BRATISLAVA. Vtipná reklama Fio banky láka mladých ľudí na účet bez poplatkov a na bezplatné prevody. Slovenská sporiteľňa ponúka online platformu George.
IT manažér Peter Sedlák prešiel pred rokmi z Tatra banky do online mBanky. Lákali ho nulové poplatky, vyššie úroky na vkladoch a očakával, že všetko vyrieši len cez internet, lebo nerád chodil do banky. Táto online banka sa stala jeho hlavnou bankou.
Tiež ho na nej lákal jej pekne nadizajnovaný internet banking. Neskôr zistil, že je síce vizuálne pekný, ale neprehľadný. "Pre mňa ich ovládanie nemá logiku a veľa funkcií majú poschovávaných, navyše nemajú v ňom poriadnu online podporu,“ vysvetľuje.
Malé banky už niekoľko rokov agresívne preberajú klientov veľkých bankových domov. Lákajú ich predovšetkým inováciami, ale aj nižšími nákladmi, napríklad bežným účtom bez poplatkov. Väčšie spoločnosti preto musia reagovať.
Najnovšia štúdia poradenskej spoločnosti A. T. Kearney z januára tohto roka ukazuje, že až štvrtina klientov veľkých bánk v Česku uvažuje v najbližších dvoch rokoch o zmene banky. Uvažujú najmä o prechode z veľkej banky do menších finančných ústavov.
Český trh síce má svoje špecifiká, no v hrubých obrysoch je porovnateľný so slovenským.