Slováci a Poliaci majú snahu postaviť novú diaľnicu aj rýchlostnú cestu

Minister dopravy Árpád Érsek a minister infraštruktúry Poľskej republiky Andrzej Adamczyk sa stretli v poľskom meste Źywiec.

Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (vpravo) a minister infraštruktúry Poľskej republiky Andrzej Adamczyk (vľavo) podpísali v poľskom meste Źywiec spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, v ktorom potvrdzujú potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku.(Zdroj: TASR)

ŹYWIEC, BRATISLAVA. Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek a poľský minister infraštruktúry Andrzej Adamczyk potvrdili potrebu pokračovania v príprave výstavby diaľnice D3 na slovenskej strane a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko-jadranského koridoru.

Tieto cestné prepojenia považujú obe krajiny za kľúčové tranzitné spojnice, ako aj rýchlostnú cestu R4 na východe Slovenska, ktorá nadväzuje na poľskú cestu S19. Obaja ministri pri tejto príležitosti v pondelok v poľskom Źywieci podpísali spoločné vyhlásenie v oblasti najdôležitejších dopravných investícií na slovensko-poľskom pohraničí, informovalo Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Obe susedné krajiny si podľa Érseka uvedomujú, že kvalitná dopravná infraštruktúra napomáha užšiemu prepojeniu regiónov na slovensko-poľskom pohraničí a rozvoju týchto regiónov. "Robíme všetko preto, aby sme dokončili prípravu a dostavali zostávajúce úseky na diaľnici D3 a pokračovali v technickej príprave chýbajúcich úsekov na R4, ktorá je súčasťou historickej cesty Via Carpatia," povedal minister Érsek.

Na slovenskej strane zostáva postaviť 22 kilometrov diaľnice D3. V súčasnosti je vo výstavbe úsek Čadca, Bukov - Svrčinovec v dĺžke 5,7 km, ukončenie je plánované do konca roku 2020. "Zostávajúce úseky od Čadce do Žiliny sú v súčasnosti v príprave a výstavba by sa mala uskutočniť čo najskôr, v závislosti od dostupných finančných prostriedkov," uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.

Úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto (11,2 km) je v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), úsek Kysucké Nové Mesto - Oščadnica (10,8 km) v procese dokumentácie pre územné rozhodnutie a druhý profil úseku Oščadnica - Čadca, Bukov (4 km) v procese dokumentácie pre stavebné povolenie. Úsek D3 Svrčinovec - Skalité po hranicu s Poľskom v dĺžke 15,4 km je v prevádzke od júna minulého roka a úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno v dĺžke 4,25 km motoristi využívajú od decembra 2017.

"Na ťahu rýchlostnej cesty R4 máme v súčasnosti už niektoré úseky dobudované. V súťaži je aktuálne severný obchvat Prešova, ktorý patrí medzi úseky s najvyššou dopravnou intenzitou," informovala hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. .

Slovensko podporuje ďalšie prehĺbenie hospodárskej výmeny a využitie potenciálu poľských námorných prístavov v Gdańsku, Gdyni alebo v Štetíne. Ministri vo vyhlásení potvrdili aj záujem pokračovať v modernizácii železničných pohraničných úsekov v koridore siete TEN-T Balt – Jadran. Cieľom je posilnenie železničnej dopravy najmä v úseku Čadca - Skalité - Zwardoń - Bielsko Biala a na železničnej trati cez priechod Plaveč - Muszyna.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  10. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 436
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 973
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 14 803
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 11 375
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 7 588
  6. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 5 641
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 253
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 4 809
  9. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 4 598
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 912

Téma: Poľsko


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Môj fanklub a moji fanúšikovia sú dve veci

Majster sveta prišiel na Slovensko, aby sa stretol s VIP fanúšikmi a podporil deti na Detskej Tour Petra Sagana.

PLUS

Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?

Rodíme sa s ňou alebo platí, že stačí dobrý tréning a charizma naskočí ako motor?

ŽENA

Anorexia je ako alkoholizmus, nikdy nie ste celkom za vodou

Vidieť, kam som bola schopná doviesť svoje telo, je strašidelné.

Neprehliadnite tiež

Americká banka poškodzovala klientov, musí zaplatiť pokutu

Pokuta je od nástupu Trumpa do úradu prezidenta najvyššou, akú spoločnosť dostala.

Nespokojní redaktori v RTVS si založili vlastné odbory. Na čo všetko majú práva?

Ak sa vyjednáva o novej kolektívnej zmluve a odborové organizácie sa medzi sebou nedohodnú, zamestnávateľ rokuje len s tou, ktorá má najviac členov.

Trump kritizoval politiku kartelu OPEC, cena ropy klesla

Cieľom schôdzky je diskusia o ich dohode o redukovanej ťažbe.

Alkohol u cyklistov tolerujú, ale nie všade

Vlani nafúkali stovky cyklistov, väčšinou viac ako jedno promile.

Od mája sa zvýšia príplatky za nočné či víkendy. V akej výške budú?

Väčšina príspevkov sa oproti súčasnosti zvyšuje dvojnásobne.