Výstavba R2 od Mýtnej na Lučenec by mala trvať dva roky

Cesta bude financovaná zo štátneho rozpočtu. Predpokladaná cena stavebných prác je takmer 195 miliónov s DPH.

Minister dopravy Érsek.(Zdroj: SITA/NDS)

BRATISLAVA. Výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce v dĺžke 13,5 kilometra a so štyrmi pruhmi pri Lučenci by mala trvať dva roky.

Predpokladaná cena stavebných prác predstavuje 161,77 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (194,13 milióna eur vrátane DPH).

Vyplýva to z vyhlásenej verejnej súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS), zverejnenej vo štvrtok vo Vestníku verejného obstarávania.

Lehota na predkladanie ponúk je 16. apríla, pričom platiť musia minimálne do 31. decembra tohto roka. Výstavba úseku bude financovaná zo štátneho rozpočtu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Začiatok výstavby

Prečítajte si tiež: Hľadá sa zhotoviteľ R2 od Mýtnej na Lučenec, Érsek chce začať stavať už tento rok

Ako ešte v piatok 16. februára informovala NDS, ukončenie súťaže v závislosti od jej priebehu predpokladá koncom tohto roka a následne by sa mala začať aj výstavba.

Trasa úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce začína dočasným napojením cesty prvej triedy I/16 na rýchlostnú cestu R2 v Mýtnej v podobe stykovej križovatky pred obcou Mýtna.

Súčasťou rýchlostnej cesty bude 148 objektov, vrátane mimoúrovňovej križovatky Mýtna, jedenástich mostných objektov, z ktorých budú dominantné tri estakády v dĺžke 1,36 km, a šiestich protihlukových stien.

Trasa končí v mimoúrovňovej križovatke Tomášovce, na ktorú bude nadväzovať úsek R2 Tomášovce - Ožďany (20,7 km), pre ktorý je v súčasnosti vydané územné rozhodnutie.

Predpokladané náklady

NDS plánuje v tomto roku vypísať súťaže aj na ďalšie úseky R2 - Kriváň - Mýtna (9,15 km), Rožňava - Jablonov nad Turňou (14,1 km) a Košice, Šaca - Košické Oľšany (21,25 km). Príprava týchto úsekov je v procese dokumentácie pre stavebné povolenie.

Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) na Ministerstve financií SR informoval, že celkové odhadované náklady na R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce sú oproti pôvodným predpokladom nižšie o 36,8 miliónov eur bez DPH.

Celkové investičné náklady mali pôvodne predpokladaný objem 204,8 milióna eur bez DPH, z toho stavebné náklady 195,1 milióna eur. Po úprave sa znížili na 168 miliónov eur bez DPH - stavebné náklady 156,4 miliónov eur, ostatné služby 5,4 miliónov eur, výkup pozemkov 5,2 mil. eur a projektová dokumentácia 1 milión eur.

"Spoločenskú návratnosť projektu nie je možné posúdiť, nakoľko projektu chýba aktualizovaná dopravná prognóza a analýza nákladov a prínosov podľa platnej metodiky, čo zvyšuje riziká pre ekonomické aj dopravné posúdenie navrhovaných úsekov,“ uviedol riaditeľ ÚHP Štefan Kišš.

Podľa existujúcej dopravnej prognózy prejde v roku 2040 navrhovaným úsekom R2 asi jedenásť tisíc vozidiel denne. NDS sa zaviazala model a dopravné prieskumy pred podpisom zmluvy aktualizovať.

Zníženie nákladov úpravou jednotkových cien o takmer 37 mil. eur však podľa neho návratnosť projektu zlepšuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 286
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 724
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 206
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 041
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 788
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 017
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 580
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 212
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 281
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 906

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Matečná: Rokovania o poľnohospodárskej politike Únie budú náročné

Matečná upozornila, že pre Radu je neprijateľné zníženie financovania agropolitiky.

Európska centrálna banka by mohla zvýšiť úrokové sadzby na jeseň 2019

ECB drží kľúčový úrok na rekordnom minime nula percent od marca 2016.

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo životného prostredia vytvorilo priestor, aby mestské a obecné samosprávy vytvárali zóny s nízkymi emisiami.

Pes je bytosť. Treba aj zaň platiť do fondu opráv?

Ak by boli zvieratá na úrovni ľudí, mali by viac práv aj povinností. To sa ešte nestalo.