Slováci a Poliaci majú snahu postaviť novú diaľnicu aj rýchlostnú cestu

Minister dopravy Árpád Érsek a minister infraštruktúry Poľskej republiky Andrzej Adamczyk sa stretli v poľskom meste Źywiec.

Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (vpravo) a minister infraštruktúry Poľskej republiky Andrzej Adamczyk (vľavo) podpísali v poľskom meste Źywiec spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, v ktorom potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku.(Zdroj: TASR)

ŹYWIEC, BRATISLAVA. Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek a poľský minister infraštruktúry Andrzej Adamczyk potvrdili potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 na slovenskej strane a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko-jadranského koridoru.

Tieto cestné prepojenia považujú obe krajiny za kľúčové tranzitné spojnice, ako aj rýchlostnú cestu R4 na východe Slovenska, ktorá nadväzuje na poľskú cestu S19. Obaja ministri pri tejto príležitosti v pondelok v poľskom Źywieci podpísali spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Obe susedné krajiny si podľa Érseka uvedomujú, že kvalitná dopravná infraštruktúra napomáha užšiemu prepojeniu regiónov na slovensko-poľskom pohraničí a rozvoju týchto regiónov. "Robíme všetko preto, aby sme dokončili prípravu a dostavali zostávajúce úseky na diaľnici D3 a pokračovali v technickej príprave chýbajúcich úsekov na R4, ktorá je súčasťou historickej cesty Via Carpatia," povedal minister Érsek.

Na slovenskej strane zostáva postaviť 22 kilometrov diaľnice D3. V súčasnosti je vo výstavbe úsek Čadca, Bukov - Svrčinovec v dĺžke 5,7 km, ukončenie je plánované do konca roku 2020. "Zostávajúce úseky od Čadce do Žiliny sú v súčasnosti v príprave a výstavba by sa mala uskutočniť čo najskôr, v závislosti od dostupných finančných prostriedkov," uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (11,2 km) je v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), úsek Kysucké Nové Mesto - Oščadnica (10,8 km) v procese dokumentácie pre územné rozhodnutie a druhý profil úseku Oščadnica - Čadca, Bukov (4 km) v procese dokumentácie pre stavebné povolenie. Úsek D3 Svrčinovec - Skalité po hranicu s Poľskom v dĺžke 15,4 km je v prevádzke od júna minulého roka a úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno v dĺžke 4,25 km motoristi využívajú od decembra 2017.

"Na ťahu rýchlostnej cesty R4 máme v súčasnosti už niektoré úseky dobudované. V súťaži je aktuálne severný obchvat Prešova, ktorý patrí medzi úseky s najvyššou dopravnou intenzitou," informovala hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. .

Slovensko podporuje ďalšie prehĺbenie hospodárskej výmeny a využitie potenciálu poľských námorných prístavov v Gdańsku, Gdyni alebo v Štetíne. Ministri vo vyhlásení potvrdili aj záujem pokračovať v modernizácii železničných pohraničných úsekov v koridore siete TEN-T Balt – Jadran. Cieľom je posilnenie železničnej dopravy najmä v úseku Čadca - Skalité - Zwardoń - Bielsko Biala a na železničnej trati cez priechod Plaveč - Muszyna.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  6. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  2. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  3. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  4. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  6. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  7. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  8. Ekonomická diplomacia Indonézie
  9. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 656
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 25 224
  3. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 20 998
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 17 057
  5. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 6 736
  6. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 5 384
  7. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 5 158
  8. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 310
  9. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 275
  10. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 3 808

Téma: Poľsko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Árpád Érsek

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák: Ja som si svoje urobil

Rozhovor s exministrom vnútra Kaliňákom.

KOŠICE KORZÁR

Košický rektor o Dankovej kauze: Právnická fakulta môže mať zhodu do 40 percent

Odhalili i plagiát s 2-percentnou zhodou.

Neprehliadnite tiež

Nemci vo veľkoobchodoch nakúpia o štyri percentá drahšie ako minulý rok

Ceny pevných palív a ropných produktov ovplyvnili nemecké veľkoobchody.

Jednu z najväčších oceľových skruží na svete použijú na D4

Hmotnosť konštrukcie je 1 200 ton, doviezlo ju šesťdesiat kamiónov.

Britské firmy podporujú Mayovej návrh dohody o brexite

Pozrime sa na dohodu racionálne a bez emócií, hovorí minister obchodu.

Agrárna komora: V pozemkovom fonde chceme aj farmárov

Matečná nedodržala sľub, sťažuje sa komora.

Investičná pomoc štátu nepomohla najmenej rozvinutým regiónom

Najvyšší kontrolný úrad zistil, ako sa využíva investičná pomoc na Slovensku.