Od šijacích strojov k vlastnej značke športového oblečenia

Začinali šiť na zakázky na použitom šijacomi stroje doma v spálni. Dnes manželia Bendíkovci vyrábajú originálne športové oblečenie značky Benesport.

Ján a Daniela Bendíkovci(Zdroj: Archív Benesportu)

Predtým, ako začal podnikať pracoval Ján Bendík ako údržbár na poliklinike v Spišskej Novej Vsi. Jeho manželka Danka bola v odevnej spoločnosti šičkou vývojárkou

„Keďže po návrate z materskej dovolenky jej ponúkali len miesto upratovačky, padlo definitívne rozhodnutie. Za 50-ti- síc korún sme kúpili použitý šijací stroj, na ktorom bolo potrebné urobiť menšie technické úpravy, a tiež látky na rozbehnutie malej výroby,“ spomína na začiatky J. Bendík.

Výrobu odštartovali priamo v ich byte, v spálni. Prvým produktom bolo oblečenie pre deti – košieľky, pyžamká, ako aj nohavice pre známych. Neskôr, keď sa obchod začal rozbiehať, investovali do kúpy niekoľkých nových strojov a prijali prvých zamestnancov.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Fast fashion: Obchodný model s nekvalitným šatstvom funguje

S tým bolo, samozrejme, spojené viacnásobné sťahovanie. Najprv firma fungovala u známych v dome a potom našli vhodné priestory na výrobu a administratívu v Spišských Tomášovciach. Tam pôsobia dodnes.

„Nosnou myšlienkou vzniku firmy bolo niečo tvoriť, realizovať sa a mať z toho radosť,“ konštatuje J. Bendík.

Diftínové nohavice

Začiatkom deväťdesiatych rokov sa Bendíkovci zaoberali výhradne zákazkovým šitím bez akejkoľvek firemnej značky. V roku 1999 si založili značku Benesport a začali šiť diftínové nohavice.

Počas troch či štyroch rokov sa vypracovali do stavu, že ročne ušili 20- až 24-tisíc kusov tohto odevu. Kľúčovým produktom firmy Benesport sa stali diftínové nohavice.

„Zákazníci diftín poznali ešte z čias komunizmu ako veľmi pohodlný, prírodný a príjemný materiál s dobrými vlastnosťami. Bol to produkt, ktorý vtedy nevyrábal nikto iný,“ hovorí J. Bendík.

V ich našej ponuke figurovali modely, s ktorými boli stotožnení a doslova s materiálom diftín žili. Dobré meno firmy sa začalo šíriť po celom Slovensku.

Neskôr, v roku 2004, prudko nastúpila éra technických materiálov a o diftín prestával byť záujem. Masívna reklama rýchlo sa rozrastajúceho oblečenia z technických materiálov tento prírodný materiál prevalcovala.

Na Slovensko prichádzali veľké nadnárodné spoločnosti, ponúkajúce takéto produkty masovo. „V našej stratégii však nebola vôľa zmeniť výrobu v prospech prudkých zmien na trhu, ktoré v tom čase znamenali obrovský rast dopytu zo strany zákazníkov,“ opisuje prvú krízu J. Bendík.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57VC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57VC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 12 724
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 511
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 862
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 195
  5. Vizuálny smog je problém 3 046
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 815
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 622
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 311
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 741
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 353

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Fotograf Štreit: Palach je pripomienka pre študentov, nech neprestávajú protestovať

Fotograf zachytil, ako normalizácia zničila Československo.

KOŠICE KORZÁR

Fotil okupáciu v Košiciach, snajper ho zasiahol do hlavy, ostal ochrnutý

Okupáciu ovplyvnila životy ľudí.

PÍŠE SHASHI THAROOR – FÓRUM

Indii hrozia etnické čistky

Tlejúca kríza hrozí eskaláciou.

Neprehliadnite tiež

Turisti si priplatia. Záujem o Česko zdražil ubytovanie aj reštaurácie

Stále viac Čechov trávi časť dovolenky vo svojej krajine.

Dôchodcom porastú penzie. Pozrite sa, o koľko

Spôsob zvyšovania dôchodkov sa na Slovensku viackrát menil.

Trump navrhuje, aby firmy zverejňovali výsledky polročne, nie kvartálne

Firmám by to podľa Trumpa umožnilo väčšiu flexibilitu a ušetrili by.

Program pomoci Grécku sa končí, Atény dlhujú 322 miliárd eur

Obrovský dlh krajiny zostáva pre Európu finančnou hrozbou.