Nemecká banka poslala na vidiek pojazdnú banku

Bankový manažér banky si nikdy ani nepomyslel, že skončí ako šofér autobusu.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BERLÍN. Bankový manažér banky Jürgen Schaller si nikdy ani nepomyslel, že skončí ako šofér autobusu, s ktorým najazdí 20-tisíc kilometrov ročne.

Ale vzhľadom na úbytok tzv. kamenných bankových pobočiek v odľahlejších vidieckych oblastiach, vrátane severného Bavorska, sa bankári rozhodli sadnúť za volant a štyri dni v týždni brázdia vidiecke cesty.

Ponúkajú skutočne mobilné bankové služby, vrátane bankomatu, aj v tých najmenších dedinkách a osadách.

Prechod od stola k palubnej doske umožnil Schallerovi "robiť niečo iné, a pritom zostať v kontakte so zákazníkmi," ako prezradil médiám.

Článok pokračuje pod video reklamou

Digitálna doba

Digitálna doba zasiahla aj banky. Mnohé z nich musia zatvárať čoraz viac malých, nerentabilných pobočiek, keďže ich klienti častejšie využívajú on-line služby.

Aj počet obyvateľov vidieka klesá a nízke úrokové sadzby brzdia zisky bánk.

V dôsledku toho banky, ako štátna Sparkasse, kde je Schaller vedúcim pobočky, museli prehodnotiť svoje obchodné modely. V okrese Kronach-Kumbach, v juhovýchodnom cípe Nemecka, kde pôsobí Schaller, vlani zatvorilo svoje dvere až šesť pobočiek s červeným logom "S".

Trend v celom Nemecku

A podobný trend vidno v celom Nemecku. Počet "fyzických" pobočiek bánk v priebehu 15 rokov klesol na 35 na 100-tisíc ľudí, podľa štúdie investičnej banky KfW. Európsky priemer je 37 pobočiek na 100.000 obyvateľov, pričom Španieli majú stále najhustejšiu sieť, a to 67 pobočiek na 100.000 ľudí.

Steffen Haberzettl, obchodný riaditeľ pre Kronach-Kumbach Sparkasse, uviedol, že to boli predovšetkým miestne podniky a starší ľudia, ktorí neprijali on-line bankovníctvo a využívajú mobilnú "pobočku". Tá sa prvýkrát vydala na cestu v roku 2015.

Banka investovala do tejto služby pre klientov, aj keď vedela, že si na seba nezarobí. Miestni politici, ktorí sedia v predstavenstve Sparkasse, sa zdráhali nechať voličov na vidieku úplne bez bankových služieb.

Aj 70-ročná Maria Neubauerová sa teší na schôdzku so Schallerom počas jeho 90-minútovej zastávky oproti kostolu v obci Tschirn.

Žiadny prístup k hotovosti

"Autobus Sparkasse je skvelý pre uskutočňovanie transferov alebo všetkého, čo potrebujete," povedala.

"Sme šťastní, najmä tí z nás, ktorí nemajú auto, aby navštívili najbližšiu pobočku," dodala ďalšia dedinčanka Maria Greinerová.

Ostatní zákazníci boli zaneprázdnení výberom hotovosti z bankomatu umiestneného na boku autobusu.

Schaller jazdí do malých dedín ako je Tschirn od pondelka do štvrtka, pričom piatky sú vyhradené pre údržbu "mobilnej pobočky".

Nemá žiadny prístup k hotovosti na palube a doteraz nemal žiadny problém s prípadnými bankovými lupičmi.

A zatváranie kamenných prevádzok pokračuje. Odborníci v bankovom sektore predpovedajú, že celoeurópsky trend smerom k menšiemu počtu pobočiek bude pokračovať.

"Rýchlosť, s akou sa to stane, je ťažké predvídať a bude závisieť predovšetkým od toho, dokedy banky dokážu udržať pobočky pre svojich zákazníkov," povedal Thomas Schnarr z konzultačnej firmy Oliver Wyman.

Napriek trendu "ľudské vzťahy zostávajú zásadné aj pre tento sektor, obzvlášť zložité otázky, ktoré si vyžadujú personalizované poradenstvo pre maloobchodných klientov a podniky," dodal jeho kolega Alexander Peitsch.

Schaller sám tvrdí, že nie je kvalifikovaný poskytovať špecializované poradenstvo svojim klientom, z ktorých mnohí ho poznajú menom.

Namiesto toho odovzdáva jednotlivé žiadosti o pôžičky alebo investície kolegovi, ktorý sedí v kamennej pobočke Sparkasse.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dva rekordy na druhý pokus
  2. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  3. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  4. Virtuálne sídlo v Bratislave
  5. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  10. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 776
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 993
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 502
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 756
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 422
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 605
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 152
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 358
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 635
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 975

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Komentár Petra Schutza

Na Slovensku príbeh saudského novinára neoslovil ani dušu

Trump ukázal ďalší autoportrét.

SPIŠ KORZÁR

Pytliak zabil medveďa v najprísnejšom stupni ochrany

Prípad vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Štát sa chystá veľkým firmám znížiť ceny elektriny. Domácnosti si, naopak, priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.