PARÍŽ. Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour investuje v najbližších piatich rokoch takmer 3 miliardy eur do rozšírenia internetového predaja. Spoločnosť zároveň oznámila prepustenie vyše dvoch tisícok zamestnancov svojej francúzskej centrály.
Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete po americkej spoločnosti Wal-Mart uviedol, že do konca roku 2022 plánuje do rozšírenia online predajov zainvestovať okolo 2,8 miliardy eur.
K tomuto rozhodnutiu pristúpil v reakcii na rastúci tlak amerického internetového obchodu Amazon. Ten minulý rok kúpil americkú sieť biopotravín Whole Foods, čím vstúpil do oblasti kamenných obchodov. To vyvolalo špekulácie, že Amazon sa následne zameria na európsky trh.
Zmeny povedú zároveň k zrušeniu približne 2400 pracovných miest vo francúzskej centrále firmy.
"V súčasnosti musíme riešiť obrovské zmeny, ku ktorým v maloobchode dochádza," uviedla spoločnosť.
Podľa nej sa postoje zákazníkov rýchlo menia, pričom ich stále viac zaujíma kvalita, bezpečnosť a pôvod potravín. Čo sa týka samotného procesu znižovania počtu zamestnancov, Carrefour počíta s dobrovoľným odchodom.