Kto bude vypravovať vlaky na trati do Komárna v budúcnosti, má ukázať súťaž

Do súťaže na prevádzku vlakov na trati Bratislava - Komárno sa určite zapojí aj Železničná spoločnosť Slovensko

Ilustračné foto. (Zdroj: Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Na trase medzi Bratislavou a Komárnom vypravuje v súčasnosti vlaky súkromný dopravca RegioJet. Deje sa tak od marca 2012 a dopravca má na tieto služby so štátom zmluvu do decembra 2020.

Kto však bude vypravovať vlaky na trati po uplynutí zmluvy s RegioJetom, to má podľa Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR ukázať súťaž.

"Zámerom je vyhlásiť súťaž tak, aby mohol víťazný dopravca plynule nadviazať na prevádzku na tejto trati okamihom ukončenia pôvodnej zmluvy," priblížila pre TASR hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Článok pokračuje pod video reklamou

RegioJet vypravuje vlaky na trase medzi Bratislavou a Komárnom s dotáciou od štátu, zákazku spoločnosť získala priamym zadaním. Spoločnosť ponúkla štátu nižšiu cenu za prevádzku vlakov než predtým zabezpečovala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Prečítajte si tiež: RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

Do súťaže o následné vypravovanie vlakov na tejto trase sa RegioJet plánuje zapojiť.

"Zmluva so spoločnosťou RegioJet je od začiatku nastavená tak, že po ukončení jej platnosti prebehne riadna súťaž na to, kto bude dopravu na tejto trati prevádzkovať v rámci nového zmluvného obdobia," opísal hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj.

Súťaženie dopravcov na dotovaných tratiach je pritom podľa spoločnosti správne. "Presne tak by malo vyzerať zadávanie zákaziek v dotovanej železničnej doprave," konštatoval Ondrůj. V prípade zmluvy na trať do Komárna sa pritom podľa RegioJetu môže štát rozhodnúť predĺžiť túto zmluvu. Podľa európskej legislatívy je to však možné najviac do roku 2024.

"Po roku 2024 nemôže byť akákoľvek nová zákazka v dotovanej železničnej doprave pridelená bez riadnej súťaže," priblížil Ondrůj. Zároveň po roku 2034 nemôže byť žiaden dotovaný vlakový spoj hradený z verejných prostriedkov bez toho, aby bol riadne vysúťažený.

Do súťaže na prevádzku vlakov na trati Bratislava - Komárno sa určite zapojí aj Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). "Naším záujmom a úsilím je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obsluhy na všetkých traťových úsekoch a efektívne využitie kapacít, ktorými disponujeme," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 950
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 862
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 903
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 443
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 388
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 192
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 805
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 642
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 775
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 280

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.

Na bratislavskom nábreží vznikne Eurovea City

Nová mestská štvrť vznikne prepojením viacerých projektov na brehu Dunaja.

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.