Slovnaft zmodernizuje svoju železničnú infraštruktúru za 10 miliónov eur

Slovnaft pre nevyhovujúci stav trate v súčasnosti nedokáže využiť maximálnu kapacitu svojich cisterien.

Slovnaft.(Zdroj: Kuchta, SME)

BRATISLAVA. Spoločnosť Slovnaft začne v druhej polovici februára rekonštruovať železničnú vlečku na Ústrednej nákladnej stanici Prievoz v Bratislave a začne tak rozsiahlu modernizáciu svojej železničnej infraštruktúry v celkovej sume 10 miliónov eur.

Po ukončení prác bude môcť spoločnosť zvýšiť zaťaženie vlečky a zefektívniť logistiku vďaka menšiemu počtu prepravovaných železničných cisterien. Informoval o tom Anton Molnár, hovorca spoločnosti a riaditeľ podnikovej a marketingovej komunikácie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom sú cisterny

Slovnaft podľa neho pre nevyhovujúci stav trate v súčasnosti nedokáže využiť maximálnu kapacitu svojich cisterien. Modernizovaná železničná vlečka však umožní plniť cisterny zo súčasných 80 ton na ich plnú kapacitu 90 ton. Prechodom na zvýšenie záťaže železničnej vlečky sa zároveň zníži počet prepravovaných cisterien.

Komplexnou modernizáciou prejde podľa Molnára aj 1,2-kilometrová spojovacia koľaj, ktorá vedie cez Slovnaftskú ulicu a celkovo sa na nej nachádzajú dve železničné priecestia a dva železničné mosty. Zároveň je to kľúčová dopravná tepna rafinérie, keďže sa po nej expedujú produkty zákazníkom.

Zrekonštruuje sa aj časť koľajiska v areáli rafinérie, kde sa tiež osadí nová váha na váženie železničných cisterien. Investície do železničnej infraštruktúry zvýšia efektivitu aj bezpečnosť prác na železnici a zároveň prispejú k úspore nákladov spoločnosti. Zrekonštruovaná vlečka bude tiež menej hlučná, čo skvalitní život obyvateľov v blízkosti koľajiska.

Do polovice roka 2019

"Modernizácia našej železnice by mala trvať do polovice roka 2019. Koľaje sa budú rekonštruovať postupne, aby nebolo obmedzené expedovanie cisterien a zásobovanie zákazníkov a aby boli minimalizované dopravné obmedzenia na Slovnaftskej ulici," uviedol Branislav Vinter, riaditeľ logistiky Slovnaft, a.s.

V podobnom rozsahu rekonštruuje podľa Molnára Slovnaft svoju železnicu po prvý raz od výstavby rafinérie v 50. rokoch minulého storočia. Opravovať sa bude úsek dlhý približne 20 kilometrov, pričom celková dĺžka koľají v podniku je 93 kilometrov.

Skupina Slovnaft je integrovanou rafinérsko-petrochemickou skupinou. Kľúčovou spoločnosťou skupiny je Slovnaft, a. s., ktorá sa zaoberá najmä spracovaním ropy a veľkoobchodným a maloobchodným predajom pohonných hmôt. Slovnaft prevádzkuje najväčšiu sieť čerpacích staníc na Slovensku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 078
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 902
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 840
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 199
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 634
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 212
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 310
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 397
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 275
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 110

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

DOMOV

V Bratislave pristálo lietadlo bez podvozku a poškodilo dráhu

Podľa informácií tvnoviny.sk pilot zabudol podvozok vysunúť.

DOMOV

Expert: Nerozumiem, ako mohla skládka pri Vassal Eko fungovať tak dlho

Odpadová legislatíva je nastavená dobre.

Neprehliadnite tiež

Premlčané právo zo spotrebiteľskej zmluvy nebude možné vymáhať

Rezort navrhuje, aby premlčané právo zo spotrebiteľskej zmluvy nebolo možné vymáhať ani platne zabezpečiť.

Lajčák vníma dohodu o voľnom obchode medzi EÚ a Japonskom ako dobrú správu

Japonsko a EÚ podpísali dohodu o voľnom obchode, ktorá sa bude vzťahovať na tretinu globálnej ekonomiky.

Uber už investoval v Mexiku viac ako 500 miliónov dolárov.

Mexiko je štvrtým najväčším trhom Uberu z hľadiska počtu jázd.

Umelo vyrobené mäso by sa mohlo objaviť v reštauráciách už za tri roky

Firma Mosa Meat už pred piatimi rokmi predstavila laboratórne vyrobený hovädzí burger.