SME
Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky

Dieselové modely Volkswagenu po úprave softvéru produkujú nadmerné emisie

Skúmané vozidlo po úprave v servise spotrebovalo až o 14 percent viac motorovej nafty.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur.Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur. (Zdroj: TASR/AP)

SYDNEY. Vozidlá, ktoré nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) po vypuknutí emisného škandálu zvolal do servisov na opravu, spotrebujú viac paliva a stále nespĺňajú emisné normy.

Vyplýva to zo štúdie austrálskej monitorovacej organizácie, ktorú zverejnila v pondelok.

Stále prekračujú limity

VW sa v septembri 2015 priznal, že približne 11 miliónov jeho automobilov po celom svete má namontovaný softvér, ktorý im pri testoch v laboratóriách umožnil zamaskovať skutočné hodnoty emisií škodlivého oxidu dusíka.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Nemeckí zákazníci podali pre emisný škandál žalobu na Volkswagen Čítajte 

Tieto vozidlá počas jazdy na cestách až 40-násobne prekročili povolenú úroveň emisií oxidu dusíka.

VW musel tieto automobily zvolať do servisov a nelegálny softvér opraviť.

Austrálska automobilová asociácia (AAA) však tvrdí, že testy vozidiel pred aj po aktualizácii softvéru ukázali, že ich emisie pri jazde v reálnych podmienkach stále prekračujú povolené limity.

Pri analýze emisií sa zistilo, že skúmané dieselové vozidlo VW po úprave v servise spotrebovalo až o 14 % viac motorovej nafty. A na cestách stále produkuje nadmerné emisie. Ich úroveň je až o 400 % vyššia ako pri laboratórnych testoch, uviedla AAA vo vyhlásení.

Asociácia pripustila, že po návšteve servisu bolo síce množstvo emisií nižšie ako pred úpravou, ale stále prekračuje limity povolené v Austrálii. AAA uskutočnila testy v spolupráci s medzinárodnou motoristickou organizáciou Federation Internationale de l'Automobile (FIA).

Skryť Vypnúť reklamu

Koncern čelí množstvu žalôb

Volkswagen v pondelok odmietol toto porovnanie a povedal, že nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) schválil aktualizáciu softvéru a upravené vozidlá spĺňajú európske a austrálske emisné normy.

Prečítajte si tiež: Únia žiada, aby sa nové modely áut spoľahlivejšie testovali Čítajte 

Hovorca VW uviedol pre agentúru AFP povedal, že automobilové organizácie v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku testovali autá s aktualizovaným softvérom a potvrdili, že "fungujú podľa očakávania".

Podľa AAA jej výsledky ukazujú, že iba testy na skutočných cestách, a nie v laboratóriách umožnia politikom stanoviť normy tak, aby odrážali reálne podmienky.

Na austrálskych cestách jazdí "iba" 42-tisíc modelov VW, ktoré mali nelegálny softvér. Nemecký koncern už zvolal na úpravu softvéru vyše 6 miliónov áut po celom svete.

Skryť Vypnúť reklamu

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur na pokuty a aktualizáciu softvéru.

Koncern však stále čelí množstvu žalôb po celom svete. V Austrálii sa s VW súdi organizácia zastupujúca spotrebiteľov aj jednotlivci.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  3. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  7. Od Česka až po Jadran
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  10. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 502
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 270
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 217
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 971
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 909
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 728
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 147
  8. Od Česka až po Jadran 3 031
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 933
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 197
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda NR SR Boris Kollár a minister zdravotníctva SR Vladimír Lengvarský.

Čo je to falošná menšinovosť a prečo ju politici ľúbia.


8 h
Sme rodina hlasuje proti Lengvárského plánu na zvýhodnenie očkovaných

Ak Lengvarského zákon neprejde, očkovaným sa lockdown nevyhne.


3 h
Tovary chýbajú alebo ich nemá kto dokladať - čoraz viac ľudí končí v izolácii.

Systém zmenia, kľúčové povolania sa izolácii vyhnú.


4 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Fico sa chce dostať k moci.


11 h