Šéf Letiska: Letecké spojenie s USA? Partnera, ktorý by takúto ambíciu mal, nevidíme

Letisko Milana Rastislava Štefánika v Bratislave v tomto roku otvorí desať pravidelných leteckých liniek.

Generálny riaditeľ letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave Jozef Pojedinec. (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Medzi desiatimi najlepšími letiskami východnej Európy je aj Letisko Milana Rastislava Štefánika. Umiestnilo sa na ôsmom mieste. Vyplýva to z celosvetovej ankety Skytrax - World Airport Awards 2018.

Bratislavské letisko sa v rebríčku umiestnilo ako jediné zo všetkých letísk v krajine. Okrem neho je letisko aj v Košiciach, Poprade, Piešťanoch a v Žiline.

Najlepším letiskom vo východnej Európe je letisko v Budapešti. Tento prieskum je súčasťou celosvetovej ankety medzi cestujúcimi z celého sveta. Zapojilo sa do nej 13,73 milióna cestujúcich.

Letisko Milana Rastislava Štefánika vedie JOZEF POJEDINEC. Vlani Letisko zažilo jednu z historicky najlepších sezón. Prešli ním takmer dva milióny cestujúcich.

„Našou ambíciou je, aby sa lietalo čo najviac a letisko sa využívalo celoročne, aby sme kontinuálne rástli a linky uspokojili trh. Veľmi veľa ľudí cestuje za prácou, preto je populárny Londýn a Veľká Británia,“ hovorí JOZEF POJEDINEC v rozhovore pre SME.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nahradili ste bývalého generálneho riaditeľa Letiska Ivana Trhlíka, keď vás minister dopravy Árpád Érsek nominoval najprv dočasne. Kto vás oslovil?

„Ľudia z leteckého biznisu, menovať ich nebudem. Nepovažujem to za dôležité.“

Nebol to teda minister, kto vás oslovil?

„Nie, minister to nebol. Ten neoslovuje.“

Ten však vymenúva. Čím ste ho presvedčili?

„Zrejme to boli skúsenosti a to, že som v minulosti už na letisku pôsobil.“

Prečítajte si tiež: Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Nepredstavili ste mu však svoju víziu?

„Rozprávali sme sa o tom, ako môže letisko fungovať a kde ho vieme posunúť. Všetko ostatné je na ministerstve, má poradcu, ktorý mu pripravuje podklady. Na základe nich ministerstvo pripraví materiál na vládu, ktorá o osude letiska rozhodne.“

Ktorú z možností by ste odporučili vy?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5ATR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5ATR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Wizz Air


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ryanair, Letisko M. R. Štefánika v Bratislave, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Komentár Petra Schutza

Na Slovensku príbeh saudského novinára neoslovil ani dušu

Trump ukázal ďalší autoportrét.

SPIŠ KORZÁR

Pytliak zabil medveďa v najprísnejšom stupni ochrany

Prípad vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Kríza v Turecku zasahuje aj nemecký priemysel

Turecké hospodárstvo je oslabené a postihlo to aj dôležitý automobilový sektor.

Štát sa chystá veľkým firmám znížiť ceny elektriny. Domácnosti si, naopak, priplatia

Štát na nižšie ceny pre podniky vyčlenil 40 miliónov eur.

Rýchlostná trať len pre Slovensko nemá veľký význam, tvrdí ministerstvo

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo je v prípade projektu vysokorýchlostnej trate skeptický.

Izrael je podľa USA výborné miesto pre investície do technológií

USA zvýšia svoju účasť na infraštrukturálnych projektoch v Izraeli.

Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic

Inštitút má výhrady aj k schváleniu zmien v projekte výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.