Dieselové modely Volkswagenu po úprave softvéru produkujú nadmerné emisie

Skúmané vozidlo po úprave v servise spotrebovalo až o 14 percent viac motorovej nafty.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur.(Zdroj: TASR/AP)

SYDNEY. Vozidlá, ktoré nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) po vypuknutí emisného škandálu zvolal do servisov na opravu, spotrebujú viac paliva a stále nespĺňajú emisné normy.

Vyplýva to zo štúdie austrálskej monitorovacej organizácie, ktorú zverejnila v pondelok.

Stále prekračujú limity

VW sa v septembri 2015 priznal, že približne 11 miliónov jeho automobilov po celom svete má namontovaný softvér, ktorý im pri testoch v laboratóriách umožnil zamaskovať skutočné hodnoty emisií škodlivého oxidu dusíka.

Prečítajte si tiež: Nemeckí zákazníci podali pre emisný škandál žalobu na Volkswagen

Tieto vozidlá počas jazdy na cestách až 40-násobne prekročili povolenú úroveň emisií oxidu dusíka.

VW musel tieto automobily zvolať do servisov a nelegálny softvér opraviť.

Austrálska automobilová asociácia (AAA) však tvrdí, že testy vozidiel pred aj po aktualizácii softvéru ukázali, že ich emisie pri jazde v reálnych podmienkach stále prekračujú povolené limity.

Pri analýze emisií sa zistilo, že skúmané dieselové vozidlo VW po úprave v servise spotrebovalo až o 14 % viac motorovej nafty. A na cestách stále produkuje nadmerné emisie. Ich úroveň je až o 400 % vyššia ako pri laboratórnych testoch, uviedla AAA vo vyhlásení.

Asociácia pripustila, že po návšteve servisu bolo síce množstvo emisií nižšie ako pred úpravou, ale stále prekračuje limity povolené v Austrálii. AAA uskutočnila testy v spolupráci s medzinárodnou motoristickou organizáciou Federation Internationale de l'Automobile (FIA).

Článok pokračuje pod video reklamou

Koncern čelí množstvu žalôb

Volkswagen v pondelok odmietol toto porovnanie a povedal, že nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) schválil aktualizáciu softvéru a upravené vozidlá spĺňajú európske a austrálske emisné normy.

Prečítajte si tiež: Únia žiada, aby sa nové modely áut spoľahlivejšie testovali

Hovorca VW uviedol pre agentúru AFP povedal, že automobilové organizácie v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku testovali autá s aktualizovaným softvérom a potvrdili, že "fungujú podľa očakávania".

Podľa AAA jej výsledky ukazujú, že iba testy na skutočných cestách, a nie v laboratóriách umožnia politikom stanoviť normy tak, aby odrážali reálne podmienky.

Na austrálskych cestách jazdí "iba" 42-tisíc modelov VW, ktoré mali nelegálny softvér. Nemecký koncern už zvolal na úpravu softvéru vyše 6 miliónov áut po celom svete.

Emisný škandál stál doteraz Volkswagen zhruba 25 miliárd eur na pokuty a aktualizáciu softvéru.

Koncern však stále čelí množstvu žalôb po celom svete. V Austrálii sa s VW súdi organizácia zastupujúca spotrebiteľov aj jednotlivci.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  3. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  4. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  5. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  6. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  7. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  9. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  10. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  1. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  2. Odborná exkurzia po vodných stavbách v Českej republike
  3. Diskusný stôl na tému Energetická certifikácia budov
  4. Druhy ochranných známok
  5. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  6. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  7. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  8. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  9. Modesta Real Estate úspešne sprostredkovala obchodnú transakciu
  10. Už viete, čo spravíte s ojazdenými, letnými pneumatikami?
  1. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 25 355
  2. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou 24 191
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 18 542
  4. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 706
  5. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 9 131
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 123
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 8 018
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 6 878
  9. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie 6 582
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 807

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pošlite Fica do politickej karantény

Pripraviť ho o moc je štátny záujem.

ŽENA

Zmrzačili ich na celý život. Írske ženy pritom chceli iba porodiť

Tisícky žien podstúpili barbarskú procedúru.

Neprehliadnite tiež

Platíte si poistenie domova zbytočne?

Veľa ľudí nemá správne nastavenú poistku.

Británia zažíva rekordný úbytok európskych pracovníkov

Britský trh práce sa podľa analytika už pred brexitom mení.

Brexit podľa štúdie tvrdo zasiahne Česko, Poľsko a Maďarsko

Brexit podľa štúdie banky ING najviac ovplyvní výrobu áut, poľnohospodárstvo a textilný priemysel.

Štát už triedi poštu podľa toho, či má človek aktivovanú e-schránku

Vytlačené listy posiela v špeciálnych obálkach.

Ceny ropy prudko padli

Narastajú obavy z nadmernej ponuky na trhu v budúcom roku.