Uvoľnenie dlhovej brzdy neznamená, že zadlžime štát, hovorí Érsek

Financie na dopravnú infraštruktúru sa podľa ministra dajú nájsť aj v rozpočte.

Minister dopravy Árpád Érsek.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Uvoľnenie dlhovej brzdy za účelom výstavby diaľnic a rýchlostných ciest neznamená, že zadlžime štát. V diskusnej relácii O 5 minút 12 to v nedeľu povedal minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd).

"My nie sme schopní minúť až toľko peňazí o koľkých sa rozpráva v dlhovej brzde. Ja ich potrebujem mať zabezpečené, lebo zákon hovorí, že nemôžete súťažiť do tej doby, pokiaľ nemáte finančné krytie. Takže to je zákonom dané," uviedol.

Financie v rozpočte

Ako ďalej povedal, nepredpokladá, že za budúcich 10 až 15 rokov je štát schopný pri pripravenosti všetkých úsekov diaľnic minúť viac ako 1,5 až 2 miliardy eur.

"Teraz nech zvážia ekonómovia a bankári, či je to veľa pre dlhovú brzdu alebo málo pre dlhovú brzdu," povedal minister.

Financie na dopravnú infraštruktúru sa však podľa neho dajú nájsť aj v rozpočte.

"Premiér na poslednej vláde povedal, že chce mať odpočet všetkých rezortov, ako čerpajú európske fondy a koľko budú ešte do konca tohto obdobia potrebovať. A keď ostanú peniaze a predpokladám, že ostanú, tak ich presunie na dopravu," povedal minister s tým, že rezort dopravy patrí medzi najlepších čerpateľov a má momentálne všetky fondy vyčerpané. "Budú hotové projekty na 187 miliónov eur na cesty I. triedy," zdôraznil.

Požiadavky na uvoľnenie brzdy

Podľa poslanca Miroslava Ivana (SaS) je prípadné získanie spomínaných finančných prostriedkov dobrá správa.

"My sme sa k návrhu dlhovej brzdy vyjadrili. Našťastie ju máme. To je pre nás jediný nástroj, ako túto koalíciu udržať na nejakej finančnej uzde," povedal s tým, že samotný minister pripustil, že nepotrebuje až toľko peňazí, v súvislosti s akými sa hovorilo pri prípadnom uvoľnení.

"My sme videli v tom zozname požiadavky na uvoľnenie dlhovej brzdy pre viac ako 1000 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Niektoré v sú v takom stave, že sa ani len technicky nemôžu začať v priebehu 10 rokov. Niektoré majú intenzity, že ani za 15 až 20 rokov nebude potrebné viac ako dva pruhy pre ne," vyhlásil s tým, že návrh na uvoľnenie brzdy bol absolútne nepripravený.

"Potom je otázka, že čo iné rezorty," skonštatoval. Podľa ministra však napríklad v susednom Maďarsku inštitút dlhovej brzdy vôbec nepoznajú. "A stavajú a robia a idú," skonštatoval s tým, že treba nájsť strednú cestu. "Uvoľnenie brzdy je jednou z foriem financovania dopravnej infraštruktúry," dodal Érsek.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 57 367
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 653
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 818
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 955
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 757
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 778
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 797
  8. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 4 174
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 124
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 877

Téma: RTVS


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majiteľ Slotovej vily robí pre Siekela

Siekel býva v byte Nosáľa, ktorý mu predtým sám predal.

DOMOV

Kočnerovi navrhnú sprísniť väzbu, vraj ovplyvňuje vyšetrovanie

Utajený svedok predložil dôkazy proti Kočnerovi.

SVET

Polícia zabila v Štrasburgu útočníka z vianočného trhu

Streľba si vyžiadala už štyri obete.

Neprehliadnite tiež

Pellegrini: Z Bruselu zrejme dostaneme menej peňazí

Komisia navrhuje, aby sa eurofondy viazali na dodržiavanie zásad právneho štátu.

Trump nechce, aby Fed zvyšoval úrokové sadzby. Opäť vytiahol Obamu

Trump sa už viackrát pokúšal ovplyvniť rozhodovanie Fedu.

Podcast Za volantom

Za volantom: Čo kúpiť pod stromček pre motoristu

Internet ponúka neobmedzené možnosti na výber.

Hessel: Sme inovatívna firma, eurofondy sme mali získať

PATRIK HESSEL chcel založiť výskumné centrum na juhu Slovenska. Jeho firma sa prihlásila do výzvy na priemyselné vedecko-výskumné centrá, ale neuspela.

SaS napadne osobitný odvod na Ústavnom súde

Zákon o osobitnom odvode pre obchodné reťazce podľa SaS devastuje hospodársku súťaž.