Érsek: Zlúčenie diaľničnej spoločnosti a správy ciest nie je možné, treba upraviť zákon

Érsek chcel, aby zimnú údržbu v roku 2018 zabezpečovala už jedna spoločnosť, ktorá vzíde zo zlúčenia týchto dvoch firiem.

Minister Érsek. (Zdroj: SME/Ján Krošlák )

BRATISLAVA. Jednoduché zlúčenie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a Slovenskej správy ciest (SSC) nebude podľa ministerstva dopravy možné. "Bude nevyhnutná aj novelizácia právnej úpravy," avizoval pre TASR minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Z hľadiska právnej formy sú totiž tieto dve spoločnosti úplne odlišné. Kým NDS je akciovou spoločnosťou, ktorej 100-percentným akcionárom je ministerstvo dopravy, SSC je rozpočtová organizácia zriadená rezortom dopravy.

"Na zlučovaní NDS a SSC pracujeme. Proces zlučovania spoločností však nie je jednoduchý a jeho výsledkom by mala byť jedna spoločnosť, ktorá bude zastrešovať cesty prvej triedy, rýchlostné cesty a diaľnice," opísal Érsek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Obidve firmy tak spadajú pod rezort dopravy a minister ešte koncom roka 2016 uviedol, že zvažuje zlúčenie týchto dvoch firiem. NDS má na starosti diaľnice a rýchlostné cesty a SSC zase cesty I. triedy.

Vlani v lete pritom šéf rezortu dopravy avizoval, že by chcel, aby zimnú údržbu v roku 2018 zabezpečovala už jedna spoločnosť, ktorá vzíde zo zlúčenia týchto dvoch firiem. Zlúčenie spoločností by malo podľa ministerstva priniesť úsporu a následne nasmerovať viac peňazí do ciest.

V rozpočte na tento rok majú SSC a NDS na správu, údržbu a opravy ciest a diaľnic naplánovanú sumu 64,1 milióna eur. Na investície majú obidve spoločnosti mimo eurofondov určenú na tento rok sumu 34,37 milióna eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 909
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 923
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 975
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 875
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 346
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 891
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 5 322
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 957
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 743

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

Francúzi plánujú uľahčiť veľkým mestám zavedenie mýta pre autá

Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových áut do mesta.

Majster tokár si na hotovú misku počká roky

Tokárov na Slovensku je málo. Najstarší z nich nástupcu nemá.

Imrecze: Nevidím dôvody na moje odvolanie pre túto kauzu

František Imrecze tvrdí, že mu zatiaľ nikto neponúkol post ministra financií.

Byty sú aj 2,5-krát drahšie ako pred pätnástimi rokmi

Bratislava, Trnava a Prešov ťahajú priemerné ceny.

Nákupná horúčka na realitnom trhu sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.