Zavádzajúci obal roka už má víťaza, Nemci vybrali o sto gramov ľahšie müsli

Najviac hlasov majú cereálie Vitalis Früchtemüsli od Dr. Oetkera, ktoré sa zmenšili o sto gramov. Na Slovensku sa nepredávajú.

Víťazom spotrebiteľskej ankety o najzavádzajúcejší obal roka sa stali müsli značky Dr. Oetker. (Zdroj: Consumer Center Hamburg (vzhh))

BERLÍN, BRATISLAVA. Vyše 42-tisíc ľudí zahlasovalo v ankete s názvom „Zavádzajúci obal roka“, ktorú organizuje nemecké Spotrebiteľské združenie Hamburg (VZHH).

Medzi tohtoročnými kandidátmi bolo päť produkov, a to cereálie Vitalis Früchtemüsli od Dr. Oetkera, arašidové chrumky Lorenz Erdnuß Locken od spoločnosti Lorenz Snack-World, keksíky Milka Nussini od výrobcu Mondelēz, Mentos Pure White žuvačky od firmy Perfetti Van Melle a čokoládové tyčinky Mars Minis od Mars Deutschland.

Prečítajte si tiež: Výrobcovia sa skryto obohacujú. Nemci ich odhaľujú v ankete Zavádzajúci obal roka

Najčastejším dôvodom, prečo sa výrobok v ankete ocitol bolo, že výrobca potajomky znížil gramáž výrobku, pričom cenu zachoval.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tým sa skryto obohacoval. Ďalším dôvodom bolo, že výrobca negatívne zmenil zloženie výrobku.

Nemci 23. januára spoznali úplného víťaza tejto spotrebiteľskej ankety, ktorej cieľom je verejne pranierovať výrobcov, ktorí obalmi zavádzajú svojich zákazníkov.

Odsypali sto gramov

Viac ako tretina hlasujúcich (15 642 ľudí z celkových 42 819 hlasujúcich) dala svoj hlas výrobku müsli Vitalis Früchtemüsli od Dr. Oetkera.

Cereálie sa do ankety dostali najmä pre zníženie hmotnosti. Výrobca z pôvodného 600-gramového balenia urobil 500-gramové.

Celých sto gramov odsypal z balenia bez toho, aby sa to prejavilo na cene výrobku, čím došlo k skrytému 20-percentnému nárastu ceny.

Výrobca zmenil aj zloženie, o čom na etikete informoval pod nálepkou „zlepšená receptúra“. Pozornejší spotrebiteľ si všimol, že výrobca nahradil sušené ovocie cukrom a tiež znížil množstvo obilnín v balíku.

Cereálie so „zlepšenou receptúrou“ navyše obsahovali rovnaké množstvo ovocia ako pôvodná verzia výrobku.

Jediná zmena k lepšiemu je, že nová receptúra müsli neobsahuje žiadnu arómu.

Tento výrobok sa na slovenskom trhu nepredáva, zakúpiť si ho môžu zákazníci v Nemecku.

Chýbalo 15 žuvačiek

Na druhom mieste skončili žuvačky Mentos, za ktoré zahlasovalo takmer 12-tisíc ľudí. V novom balení žuvačiek zákazník nenašiel 50 kusov žuvačiek, ale len 35 kusov.

Výrobca sa tento radikálny úbytok množstva žuvačiek snažil obhájiť tým, že jedna žuvačka po novom váži dva gramy namiesto pôvodného 1,5 gramu.

Zákazníci si však všimli, že aj napriek väčšej žuvačke je celé balenie o päť gramov ľahšie v porovnaní s pôvodnou verziou. Aj v tomto prípade výrobca cenu za balenie žuvačiek nezmenil.

Ubrali z lieskovcov

A na treťom mieste skončili keksíky Milka Nussini od výrobcu Mondelēz. Zahlasovalo za ne 7543 ľudí.

Balenie keksov sa zmenšilo o necelých 6 gramov – z 37 gramov na 31,5 gramu. Avšak keksy výrobca predáva v balení po piatich kusoch, celkový úbytok hmotnosti je tak 27 gramov. Cena sa nezmenila, a preto spotrebiteľ zaplatí o necelých 18 percent viac.

Odlišné je aj zloženie keksov – z údajov na zadnej strane vyplýva, že výrobca šetril na lieskovcoch. Pôvodné balenie uvádzalo 14-percentný podiel, v súčasnosti deklaruje 9,5-percentný.

Štvrté miesto patrilo čokoládovým tyčinkám od spoločnosti Mars, ktoré sa na zozname ocitli taktiež pre zníženú hmotnosť balenia. Najmenej hlasov dostali arašidové chrumky Lorenz Erdnuß Locken od firmy Lorenz Snack-World.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 971
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 11 368
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 10 492
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 945
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 629
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 708
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 125
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 030
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 676
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 489

Téma: Potraviny


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Pochopí len ten, kto to zažil. Aká je realita s Alzheimerovou chorobou

Nechodia na návštevy a nonstop je v strehu.

DOMOV

Chaos, vojna, blahobyt? Čo by sa dialo, ak by komunistom puč nevyšiel

Ako sa mohol skončiť Víťazný február.

PLUS

Ako sa čínsky drak dostal do Kotlebovho kraja

V Banskej Bystrici študujú stredoškoláci dvojjazyčne.

Neprehliadnite tiež

Turecko uvažuje o vlastnej kryptomene turkcoin

Turecký návrh prichádza potom, čo podobné plány ohlásili Irán a Venezuela.

Agentúra S&P zvýšila rating Ruska do investičného pásma

Agentúra predpokladá, že západné sankcie budú platiť aj v najbližších rokoch.

Európske akciové burzy nemajú jasnú vývojovú tendenciu

Hlavný index nemeckej akciovej burzy sa v piatok rozlúčil bez jasného smerovania.

Česi prestávajú chodiť do krčiem, uprednostňujú plechovkové pivo

Spotreba raketovo stúpa na úkor čapovaného piva.

Viaceré zdravotnícke organizácie odmietajú povinné členstvo v komorách

Problémom nie je povinné členstvo, ale chýbajúce finančné zdroje.