Nemecká ministerka požaduje prestavbu starších dieselových áut

Nemecké mestá budú môcť zakázať autám s naftovým motorom vjazd na ich územie.

Ilustračné fotoIlustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN. Nemecká ministerka životného prostredia Barbara Hendricksová naďalej požaduje technickú prestavbu starších dieselových áut, aby sa zabránilo zákazu ich vjazdu do miest.

Nie každý si môže "dovoliť nové auto"," povedala Hendricksová v piatok v nemeckom parlamente.

Automobilky spôsobili znečistenie ovzdušia v mestách a nemôžu sa jednoducho zbaviť zodpovednosti. "Potrebujeme nielen softvérové aktualizácie, ale aj technickú prestavbu dieselových áut, ktorá výrazne zníži emisie oxidov dusíka a umožní, aby mohli naďalej jazdiť do centier miest."

Hendricksová dúfa, že konečne všetci začnú ťahať za jeden povraz, aby aj napriek odporu automobiliek presadili prestavby dieselov na novšie emisné normy.

Spolková ministerka životného prostredia to požaduje už dlho. "Očakávam, že ak nebol ten tlak v uplynulých rokoch dostatočne veľký, teraz by mohol byť," uviedla vzhľadom na rozsudok Spolkového správneho súdu, ktorý v utorok rozhodol, že nemecké mestá budú môcť v rámci boja proti znečisťovaniu ovzdušia zakázať autám s naftovým motorom vjazd na ich územie.

Cieľom spolkovej vlády je, aby zákazy vjazdu áut nemuseli vstúpiť do platnosti, zdôraznila Hendricksová. Dodala, že v diskusii o dieseloch ide o zdravie ľudí a nie je namierená proti vodičom ani automobilovému priemyslu. "Ak sa nám podarí urobiť z tejto krízy šancu, výrazne to zlepší kvalitu života v našich mestách."

Automobilka Volkswagen je skeptická voči návrhu ministerky na prestavbu starších dieselových áut. Nemá nič proti tomu, ale nemôže dovoliť vysoké náklady. Navyše by prestavba zrejme negatívne ovplyvnila výkon vozidiel, uviedol šéf koncernu Matthias Müller.

"Nebudem teraz tvrdiť, že to vylučujem," povedal v piatok Müller, ale vyjadril pochybnosti o tomto zámere. Cena za prestavbu starších dieselových motorov sa môže pohybovať v pásme od 1500 do 7000 eur na auto a vývoj a testovanie nového systému na zníženie emisií by podľa Müllera trval 2 až 3 roky. Dodal, že autá by mohli mať po prestavbe vyššiu spotrebu, čo by zasa zvýšilo emisie kysličníka uhličitého a malo vplyv na daň z motorových vozidiel.

Z 15 miliónov dieselových áut na nemeckých cestách len 2,7 milióna plní poslednú emisnú normu Euro-6. Firma Evercore ISI odhaduje, že prestavba 6 miliónov vozidiel plniacich normu Euro-5 by celkovo stála 14,5 miliardy eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 29 805
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 706
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 24 832
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 20 125
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 10 845
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 960
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 141
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 457
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 190
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 104

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

Revír Dunaj
Scotty je najväčším objaveným tyranosaurom rexom na svete.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pellegrini si vybral hanbu

Ak to povie Fico, premiér urobí hocičo.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Skupina Penta je minoritným vlastníkom vydavateľa denníka SME. Na snímke spolumajiteľ Penty Jaroslav Haščák.

Penta sa možno opäť pokúsi o Markízu

Haščák odmieta, že by falošné zmenky využívali pri rokovaniach o kúpe televízií.

Marian Kočner a sídlo TV Markíza v Bratislave.

Europoslanci prijali odporúčania pre zdaňovanie a boj proti finančnej kriminalite

Europarlament vyzýva Slovensko na vyšetrenie daňových podvodov, ktoré odhalil Ján Kuciak.

Ilustračné foto.

Kočner bol pre Privatbanku už príťažou, Haščák ho usvedčuje z klamstva

Banka mala pod kontrolou dôležitú sériu prevodov pri tunelovaní Technopolu.

Budovu Technopolu podľa polície vytunelovali ľudia, ktorí sú blízki Marianovi Kočnerovi. Sám Kočner je v prípade vyšetrovaný, ale nie obvinený.
Atmosféra počas 7. ročníka medzinárodného poľnohospodárskeho veľtrhu Agrosalón 2019 na výstavisku Agrokomplex v Nitre.