SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor zaznamenala vo 4. kvartáli nárast zisku. Ale jej zisk za celý rok klesol, už piaty rok po sebe.
Dôvodom je posilnenie juhokórejskej meny won, ktoré redukuje príjmy koncernu zo zahraničia. A tiež slabý predaj v USA a Číne.
Tržby sa znížili
Hyundai, piata najväčšia automobilka na svete spolu s dcérou Kia Motors, dosiahla vo 4. štvrťroku 2017 čistý zisk 1,3 bilióna wonov (988,34 milióna eur).
V rovnakom období 2016 mala zisk 1,07 bilióna KRW. Ekonómovia automobilke predpovedali zisk 1,09 bilióna KRW.
Tržby Hyundai Motor sa za tri mesiace do konca decembra 2017 znížili o 0,2 % na 24,5 bilióna KRW.
Za celý rok 2017 čistý zisk Hyundai klesol na 4,55 bilióna KRW z 5,72 bilióna KRW v predchádzajúcom roku.
To je jeho najnižšia úroveň minimálne od roku 2010, keďže pri predaji v Číne došlo k veľkému prepadu v dôsledku diplomatického rozkolu medzi Južnou Kóreou a Pekingom pre rozhodnutie Soulu rozmiestniť americký protiraketový systém.
Zhoršená konkurencieschopnosť
Výhľad predaja spoločnosti Hyundai v Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, sa už mierne zlepšil po upravení diplomatických vzťahov.
Automobilka však teraz čelí výzve znížiť svoju závislosť od predaja sedanov a ponúknuť viac populárnejších SUV modelov.
Won, ktorého kurz vo 4. štvrťroku vzrástol o 7 % voči doláru, zhoršil cenovú konkurencieschopnosť juhokórejského exportu.
Hyundai a Kia očakávajú, že ich kombinovaný predaj sa v roku 2018 zvýši o 4 % na 7,55 milióna vozidiel po tom, ako v roku 2017 nedosiahli svoj cieľ, už tretí rok po sebe.