SOUL. Americká automobilka General Motors (GM) predala minulý mesiac na juhokórejskom trhu zhruba o pätinu menej áut, čo je dôsledok jej rozhodnutia zatvoriť jeden zo štyroch závodov v krajine.
Spoločnosť v piatok oznámila, že jej juhokórejská divízia GM Korea predala vo februári 36.725 vozidiel. Medziročne to znamená pokles o 19 percent. Klesol najmä predaj na domácom trhu, až o 48 percent, pokles však zaznamenal aj vývoz, a to o 9 percent.
Podľa jedného z predajcov áut GM predaj ovplyvnilo zhoršenie imidžu firmy po jej rozhodnutí zatvoriť jeden zo závodov. Navyše, zákazníci sa začali obávať zhoršenia služieb a mnohí tak dali prednosť vozidlám od iných firiem.
Po rozhodnutí zatvoriť jeden zo závodov automobilka General Motors oznámila, že rozhodne aj o osude zostávajúcich troch závodov v Južnej Kórei, kde sa jej divízii nedarí. Rozhodnutie by malo padnúť v najbližších týždňoch.
V porovnaní s domácimi automobilkami Hyundai a Kia kontroluje GM Korea len malý podiel na trhu. Ten predstavuje 7 percent, zatiaľ čo kombinovaný podiel firiem Hyundai a Kia dosahuje 68 percent.