Kto bude vypravovať vlaky na trati do Komárna v budúcnosti, má ukázať súťaž

Do súťaže na prevádzku vlakov na trati Bratislava - Komárno sa určite zapojí aj Železničná spoločnosť Slovensko

Ilustračné foto. (Zdroj: Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Na trase medzi Bratislavou a Komárnom vypravuje v súčasnosti vlaky súkromný dopravca RegioJet. Deje sa tak od marca 2012 a dopravca má na tieto služby so štátom zmluvu do decembra 2020.

Kto však bude vypravovať vlaky na trati po uplynutí zmluvy s RegioJetom, to má podľa Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR ukázať súťaž.

"Zámerom je vyhlásiť súťaž tak, aby mohol víťazný dopravca plynule nadviazať na prevádzku na tejto trati okamihom ukončenia pôvodnej zmluvy," priblížila pre TASR hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Článok pokračuje pod video reklamou

RegioJet vypravuje vlaky na trase medzi Bratislavou a Komárnom s dotáciou od štátu, zákazku spoločnosť získala priamym zadaním. Spoločnosť ponúkla štátu nižšiu cenu za prevádzku vlakov než predtým zabezpečovala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Prečítajte si tiež: RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

Do súťaže o následné vypravovanie vlakov na tejto trase sa RegioJet plánuje zapojiť.

"Zmluva so spoločnosťou RegioJet je od začiatku nastavená tak, že po ukončení jej platnosti prebehne riadna súťaž na to, kto bude dopravu na tejto trati prevádzkovať v rámci nového zmluvného obdobia," opísal hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj.

Súťaženie dopravcov na dotovaných tratiach je pritom podľa spoločnosti správne. "Presne tak by malo vyzerať zadávanie zákaziek v dotovanej železničnej doprave," konštatoval Ondrůj. V prípade zmluvy na trať do Komárna sa pritom podľa RegioJetu môže štát rozhodnúť predĺžiť túto zmluvu. Podľa európskej legislatívy je to však možné najviac do roku 2024.

"Po roku 2024 nemôže byť akákoľvek nová zákazka v dotovanej železničnej doprave pridelená bez riadnej súťaže," priblížil Ondrůj. Zároveň po roku 2034 nemôže byť žiaden dotovaný vlakový spoj hradený z verejných prostriedkov bez toho, aby bol riadne vysúťažený.

Do súťaže na prevádzku vlakov na trati Bratislava - Komárno sa určite zapojí aj Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). "Naším záujmom a úsilím je zabezpečenie kvalitnej dopravnej obsluhy na všetkých traťových úsekoch a efektívne využitie kapacít, ktorými disponujeme," uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 261
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 11 370
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 11 134
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 603
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 551
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 095
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 4 748
  8. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 4 533
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 442
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 918

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ako sa Čína stala hlavným vývozcom do celého sveta

Krajina vyváža tovar v biliónoch eur.

Píše Ivan Mikloš

Keď to príde k nám, budem kričať ako prvý

Ad: Keď Ivan Mikloš stráca cit pre mieru.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Z Ruska ma vyhnal Putin, z Lidoviek Babiš (píše Petra Procházková)

Obliehanie Babišom som nevydržala.

Neprehliadnite tiež

Olympionikom zostane viac peňazí, už by nemali platiť dane a odvody z výhier

Novinka je súčasťou novely zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice.

Slovenskí dolároví milionári veria najviac stavebným pozemkom

Slováci si obľúbili investovanie do korporátnych dlhopisov.

Rašiho úrad chce zaplatiť za poradenstvo takmer 21 miliónov eur

Zákazku chce financovať zo štátneho rozpočtu a z eurofondov.

Dlhy nemocníc narastajú aj napriek oddlžovaniu, varujú dodávatelia zdravotníckych pomôcok

Štát podľa asociácie síce nemocnice oddlžuje, nenastavil však dostatočne mechanizmy, aby tomu predchádzal.

Taxikárom by sa malo podnikať jednoduchšie, kontroly však budú prísnejšie

Novela o taxislužbách má zjednodušiť ich prevádzkovanie a zvýšiť kontroly.