Počúvajú vás nadriadení v práci? Aj toto môže byť výsledok

Prečo sú bežní zamestnanci ochotní stať sa tvárou svojej firmy? Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2017
Anketa bola ukončená

„Nepracujem v potravinách, pracujem pre Lidl.“ To je len jeden zo sloganov kampane, ktorú reťazec spustil v roku 2016 s cieľom zvýšiť atraktívnosť svojej značky na pracovnom trhu. Zároveň chcel posilniť väzby so súčasnými zamestnancami, pričom niektorých z nich v kampani aj predstavuje.

„Vidieť svojich kolegov, ako sa neboja prepožičať svoju tvár na propagáciu značky spoločnosti Lidl, bolo pre zamestnancov veľmi motivujúce,“ hovorí zamestnankyňa Mária Potánková.

Aj vďaka tomuto projektu firma bojuje v kategórii Skvelý zamestnávateľ o ocenenie Via Bona 2017, ktoré udeľuje zodpovedným firmám Nadácia Pontis.

Autentickí ľudia, autentické výroky

Hlavnou myšlienkou kampane bolo definovať a vytvoriť zamestnávateľskú značku očami jej vlastných ľudí. Práve oni dokážu najlepšie zhodnotiť, čo pre nich firma znamená, vysvetľuje hovorca Tomáš Bezák. „Rozhodli sme sa pre postup smerom zdola nahor.“

Reťazec tak zisťoval priamo od svojich zamestnancov, ako vnímajú svoju firmu. Na základe ich odpovedí sa snažil vytvoriť kampaň, s ktorou budú aj oni sami stotožnení.

Došlo aj k posilneniu lojality k firme. Slogan „Aj ja som Lidl“ sa objavil ako polep na dverách kandelárií v predajniach, administratívnych budovách aj centrále. Zamestnanci mohli získať aj hrnčeky s týmto heslom.

„Nejde o jednorazový a imidžový projekt, ale skutočné nastavenie vnútorného fungovania firmy,“ hovorí Bezák.

Keďže značku definovali priamo zamestnanci, spoločnosť sa rozhodla, že tvárami novej kampane budú skutoční ľudia. Spustili preto kasting, na ktorý sa mohli prihlásiť všetci zamestnanci. Zo 120 prihlásených nakoniec vybrali jedenásť.

„Spolu so svojimi autentickými výrokmi sa stali ambasádormi projektu,“ hovorí Bezák.

Ochota pracovníkov stať sa tvárou spoločnosti pridáva na jej dôveryhodnosti, dodáva Potánková. „Iba spokojný zamestnanec stotožnený s firmou, v ktorej pracuje, dovolí, aby bola jeho tvár použitá verejne na propagáciu spoločnosti.“

Dôvera a komunikácia sú kľúčové

Reťazec medzičasom spustil samostatný projekt High 5, ktorý sa zameriava na vedúcich zamestnancov spoločnosti. Podľa Bezáka je predovšetkým o nastavení fungovania tímu. „Kľúčovými zložkami je budovanie dôvery, otvorená a úprimná komunikácia, rozvoj šitý na mieru konkrétneho človeka či hľadanie efektívnych riešení.“

Najskôr bolo na nové zásady vedenia preškolených 300 vedúcich zamestnancov. Títo následne preškolili svoje tímy. Projekt pomohol zamerať pozornosť na otvorenú komunikáciu a obojsmernú spätnú väzbu, vďaka čomu sú členovia tímov lepšie informovaní o prebiehajúcich projektoch a dianí vo firme.

Zároveň sa zaviedli pravidelné stretnutia vedúcich pracovníkov oddelení, na ktorých si vymieňajú informácie. Podľa Potánkovej sa tým zvýšila informovanosť v rámci firmy medzi jednotlivými oddeleniami, ktoré užšie spolupracujú.

Recept pre iné firmy

Reťazec by svojím konceptom rád inšpiroval aj iné spoločnosti. Bezák však priznáva, že neexistuje žiadny univerzálny recept na ideálnu zamestnávateľskú značku. Aby bola dôveryhodná, musí byť autentická a šitá na mieru danej spoločnosti.

„Určite je však nevyhnutné pozorne počúvať vlastných zamestnancov, dôverovať im a presadzovať otvorenú komunikáciu. Inak povedané: definovať hodnoty firmy s ľuďmi a pre ľudí,“ dodáva Bezák.

Už po osemnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania. Inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, životnému prostrediu, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 18. ročníka firmy prihlásili 48 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 22, ktoré budú súťažiť o víťazstvo v ôsmich kategóriách. Deviateho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 5. apríla. Stačí si pozrieť osem nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 868
  2. Najužitočnejšia appka 16 910
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 152
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 267
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 680
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 406
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 083
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 684
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 237
  10. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 4 033

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Fico vymazal Sulíka, nanútil témy

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

ŠPORT

Najlepším hráčom na svete je Modrič, porazil aj Ronalda

Pozrite si ocenených v ankete The Best FIFA Football Awards.

Stĺpček Petra Schutza

Stopercentná bezpečnosť sa ustrážiť nedá

Festivalu treba držať palce vo viere, že kvótu nešťastí má vyčerpanú na storočie.

Neprehliadnite tiež

Brusel musí podľa Maďarska predísť brexitu bez dohody

Maďarsko sa obáva brexitu bez dohody, pretože je na britských investíciách závislé.

Spoluzakladatelia Instagramu končia vo vedení spoločnosti

Instagram v roku 2012 kúpila spoločnosť Facebook za jednu miliardu dolárov.

Vodičov Uberu pribudlo v USA toľko, že im zárobky klesli o polovicu

Frustrovaní vodiči sa podľa Wall Street Journal pokúšajú vymýšľať dlhšie trasy a zvyšovať tak cestovné.

Sankcie USA na vývoz ropy z Iránu spôsobili nárast jej ceny

Severomorská ropa Brent je najdrahšia za takmer 4 roky.

Siemens prepustí v Nemecku 2900 zamestnanov, usporí pol miliardy eur

Firma naráža na problémy kvôli rozvoju energií z obnoviteľných zdrojov.