Pre poruchu sú odstavené štyri vlaky a nie sedemnásť, tvrdí ŽOS Vrútky

Dva vlaky majú poruchu motora pre chybu vodného čerpadla a ďalšie dva majú prasknutý chladič, pričom odstránenie porúch bude podľa garancie bezplatné.

Dieselmotorová súprava radu 861.(Zdroj: ZSSK)

BRATISLAVA. Z 32 nových dieselmotorových jednotiek radu 861, ktoré spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., dodala Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK), sú na základe uplatnenej reklamácie odstavené štyri vozidlá.

Dva vlaky majú poruchu motora pre chybu vodného čerpadla a ďalšie dva majú prasknutý chladič, pričom odstránenie porúch bude podľa garancie bezplatné. Informovala o tom spoločnosť ŽOS Vrútky s tým, že pre násilne poškodené kolesá sú odstavené štyri vozidlá (trať Prešov - Bardejov), sedem pre údržbu a dve pre násilnú škodu po strete s cudzím motorovým vozidlom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Mimo prevádzky je z rôznych dôvodov spolu sedemnásť týchto vlakov.

Prečítajte si tiež: Z 32 nových motorových vlakov je 17 nefunkčných, štát poprel výrobné chyby

Vrútocká firma tak reagovala na tvrdenia poslancov parlamentu za OĽaNO Igora Matoviča a Jána Marosza, ktorí v utorok 20. februára informovali, že z 32 dieselmotorových vozidiel je nefunkčných sedemnásť a pre častú poruchovosť ich musia nahrádzať vyše štyridsaťročné "haraburdy" bez klimatizácie.

"Je teda zrejmé, že z 32 vozidiel sú na záručnej oprave štyri vozidlá a nie sedemnásť ako tvrdí pán Matovič. Záručné opravy motora sú vykonávané dodávateľom motora firmou MAN a výmena chladičov je vykonávaná dodávateľom railpacku (prevodovky) firmou Voith," uviedla Jana Horníková z marketingu ŽOS Vrútky.

"Dieselmotorové jednotky boli dodávané na základe najnižšej ceny, ktorá vyplynula z elektronickej aukcie, v ktorej ŽOS Vrútky súťažili s poľskou firmou PESA podľa medzinárodných tendrových podmienok," poznamenala Horníková.

Prečítajte si tiež: Bývalému šéfovi SNS Moricovi sa darí. Vozíme sa najmä v jeho vlakoch

"Keďže máme podozrenie, že pán Matovič svojimi lživými vyjadreniami poškodzuje našu firmu, jeho vyjadrenia sme postúpili nášmu právnemu zástupcovi," dodala Horníková.

ZSSK tiež potvrdila, že z 32 dieselmotorových jednotiek radu 861, ktoré dodala spoločnosť ŽOS Vrútky, v regionálnej doprave momentálne nejazdí sedemnásť. Príčinou toho však nie je len ich poruchovosť, ale aj pravidelná údržba a nehody s cestnými motorovými vozidlami.

Národný osobný vlakový dopravca obstaral uvedený počet vlakov spolu za takmer 131 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (157 miliónov eur vrátane DPH) cez dva projekty, spolufinancované zo zdrojov Európskej únie v rámci Operačného programu Doprava 2007 – 2013.

V prvej fáze v roku 2009 objednal dvanásť jednotiek za skoro 53 miliónov eur a v druhej fáze v roku 2013 ďalších dvadsať kusov za 78 miliónov eur bez DPH.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  4. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 216
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 041
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 352
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 424
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 415
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

DOMOV

Posúvali mu operáciu, dal vraj lekárovi peniaze a išiel hneď

Lekár odmieta, že by od pacienta zobral peniaze za uprednostnenie.

Neprehliadnite tiež

Ceny ropy prudko klesli, Saudská avizovala možné zvýšenie dodávok

Výpredaj na Wall Street zvýšil obavy týkajúce sa rastu dopytu.

Francúzsko požaduje vyššie zdanenie digitálnych koncernov

K najväčším skeptikom ohľadom tohto návrh patrí Írsko.

Pumpy konkurujú reťazcom, kúpiť sa tam dajú aj potraviny

Počas sviatkov sú obchodné reťazce zatvorené.

Európske burzy klesli, najprudšie padol kľúčový nemecký index

Akcie sa dostali na najnižšie úrovne od konca roka 2016.

Zmiznutý spis zdrží spor o Technopol a oddiali vyšetrovanie

Polícia urguje súd, aby jej dal papiere zo spisu. Tie však chýbajú.