Škoda sa pripravuje na koniec dieselov a plánuje expanziu

Škoda predstaví plán mestského SUV Vision X s hybridným pohonom.

Ilustračné foto.(Zdroj: Škoda Auto)

PLZEŇ. Česká automobilka Škoda Auto sa pripravuje na neodvratný koniec dieselových motorov a nástup elektromobilov. Chce investovať 2 miliardy eur do elektromobility a digitalizácie.

"Je to najväčší investičný program v histórii Škody," uviedol v rozhovore pre nemecký denník Handelsblatt predseda predstavenstva Škody Bernhard Maier.

V rámci portfólia automobilky sa zmena stratégie prejaví rýchlo. Tohtoročná modernizovaná verzia Fabie sa už nebude predávať s dieselovým motorom, to isté bude od roku 2019 platiť pre novú generáciu modelu Rapid.

Článok pokračuje pod video reklamou

Práve u menších modelov vymiznú naftové motorizácie najrýchlejšie. Pri modeloch, ktoré sú vhodnejšie na dlhšie trasy, sa dieselové motory budú vyrábať najdlhšie.

"V roku 2025 budeme mať v ponuke 10 elektrifikovaných vozidiel, do konca roka 2020 plánujeme celkovo 19 nových modelov, bez ohľadu na druh pohonu," uviedol Maier.

Prečítajte si tiež: Nový koncept od Škody kombinuje pohon na benzín, plyn aj elektrinu

Už tento týždeň na autosalóne v Ženeve škodovka predstaví štúdiu mestského SUV Vision X s hybridným pohonom, ktoré začne sériovo vyrábať na budúci rok.

Škoda sa pre vysoký dopyt pohybuje na hranici svojich kapacít, napriek tomu chce počas najbližších dvoch rokov ešte prudko zvýšiť produkciu. "Aktuálne ročne vyrábame 1,2 milióna vozidiel, do polovice budúceho desaťročia by to mohli byť dva milióny," predpokladá Maier. Vlaňajší rok bol pre Škodu Auto najúspešnejším v jej histórii.

Plánovaná expanzia sa prejaví aj v Česku. Aj keď sa uvedené číslo týka globálnej produkcie v rámci všetkých 15 závodov Škody a veľká časťou spomínaného zvýšenia pripadne na ďalší rast v Ázii.

"V hlavnom závode v Mladej Boleslavi by sme radi využívali sobotu ako plnohodnotný pracovný deň, tým by sme sa dostali celkom na 18 zmien za týždeň. Ročnú produkciu by sme tým zvýšili o 75-tisíc vozidiel," plánuje Maier.

O svojich zámeroch však bude musieť presvedčiť odborárov. Tí v rámci práve prebiehajúceho kolektívneho vyjednávania odmietli ponuku na zvýšenie platov o 15 percent počas 27 mesiacov. Odbory postup vedenia Škody kritizujú. Podľa nich firma, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen, podmieňuje výraznejší rast platov práve 18-zmenovým systémom.

Prečítajte si tiež: Ženevský autosalón sa blíži, automobilky ohlásili posledné novinky

Odbory majú pre vyjednávanie dobrú pozíciu. Predaje áut sú rekordné, v rámci skupiny Volkswagen patrí Škoda k najziskovejším značkám. Jej kapacity sú však na hranici a dodávky áut sa predlžujú. "Máme za sebou rekordné výsledky a chceme za ne byť riadne odmeňovaní. Inak sa linky zastavia," uviedol po neúspešnom rokovaní o platoch šéf odborov Jaroslav Povšík.

Aby škodovka počas nasledujúcich rokov mohla vyrábať 2 milióny áut ročne, bude bez ohľadu na dohodu s českými odborármi hľadať kapacity aj v iných závodoch koncernu. "Nevylučujeme ani investíciu do úplne nového závodu mimo Česko," uviedol Maier.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 878
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 882
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 975
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 588
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 967
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 346
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 959
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 156
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 019
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 790

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Francúzi plánujú uľahčiť veľkým mestám zavedenie mýta pre autá

Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových áut do mesta.

Majster tokár si na hotovú misku počká roky

Tokárov na Slovensku je málo. Najstarší z nich nástupcu nemá.

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Byty sú aj 2,5-krát drahšie ako pred pätnástimi rokmi

Bratislava, Trnava a Prešov ťahajú priemerné ceny.

Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.