Érsek plánuje v tomto roku päť diaľničných tendrov za takmer miliardu eur

Predpokladané náklady na výstavbu týchto ciest sú vo výške takmer 980 miliónov eur.

Minister dopravy Árpád Érsek e minister dopravy Árpád Érsek.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) plánuje v tomto roku vyhlásiť päť súťaží na výstavbu úsekov diaľnic či rýchlostných ciest.

Na stretnutí s novinármi tento týždeň to uviedol minister Érsek. Celkové predpokladané náklady na výstavbu týchto ciest sú vo výške 977,6 milióna eur.

Ako prvá v tomto roku by sa mala podľa šéfa rezortu dopravy o dva až tri týždne spustiť súťaž na výstavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna - Lovinobaňa. Ide o 13,5-kilometrový (km) úsek cesty, ktorý má odhadované náklady na stavebné práce vo výške 161,8 milióna eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchlocesta z Kriváňa po Mýtnu

Nasledovať by mala v druhom štvrťroku tohto roka súťaž na úsek rýchlocesty R2 z Kriváňa po Mýtnu. Je to 9,15-km úsek, ktorý má odhadované náklady vo výške 113,2 milióna eur.

Zároveň ministerstvo potrebuje vyriešiť aj rozšírenie diaľnice D1 z Bratislavy po Triblavinu. Súčasťou týchto prác je aj vybudovanie prepojenia medzi diaľnicou D1 a budúcou diaľnicou D4, ktorá má tvoriť obchvat hlavného mesta.

V prípade tejto stavby ministerstvo rokuje s koncesionárom, ktorý buduje projekt obchvatu Bratislavy, či zabezpečí aj toto rozšírenie diaľnice D1. V prípade, že sa s ním štát nedohodne, zostane tento úsek v réžii Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Tá odhaduje náklady na tieto práce vo výške 136,5 milióna eur.

R2 pri Košiciach

Okrem toho by sa podľa Érseka mal v roku 2018 začať súťažiť aj úsek rýchlocesty R2 pri Košiciach, teda Košice, Šaca - Košické Olšany a tiež úsek R2 s tunelom Soroška, čiže úsek Rožňava - Jablonov nad Turňou.

Čo sa týka úseku rýchlocesty pri Košiciach, ten je dlhý 21,25 km a odhadované náklady naň 288,8 milióna eur. Úsek pri Rožňave s tunelom Soroška je dlhý 14,1 km a predpokladané náklady má vo výške 277,3 milióna eur.

Finančné krytie týchto projektov sa však ešte musí doriešiť. "Rovnako, ako pri prvej etape severného obchvatu Prešova, bude ministerstvo dopravy rokovať s ministerstvom financií o finančnom krytí týchto projektov do doby, kým štát rozhodne, z čoho bude financovať rozvoj dopravnej infraštruktúry po rozdelení všetkých európskych fondov na výstavbu diaľnic, čo sa už prakticky stalo," vysvetlilo ministerstvo dopravy.

V prípade rýchlostných ciest je pritom podľa rezortu v európskych fondoch ešte alokovaný dostatočný počet zdrojov na jeden väčší úsek. Zároveň, ak by sa presunuli eurofondy z iných operačných programov na dopravu, ministerstvo "je samozrejme pripravené tieto peniaze využiť na výstavbu".

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 709
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 568
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 395
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 122
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 961
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 618
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 794
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 219
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 090
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 720

Téma: Súťaže


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Američania podali sťažnosť na odvetné opatrenia niektorých krajín

USA tvrdia, že odvetné opatrenia porušujú pravidlá Svetovej obchodnej organizácie.

Bezos je najbohatším človekom v modernej histórii

Hodnota majetku zakladateľa Amazonu prekročila 150 miliárd dolárov.

Tipujúci prestávkovali rekordne veľa peňazí

Šampionát v Rusku priniesol množstvo prekvapení.

Matečná sa stretne s Čižnárom, vysvetlí mu systémy kontrol

Generálna prokuratúra poukázala na pochybenia v trestných spisoch farmárov.

Medzinárodný menový fond zhoršil prognózu rastu ekonomiky eurozóny

Fond potvrdil prognózu rastu globálnej ekonomiky.