Dieselové modely Volkswagenu po úprave softvéru produkujú nadmerné emisie

Skúmané vozidlo po úprave v servise spotrebovalo až o 14 percent viac motorovej nafty.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur.(Zdroj: TASR/AP)

SYDNEY. Vozidlá, ktoré nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) po vypuknutí emisného škandálu zvolal do servisov na opravu, spotrebujú viac paliva a stále nespĺňajú emisné normy.

Vyplýva to zo štúdie austrálskej monitorovacej organizácie, ktorú zverejnila v pondelok.

Stále prekračujú limity

VW sa v septembri 2015 priznal, že približne 11 miliónov jeho automobilov po celom svete má namontovaný softvér, ktorý im pri testoch v laboratóriách umožnil zamaskovať skutočné hodnoty emisií škodlivého oxidu dusíka.

Prečítajte si tiež: Nemeckí zákazníci podali pre emisný škandál žalobu na Volkswagen

Tieto vozidlá počas jazdy na cestách až 40-násobne prekročili povolenú úroveň emisií oxidu dusíka.

VW musel tieto automobily zvolať do servisov a nelegálny softvér opraviť.

Austrálska automobilová asociácia (AAA) však tvrdí, že testy vozidiel pred aj po aktualizácii softvéru ukázali, že ich emisie pri jazde v reálnych podmienkach stále prekračujú povolené limity.

Pri analýze emisií sa zistilo, že skúmané dieselové vozidlo VW po úprave v servise spotrebovalo až o 14 % viac motorovej nafty. A na cestách stále produkuje nadmerné emisie. Ich úroveň je až o 400 % vyššia ako pri laboratórnych testoch, uviedla AAA vo vyhlásení.

Asociácia pripustila, že po návšteve servisu bolo síce množstvo emisií nižšie ako pred úpravou, ale stále prekračuje limity povolené v Austrálii. AAA uskutočnila testy v spolupráci s medzinárodnou motoristickou organizáciou Federation Internationale de l'Automobile (FIA).

Koncern čelí množstvu žalôb

Volkswagen v pondelok odmietol toto porovnanie a povedal, že nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) schválil aktualizáciu softvéru a upravené vozidlá spĺňajú európske a austrálske emisné normy.

Prečítajte si tiež: Únia žiada, aby sa nové modely áut spoľahlivejšie testovali

Hovorca VW uviedol pre agentúru AFP povedal, že automobilové organizácie v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku testovali autá s aktualizovaným softvérom a potvrdili, že "fungujú podľa očakávania".

Podľa AAA jej výsledky ukazujú, že iba testy na skutočných cestách, a nie v laboratóriách umožnia politikom stanoviť normy tak, aby odrážali reálne podmienky.

Na austrálskych cestách jazdí "iba" 42-tisíc modelov VW, ktoré mali nelegálny softvér. Nemecký koncern už zvolal na úpravu softvéru vyše 6 miliónov áut po celom svete.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur na pokuty a aktualizáciu softvéru.

Koncern však stále čelí množstvu žalôb po celom svete. V Austrálii sa s VW súdi organizácia zastupujúca spotrebiteľov aj jednotlivci.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  5. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  6. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  7. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  8. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  9. Relaxačná zóna v záhrade
  10. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 18 573
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 688
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 15 535
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 512
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 098
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 031
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 4 782
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 2 981
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 920
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 825

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Európske jadro či konšpirácia z Aachenu? Prečo sa Francúzi a Nemci zblížili

Merkelová vidí ďalší krok k európskej armáde.

Dobré ráno

Dobré ráno: Chcel vypovedať, Kosík záhadne zmizol

Bol svedkom pri zavlečení Kováča do cudziny.

Stĺpček Petra Schutza

Čo môže byť za únosom Kosíka

Vidieť súvislosť s jeho svedectvom proti Lexovi je dosť zložité.

DOMOV

Kvasnica: Zverejňujeme len to, čo neublíži vyšetrovaniu vraždy

Treba podľa Kvasnicu ukázať, ako bola riadená prokuratúra.

Neprehliadnite tiež

Čína požaduje vzájomný rešpekt pri riešení obchodných sporov

Washington a Peking už niekoľko mesiacov vedú obchodnú vojnu.

Nad automobilkami sa zmráka. Dva zo štyroch závodov hlásia škrty

Volkswagen ohlásil škrtanie pracovných zmien.