Dieselové modely Volkswagenu po úprave softvéru produkujú nadmerné emisie

Skúmané vozidlo po úprave v servise spotrebovalo až o 14 percent viac motorovej nafty.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur.(Zdroj: TASR/AP)

SYDNEY. Vozidlá, ktoré nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) po vypuknutí emisného škandálu zvolal do servisov na opravu, spotrebujú viac paliva a stále nespĺňajú emisné normy.

Vyplýva to zo štúdie austrálskej monitorovacej organizácie, ktorú zverejnila v pondelok.

Stále prekračujú limity

VW sa v septembri 2015 priznal, že približne 11 miliónov jeho automobilov po celom svete má namontovaný softvér, ktorý im pri testoch v laboratóriách umožnil zamaskovať skutočné hodnoty emisií škodlivého oxidu dusíka.

Prečítajte si tiež: Nemeckí zákazníci podali pre emisný škandál žalobu na Volkswagen

Tieto vozidlá počas jazdy na cestách až 40-násobne prekročili povolenú úroveň emisií oxidu dusíka.

VW musel tieto automobily zvolať do servisov a nelegálny softvér opraviť.

Austrálska automobilová asociácia (AAA) však tvrdí, že testy vozidiel pred aj po aktualizácii softvéru ukázali, že ich emisie pri jazde v reálnych podmienkach stále prekračujú povolené limity.

Pri analýze emisií sa zistilo, že skúmané dieselové vozidlo VW po úprave v servise spotrebovalo až o 14 % viac motorovej nafty. A na cestách stále produkuje nadmerné emisie. Ich úroveň je až o 400 % vyššia ako pri laboratórnych testoch, uviedla AAA vo vyhlásení.

Asociácia pripustila, že po návšteve servisu bolo síce množstvo emisií nižšie ako pred úpravou, ale stále prekračuje limity povolené v Austrálii. AAA uskutočnila testy v spolupráci s medzinárodnou motoristickou organizáciou Federation Internationale de l'Automobile (FIA).

Článok pokračuje pod video reklamou

Koncern čelí množstvu žalôb

Volkswagen v pondelok odmietol toto porovnanie a povedal, že nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) schválil aktualizáciu softvéru a upravené vozidlá spĺňajú európske a austrálske emisné normy.

Prečítajte si tiež: Únia žiada, aby sa nové modely áut spoľahlivejšie testovali

Hovorca VW uviedol pre agentúru AFP povedal, že automobilové organizácie v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku testovali autá s aktualizovaným softvérom a potvrdili, že "fungujú podľa očakávania".

Podľa AAA jej výsledky ukazujú, že iba testy na skutočných cestách, a nie v laboratóriách umožnia politikom stanoviť normy tak, aby odrážali reálne podmienky.

Na austrálskych cestách jazdí "iba" 42-tisíc modelov VW, ktoré mali nelegálny softvér. Nemecký koncern už zvolal na úpravu softvéru vyše 6 miliónov áut po celom svete.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur na pokuty a aktualizáciu softvéru.

Koncern však stále čelí množstvu žalôb po celom svete. V Austrálii sa s VW súdi organizácia zastupujúca spotrebiteľov aj jednotlivci.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 909
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 923
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 975
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 875
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 346
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 891
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 322
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 957
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 743

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Francúzi plánujú uľahčiť veľkým mestám zavedenie mýta pre autá

Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových áut do mesta.

Majster tokár si na hotovú misku počká roky

Tokárov na Slovensku je málo. Najstarší z nich nástupcu nemá.

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Byty sú aj 2,5-krát drahšie ako pred pätnástimi rokmi

Bratislava, Trnava a Prešov ťahajú priemerné ceny.

Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.