reťazec medzičasom spustil samostatný projekt High 5, ktorý sa zameriava na vedúcich zamestnancov spoločnosti. Podľa Bezáka je predovšetkým o nastavení fungovania tímu. „Kľúčovými zložkami je budovanie dôvery, otvorená a úprimná komunikácia, rozvoj šitý na mieru konkrétneho človeka či hľadanie efektívnych riešení.“

Najskôr bolo na nové zásady vedenia preškolených 300 vedúcich zamestnancov. Títo následne preškolili svoje tímy. Projekt pomohol zamerať pozornosť na otvorenú komunikáciu a obojsmernú spätnú väzbu, vďaka čomu sú členovia tímov lepšie informovaní o prebiehajúcich projektoch a dianí vo firme.

Zároveň sa zaviedli pravidelné stretnutia vedúcich pracovníkov oddelení, na ktorých si vymieňajú informácie. Podľa Potánkovej sa tým zvýšila informovanosť v rámci firmy medzi jednotlivými oddeleniami, ktoré užšie spolupracujú.

Recept pre iné firmy

Reťazec by svojím konceptom rád inšpiroval aj iné spoločnosti. Bezák však priznáva, že neexistuje žiadny univerzálny recept na ideálnu zamestnávateľskú značku. Aby bola dôveryhodná, musí byť autentická a šitá na mieru danej spoločnosti.

„Určite je však nevyhnutné pozorne počúvať vlastných zamestnancov, dôverovať im a presadzovať otvorenú komunikáciu. Inak povedané: definovať hodnoty firmy s ľuďmi a pre ľudí,“ dodáva Bezák.

Už po osemnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania. Inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, životnému prostrediu, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 18. ročníka firmy prihlásili 48 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 22, ktoré budú súťažiť o víťazstvo v ôsmich kategóriách. Deviateho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 5. apríla. Stačí si pozrieť osem nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  2. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  3. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 507
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 526
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 868
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 461
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 036
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 4 385
  8. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 284
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 657
  10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 613

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Rebel bez príčiny

Fico sa mentálne zasekol v roku 2013.

Neprehliadnite tiež

Únia by po zavedení ciel na európske autá nakupovala menej sóje a plynu z USA

Juncker a Trump sa dohodli, že kým prebiehajú rokovania, USA clá zavádzať nebudú.

Jean Claude Juncker.

Kybernetická bezpečnosť sa podľa dcérskej spoločnosti Huawei nemá politizovať

Slovenská, maďarská a poľská dcérska spoločnosť Huawei reagujú na medzinárodný tlak.

Podľa čínskych médií sa Washington snaží potlačiť spoločnosť Huawei a obmedziť jej globálnu expanziu.

Spolok farmárov Slovenska sa rozhodol nepodporiť aktívne traktorový protest

Spolok deklaroval, že pri podpore rôznych foriem prejavu nesúhlasu musí byť veľmi obozretný.

EÚ spustila informačnú kampaň pre firmy ohľadom brexitu

Materiál je dostupný vo všetkých jazykoch EÚ.

Pierre Moscovici

Rezort dopravy chce zaviesť povinnosť obstarania v rámci územného plánovania

V súčasnosti platný zákon novelizovali už štyridsaťkrát.

Minister dopravy Árpád Érsek v rozhovore pre SME.