Výpravca, posunovač či signalista. Železničiarom chýba vyše dvesto ľudí

Priemerná mzda zamestnancov ŽSR za vlaňajší rok bola necelých tisíc eur.

Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aktuálne hľadajú 218 zamestnancov do prevádzkových profesií.

Nedostatok odborných prevádzkových zamestnancov riešia ŽSR už niekoľko rokov.

Prečítajte si tiež: Riaditeľ železníc: Nič si nenahovárajme, Česi sú ďalej

Súvisí to s odchodom silných ročníkov do dôchodku, ale aj mnohoročným výpadkom vo výchove a vzdelávaní na stredných školách.

Najčastejšie zastúpenými typovými pozíciami u správcu železničnej infraštruktúry sú výpravca, návestný majster, zámočník koľajových konštrukcií, elektromontér pevných trakčných a silnoprúdových zariadení, rušňovodič - traťový strojník, rušňovodič - elektromontér, posunovač, signalista, dozorca výhybiek, traťový robotník.

Článok pokračuje pod video reklamou

Západné Slovensko

V týchto profesiách ŽSR pociťujú aktuálne aj najväčší výpadok, predovšetkým na západnom a strednom Slovensku.

"Získanie perspektívnych mladých ľudí na dôležité prevádzkové profesie, ktorým ŽSR poskytnú stabilnú prácu v odbore je posledné dva roky naša priorita. Musíme sa snažiť obnoviť niekdajšie silné postavenie a dobré meno železnice. To ide ruka v ruke aj s pracovnými podmienkami a mzdovým ohodnotením. Jeho systémovú zmenu sme naštartovali v tomto roku, zároveň sme zrealizovali aj optimalizáciu administratívy a tých procesov, ktoré boli zdvojené", uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

V roku 2017 bolo prijatých do pracovného pomeru na ŽSR 763 zamestnancov, z toho na prevádzkové pozície 715 zamestnancov. ŽSR v roku 2017 prijali v rámci uvedeného počtu aj 46 absolventov do špeciálneho absolventského programu.

Duálne vzdelávanie

V uplynulom roku skončilo pracovný pomer 912 zamestnancov. Z uvedeného počtu 307 zamestnancov odišlo do dôchodku (169 starobný dôchodok, 115 predčasný starobný dôchodok a 23 invalidný dôchodok) a 101 zamestnancov skončilo pracovný pomer z organizačných dôvodov prevažne z administratívy. Priemerná mzda zamestnancov ŽSR za rok 2017 bola 962,43 eura.

Prečítajte si tiež: Dvestovkou budú vlaky jazdiť len do Kútov, na iné trate nie sú peniaze

ŽSR sa aktívne podieľajú na projekte duálneho vzdelávania aj štipendijného programu na stredných aj vysokých školách. V roku 2017 dostali 102 žiadostí o prihlásenie sa do systému duálneho vzdelávania.

Po následnom posúdení žiadostí bolo vydaných 70 potvrdení zamestnávateľa o vstupe do duálu, ktoré je podmienené úspešným absolvovaním zdravotnej prehliadky a psychologického rozhovoru.

Touto selekciou prešlo 30 uchádzačov, s ktorými ŽSR uzatvorili učebnú zmluvu. V súčasnej dobe študuje v systéme duálneho vzdelávania na ŽSR 60 žiakov v piatich partnerských stredných odborných školách v rámci Slovenska.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  5. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  7. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  7. Virtuálne sídlo v Bratislave
  8. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  9. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  10. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 826
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 183
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 756
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 436
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 605
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 260
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 298
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 679
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 976

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky, Práca

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zsuzsová bola aj pri podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky

Vstup do politiky ohlásil kontroverzný podnikateľ vlani v lete. O mesiac neskôr začal jeho kamarát Tóth zbierať podpisy pre svoju stranu.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zúri v Smere občianska vojna?

Hovorí sa o napätí medzi premiérom a šéfom strany Smer.

Zdenko Krajčír

Dôchodkový strop je nezmysel. Existuje aj rozumné riešenie

Súčasný návrh je v rozpore s dlhodobou udržateľnosťou verejných financií.

ŠPORT

Messi si zlomil ruku. Ovplyvnil tým najslávnejšie derby

Futbalisti Real Madrid nevyhrali už päť zápasov.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Veľké firmy by mohli za elektrinu platiť menej, domácnosti si priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.