Šéf zelených autobusov: Slovenský zákazník je iný ako český

FlixBus pôsobí vo viacerých krajinách.

Pavel Prouza, riaditeľ FlixBusu pre Českú republiku a Slovensko(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Nemecký autobusový dopravca FlixBus minulý rok spustil razantnú marketingovú kampaň pri rozširovaní svojho pôsobenia v Českej republike.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na Slovensku pôsobí takisto, hoci v menšej miere.

Slovenský trh už začína byť pre nich zaujímavý - iba nedávno zvýšili počet spojení medzi Bratislavou a Viedňou, Bratislavou a Prahou a taktiež pridali nové spojenia cez Slovácko do Brna a Prahy.

„Aktivity, ktoré budú smerovať k rozširovaniu, už prebiehajú, no nevidieť ich. Ide napríklad o rozšírenie ponuky predajných miest a rôzne marketingové aktivity,“ hovorí riaditeľ FlixBusu pre Česko a Slovensko PAVEL PROUZA.

Ste šéfom autobusového dopravcu. Keď sa pozriete na ceny leteniek a vzdialenosti, má autobusová doprava stále zmysel?

„Kapacita aerolínií je vyčerpateľná oveľa skôr ako v prípade autobusovej dopravy. Aj ceny sa dnes začínajú na historických minimách, nemajú svoj strop.

Cestujúcich určite láka možnosť byť v Budapešti z Prahy za dve hodiny za cenu asi dvetisíc českých korún (asi osemdesiat eur, pozn. red.), no autobusová doprava znamená, že pasažier nasadne v centre mesta a v centre mesta vystúpi.

V prípade letu sa musíte dostať na letisko, čo stojí čas a peniaze, a z letiska sa tiež musíte nejakým spôsobom dostať. Keď to spočítame, autobusová doprava má svoje miesto aj pri dlhších vzdialenostiach. Môže to súvisieť nielen s cenou lístka, ale aj s tým, že je množstvo ľudí, ktorí lietať nechcú.

Čo som spozoroval na trase medzi Prahou a Mníchovom, tak síce autobusom to trvá päť hodín a lietadlom hodinu, no pri spočítaní všetkých faktorov sa dostanem na hranicu piatich hodín.

Počas tej cesty si viem pozrieť dva filmy, prečítať knižku či urobiť množstvo práce. V prípade letu sa prakticky nezastavím a domov prídem omnoho vyčerpanejší ako v prípade jazdy autobusom.“

Prečítajte si tiež: Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky

Prišli ste do Bratislavy autobusom svojej spoločnosti?

„Výnimočne nie. Spolu s kolegyňou sme vychádzali z Prahy v neštandardnom čase. Využili sme preto auto.“

Ako často využívate autobusovú dopravu?

„V oblasti dopravy som veľmi pragmatickým človekom. Najmenej využívam vlastné auto, keďže je to pre mňa zbytočná záťaž. Mám rád voľnosť, keď sa nemusím starať napríklad o parkovanie. Do Nemecka, či už do Berlína, alebo Mníchova, jazdím výlučne autobusom.

V prípade cesty do Viedne si vyberám medzi autobusom a vlakom. Pokiaľ ide o dlhšie trasy, ktoré máme v ponuke, či už ide o linky Praha – Amsterdam, alebo Praha – Košice, pri týchto vzdialenostiach by som už zrejme rozmýšľal.

Každý z nás má psychologický limit, koľko dokáže stráviť v autobuse. U mňa je to päť hodín, no každý má tento limit nastavený niekde inde.“

Nie je pohodlnejšie ísť napríklad do Berlína vlakom?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DGG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DGG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  5. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  7. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  7. Virtuálne sídlo v Bratislave
  8. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  9. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  10. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 810
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 501
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 756
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 434
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 605
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 245
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 362
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 667
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 976

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zsuzsová bola aj pri podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky

Vstup do politiky ohlásil kontroverzný podnikateľ vlani v lete. O mesiac neskôr začal jeho kamarát Tóth zbierať podpisy pre svoju stranu.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zúri v Smere občianska vojna?

Hovorí sa o napätí medzi premiérom a šéfom strany Smer.

Zdenko Krajčír

Dôchodkový strop je nezmysel. Existuje aj rozumné riešenie

Súčasný návrh je v rozpore s dlhodobou udržateľnosťou verejných financií.

ŠPORT

Messi si zlomil ruku. Ovplyvnil tým najslávnejšie derby

Futbalisti Real Madrid nevyhrali už päť zápasov.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Veľké firmy by mohli za elektrinu platiť menej, domácnosti si priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.