Výstavba R2 od Mýtnej na Lučenec by mala trvať dva roky

Cesta bude financovaná zo štátneho rozpočtu. Predpokladaná cena stavebných prác je takmer 195 miliónov s DPH.

Minister dopravy Érsek.(Zdroj: SITA/NDS)

BRATISLAVA. Výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce v dĺžke 13,5 kilometra a so štyrmi pruhmi pri Lučenci by mala trvať dva roky.

Predpokladaná cena stavebných prác predstavuje 161,77 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (194,13 milióna eur vrátane DPH).

Vyplýva to z vyhlásenej verejnej súťaže Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS), zverejnenej vo štvrtok vo Vestníku verejného obstarávania.

Lehota na predkladanie ponúk je 16. apríla, pričom platiť musia minimálne do 31. decembra tohto roka. Výstavba úseku bude financovaná zo štátneho rozpočtu.

Začiatok výstavby

Prečítajte si tiež: Hľadá sa zhotoviteľ R2 od Mýtnej na Lučenec, Érsek chce začať stavať už tento rok

Ako ešte v piatok 16. februára informovala NDS, ukončenie súťaže v závislosti od jej priebehu predpokladá koncom tohto roka a následne by sa mala začať aj výstavba.

Trasa úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce začína dočasným napojením cesty prvej triedy I/16 na rýchlostnú cestu R2 v Mýtnej v podobe stykovej križovatky pred obcou Mýtna.

Súčasťou rýchlostnej cesty bude 148 objektov, vrátane mimoúrovňovej križovatky Mýtna, jedenástich mostných objektov, z ktorých budú dominantné tri estakády v dĺžke 1,36 km, a šiestich protihlukových stien.

Trasa končí v mimoúrovňovej križovatke Tomášovce, na ktorú bude nadväzovať úsek R2 Tomášovce - Ožďany (20,7 km), pre ktorý je v súčasnosti vydané územné rozhodnutie.

Predpokladané náklady

NDS plánuje v tomto roku vypísať súťaže aj na ďalšie úseky R2 - Kriváň - Mýtna (9,15 km), Rožňava - Jablonov nad Turňou (14,1 km) a Košice, Šaca - Košické Oľšany (21,25 km). Príprava týchto úsekov je v procese dokumentácie pre stavebné povolenie.

Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) na Ministerstve financií SR informoval, že celkové odhadované náklady na R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce sú oproti pôvodným predpokladom nižšie o 36,8 miliónov eur bez DPH.

Celkové investičné náklady mali pôvodne predpokladaný objem 204,8 milióna eur bez DPH, z toho stavebné náklady 195,1 milióna eur. Po úprave sa znížili na 168 miliónov eur bez DPH - stavebné náklady 156,4 miliónov eur, ostatné služby 5,4 miliónov eur, výkup pozemkov 5,2 mil. eur a projektová dokumentácia 1 milión eur.

"Spoločenskú návratnosť projektu nie je možné posúdiť, nakoľko projektu chýba aktualizovaná dopravná prognóza a analýza nákladov a prínosov podľa platnej metodiky, čo zvyšuje riziká pre ekonomické aj dopravné posúdenie navrhovaných úsekov,“ uviedol riaditeľ ÚHP Štefan Kišš.

Podľa existujúcej dopravnej prognózy prejde v roku 2040 navrhovaným úsekom R2 asi jedenásť tisíc vozidiel denne. NDS sa zaviazala model a dopravné prieskumy pred podpisom zmluvy aktualizovať.

Zníženie nákladov úpravou jednotkových cien o takmer 37 mil. eur však podľa neho návratnosť projektu zlepšuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko spieva koledy
  2. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  3. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  4. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  7. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  9. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  10. Move in immediately, if you feel like it
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 42 160
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 390
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 113
  4. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 804
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 739
  6. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 7 624
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 7 315
  8. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 6 264
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 860
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 734

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diaľnice, Doprava (Trenčín), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen)

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Mayová môže prísť o dôveru, v hre je koniec vlády

Dohoda o brexite môže pochovať britskú vládu.

SVET

Súd poslal Trumpovho osobného právnika do väzenia

Cohen bude naďalej spolupracovať s FBI.

STĹPČEK PETRA SCHUTZA

To, čo sa deje v Paríži, je cesta do pekiel

Črtá sa precedens, ktorý by si Európa mala odpustiť.

DOMOV

Vytvoriť dokonalú kópiu Ficovho hlasu? Fikcia

Súdni znalci falošné nahrávky odhalia.

Neprehliadnite tiež

Fico chce vziať tretiemu sektoru časť peňazí

Rodičom plánované zmeny nepomôžu, malé mimovládky to zničí.

Rusi hrozia zablokovaním Googlu, údajne zobrazuje škodlivé stránky

Množstvo stránok zakázala Moskva z politických dôvodov.

Europarlament schválil voľný obchod s Japonskom

Únia vyrokovala najväčšiu bilaterálnu dohodu v histórii.

Talianske akcie aj dlhopisy výrazne posilnili po správe, že Rím upraví rozpočet

Vláda avizovala zníženie deficitu, treba však počkať, či skutočne rozpočet upraví.

Štát sa v ZSSK zabetónuje až do roku 2035, obáva sa SaS

Érsek sľubuje skutočné súťaže na prevádzku osobnej vlakovej dopravy.