SME

Šéf zelených autobusov: Slovenský zákazník je iný ako český

FlixBus pôsobí vo viacerých krajinách.

Pavel Prouza, riaditeľ FlixBusu pre Českú republiku a SlovenskoPavel Prouza, riaditeľ FlixBusu pre Českú republiku a Slovensko (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Nemecký autobusový dopravca FlixBus minulý rok spustil razantnú marketingovú kampaň pri rozširovaní svojho pôsobenia v Českej republike.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na Slovensku pôsobí takisto, hoci v menšej miere.

Slovenský trh už začína byť pre nich zaujímavý - iba nedávno zvýšili počet spojení medzi Bratislavou a Viedňou, Bratislavou a Prahou a taktiež pridali nové spojenia cez Slovácko do Brna a Prahy.

„Aktivity, ktoré budú smerovať k rozširovaniu, už prebiehajú, no nevidieť ich. Ide napríklad o rozšírenie ponuky predajných miest a rôzne marketingové aktivity,“ hovorí riaditeľ FlixBusu pre Česko a Slovensko PAVEL PROUZA.

SkryťVypnúť reklamu

Ste šéfom autobusového dopravcu. Keď sa pozriete na ceny leteniek a vzdialenosti, má autobusová doprava stále zmysel?

„Kapacita aerolínií je vyčerpateľná oveľa skôr ako v prípade autobusovej dopravy. Aj ceny sa dnes začínajú na historických minimách, nemajú svoj strop.

Cestujúcich určite láka možnosť byť v Budapešti z Prahy za dve hodiny za cenu asi dvetisíc českých korún (asi osemdesiat eur, pozn. red.), no autobusová doprava znamená, že pasažier nasadne v centre mesta a v centre mesta vystúpi.

V prípade letu sa musíte dostať na letisko, čo stojí čas a peniaze, a z letiska sa tiež musíte nejakým spôsobom dostať. Keď to spočítame, autobusová doprava má svoje miesto aj pri dlhších vzdialenostiach. Môže to súvisieť nielen s cenou lístka, ale aj s tým, že je množstvo ľudí, ktorí lietať nechcú.

SkryťVypnúť reklamu

Čo som spozoroval na trase medzi Prahou a Mníchovom, tak síce autobusom to trvá päť hodín a lietadlom hodinu, no pri spočítaní všetkých faktorov sa dostanem na hranicu piatich hodín.

Počas tej cesty si viem pozrieť dva filmy, prečítať knižku či urobiť množstvo práce. V prípade letu sa prakticky nezastavím a domov prídem omnoho vyčerpanejší ako v prípade jazdy autobusom.“

Prečítajte si tiež: Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky Čítajte 

Prišli ste do Bratislavy autobusom svojej spoločnosti?

„Výnimočne nie. Spolu s kolegyňou sme vychádzali z Prahy v neštandardnom čase. Využili sme preto auto.“

Ako často využívate autobusovú dopravu?

„V oblasti dopravy som veľmi pragmatickým človekom. Najmenej využívam vlastné auto, keďže je to pre mňa zbytočná záťaž. Mám rád voľnosť, keď sa nemusím starať napríklad o parkovanie. Do Nemecka, či už do Berlína, alebo Mníchova, jazdím výlučne autobusom.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade cesty do Viedne si vyberám medzi autobusom a vlakom. Pokiaľ ide o dlhšie trasy, ktoré máme v ponuke, či už ide o linky Praha – Amsterdam, alebo Praha – Košice, pri týchto vzdialenostiach by som už zrejme rozmýšľal.

Každý z nás má psychologický limit, koľko dokáže stráviť v autobuse. U mňa je to päť hodín, no každý má tento limit nastavený niekde inde.“

Nie je pohodlnejšie ísť napríklad do Berlína vlakom?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5DGG na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.656
CZK 25.228
JPY 164.540
CAD 1.469
GBP 0.854
HUF 393.000
PLN 4.351
CHF 0.969
SEK 11.679

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 833
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 302
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 680
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 159
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 128
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 866
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 144
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 813
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 355
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 219
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 413
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 544
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 148
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 133
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Šéf Európskej obchodnej komory v Číne vyzval lídrov na hľadanie kompromisov.


TASR
Parkovacie domy, ktoré by mohli vyrásť v Bratislave.

Vyrásť by mali vo väčšine mestských častí.


 Dominik Hapl, analytik Across Private Investments

Cena ropy by mohla stúpnuť až o tretinu, tvrdí analytik.


Ilustračné foto.

Eaconomy nemá na predaj finančných produktov oprávnenie.


  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 813
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 70 355
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 219
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 413
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 544
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 148
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 133
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu