SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Uvoľnenie dlhovej brzdy neznamená, že zadlžime štát, hovorí Érsek

Financie na dopravnú infraštruktúru sa podľa ministra dajú nájsť aj v rozpočte.

Minister dopravy Árpád Érsek.Minister dopravy Árpád Érsek. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Uvoľnenie dlhovej brzdy za účelom výstavby diaľnic a rýchlostných ciest neznamená, že zadlžime štát. V diskusnej relácii O 5 minút 12 to v nedeľu povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd).

"My nie sme schopní minúť až toľko peňazí o koľkých sa rozpráva v dlhovej brzde. Ja ich potrebujem mať zabezpečené, lebo zákon hovorí, že nemôžete súťažiť do tej doby, pokiaľ nemáte finančné krytie. Takže to je zákonom dané," uviedol.

Financie v rozpočte

Ako ďalej povedal, nepredpokladá, že za budúcich 10 až 15 rokov je štát schopný pri pripravenosti všetkých úsekov diaľnic minúť viac ako 1,5 až 2 miliardy eur.

Skryť Vypnúť reklamu

"Teraz nech zvážia ekonómovia a bankári, či je to veľa pre dlhovú brzdu alebo málo pre dlhovú brzdu," povedal minister.

Financie na dopravnú infraštruktúru sa však podľa neho dajú nájsť aj v rozpočte.

"Premiér na poslednej vláde povedal, že chce mať odpočet všetkých rezortov, ako čerpajú európske fondy a koľko budú ešte do konca tohto obdobia potrebovať. A keď ostanú peniaze a predpokladám, že ostanú, tak ich presunie na dopravu," povedal minister s tým, že rezort dopravy patrí medzi najlepších čerpateľov a má momentálne všetky fondy vyčerpané. "Budú hotové projekty na 187 miliónov eur na cesty I. triedy," zdôraznil.

Požiadavky na uvoľnenie brzdy

Podľa poslanca Miroslava Ivana (SaS) je prípadné získanie spomínaných finančných prostriedkov dobrá správa.

Skryť Vypnúť reklamu

"My sme sa k návrhu dlhovej brzdy vyjadrili. Našťastie ju máme. To je pre nás jediný nástroj, ako túto koalíciu udržať na nejakej finančnej uzde," povedal s tým, že samotný minister pripustil, že nepotrebuje až toľko peňazí, v súvislosti s akými sa hovorilo pri prípadnom uvoľnení.

"My sme videli v tom zozname požiadavky na uvoľnenie dlhovej brzdy pre viac ako 1000 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Niektoré v sú v takom stave, že sa ani len technicky nemôžu začať v priebehu 10 rokov. Niektoré majú intenzity, že ani za 15 až 20 rokov nebude potrebné viac ako dva pruhy pre ne," vyhlásil s tým, že návrh na uvoľnenie brzdy bol absolútne nepripravený.

"Potom je otázka, že čo iné rezorty," skonštatoval. Podľa ministra však napríklad v susednom Maďarsku inštitút dlhovej brzdy vôbec nepoznajú. "A stavajú a robia a idú," skonštatoval s tým, že treba nájsť strednú cestu. "Uvoľnenie brzdy je jednou z foriem financovania dopravnej infraštruktúry," dodal Érsek.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  4. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  5. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 272
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 486
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 993
  4. Aká je chémia vôní 10 758
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 486
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 852
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 846
  8. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 257
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 213
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 823
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: RTVS

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vodičské preukazy si tu asi kupujú. Havárie vidí každý deň

Libor Hudáček hovorí o KHL aj o živote v Rusku.

Libor Hudáček v drese HC Neftechimik Nižnekamsk.

Kollár ležal na špeciálnom oddelení. Nemal prijímať návštevy ani nahrávať videá

O tom, že počas hospitalizácie vystúpil v televízii, nemocnica nevedela.

Areál voľného času Vojenský dvor
CYNICKÁ OBLUDA

Najväčší Kollárov problém

Krajniak povedal, že za Kollárom do nemocnice nechodili žiadne mladé priateľky, ale výhradne "dámy v rokoch".

Neprehliadnite tiež

Niektorým domácnostiam sa od budúceho roka znížia ceny tepla

Na základe aktuálnych cenových konaní sa cena tepla zníži v priemere o tri percentá.

Ilustračné foto

Daňový bonus na dieťa zrejme nakoniec nebude dvojnásobný

Zvýšenie bonusu má byť kompenzáciou za zrušenie obedov.

Pozmeňujúci návrh má predložiť poslanec za SaS Marián Viskupič.

Takmer polovica samospráv má problémy s pokrytím signálu mobilného internetu

Verejnú wifi zónu má v prevádzke 14,1 percenta samospráv.

Základom home officu je kvalitné internetové pripojenie.
Ilustračné foto.