S kargom cez slovenskú firmu na trhy do celého sveta

Andrea Spišáková vlastní logistickú spoločnosť R-Cargo Slovakia, ktorá prepravuje prevažne tovar vyrobený na Slovensku letecky a námornou dopravou do celého sveta.

(Zdroj: Fotolia)

Ľudia odnepamäti prepravovali tovar z jedného konca sveta na druhý. Ale len v čase globalizácie od posledných desaťročí 20. storočia sa začína neskutočné hemženie krížom-krážom ponad zemeguľu.

Premiestňujú sa výrobné prevádzky a trhy sa už nikdy nebudú chápať lokálne. Pre niekoho je to zlá správa a možno je zlá aj pre zemeguľu.

Tento trend však vytvoril príležitosti pre odvetvie logistiky prepravy, z ktorých dokázali profitovať aj slovenské firmy.

Andrea Spišáková začínala ako asistentka pracovať v logistike, keď prví podnikatelia na Slovensku vycítili príležitosť rásť v tomto druhu biznisu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes vlastní logistickú spoločnosť R-Cargo Slovakia, ktorá prepravuje prevažne tovar vyrobený na Slovensku do celého sveta.

Prečítajte si tiež: Záujem o šoférov na Slovensku vrcholí

Svet sa jej pred očami prvýkrát otvoril, keď mala 18 rokov a padla železná opona.

Dovtedy jej rodina zažívala veľa nepríjemností, pretože okrem Andreiných rodičov prakticky všetci jej dospelí členovia emigrovali.

Potom sa situácia obrátila a ona mohla cestovať, ponavštevovať rodinu od Nemecka cez USA a Brazíliu až po Austráliu. „Príbuzní v zahraničí ma naučili myslieť inak,“ spomína si.

Globalizácia, sťahovanie výroby do východnej Európy a ešte ďalej do Číny a s tým spojené zrýchlenie, zhustenie a zvýšenie objemov prepravy tovarov z jedného konca sveta na druhý, nie je až taký dávny jav.

Je to vec posledných pár desaťročí a logistika sa odvtedy neustále vyvíja. „Ak obchodník niekde niečo objaví, ihneď sa začínajú vytvárať koridory. Musíme preto mať neustále tie najaktuálnejšie informácie,“ hovorí A. Spišáková.

Začiatky logistiky na Slovensku

Aj zo Slovenska sa v tomto období vozia nové tovary, vytvárajú sa nové obchodné cesty. „Bola som pri tom, keď prví ľudia na Slovensku pochopili, že je dobré byť pri spojení výrobnej a prepravnej logistiky," spomína.

"Keď som v roku 1997 nastúpila ako referentka logistickej spoločnosti Lindbergh, boli sme pioniermi medzi klientmi aj prepravcami, leteckými a námornými spoločnosťami,“ opisuje svoje prvé zamestnanie v logistike.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57Q4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57Q4 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 12 724
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 511
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 862
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 195
  5. Vizuálny smog je problém 3 046
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 815
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 622
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 311
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 741
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 353

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Cargo Slovakia

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Fotograf Štreit: Palach je pripomienka pre študentov, nech neprestávajú protestovať

Fotograf zachytil, ako normalizácia zničila Československo.

KOŠICE KORZÁR

Fotil okupáciu v Košiciach, snajper ho zasiahol do hlavy, ostal ochrnutý

Okupáciu ovplyvnila životy ľudí.

PÍŠE SHASHI THAROOR – FÓRUM

Indii hrozia etnické čistky

Tlejúca kríza hrozí eskaláciou.

Neprehliadnite tiež

Turisti si priplatia. Záujem o Česko zdražil ubytovanie aj reštaurácie

Stále viac Čechov trávi časť dovolenky vo svojej krajine.

Dôchodcom porastú penzie. Pozrite sa, o koľko

Spôsob zvyšovania dôchodkov sa na Slovensku viackrát menil.

Trump navrhuje, aby firmy zverejňovali výsledky polročne, nie kvartálne

Firmám by to podľa Trumpa umožnilo väčšiu flexibilitu a ušetrili by.

Program pomoci Grécku sa končí, Atény dlhujú 322 miliárd eur

Obrovský dlh krajiny zostáva pre Európu finančnou hrozbou.