Výrobca Tatranského čaju rozbieha vydavateľstvo konšpiračnej literatúry

Za firmou, ktorá prevádzkuje web, stojí Stella Semaňáková, sestra konateľa likérky Karloff.

Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME)

BRATISLAVA. Tatranský čaj, vodka alebo ochutené liehoviny zipser. Majitelia slovenskej likérky Karloff, ktorá vyrába populárne alkoholické nápoje, rozbiehajú konšpiračný web a vydavateľstvo s proruskou politickou a konšpiračnou literatúrou. Informuje o tom ekonomický web Biztweet.eu.

Cez inzerát na webe Profesia.sk hľadajú „človeka, ktorý baží po poznaní, nikomu a ničomu neverí, sám hľadá správnu odpoveď a nedokáže myslieť alebo žiť v stáde“. Jednou z mala konkrétnych požiadaviek je znalosť anglického a ruského jazyka na expertnej úrovni.

„Nebudeme robiť všetky žánre pre všetkých ľudí,“ uvádza sa v inzeráte, pod ktorým je podpísaná samotná likérka.

Pozíciu „administrátor vydavateľstva“ však hľadá nie pre seba, ale pre spriaznenú firmu Torden.

Spoločnosť Torden vznikla ešte začiatkom roka 2016, jej konateľkou a jedinou majiteľkou je Stella Semaňáková. Biztweet tvrdí, že je to sestra Erika Semaňáka, ktorý je v súčasnosti jediným konateľom a majiteľom Karloffu. Rodinný biznis prevzal po rodičoch.

Medzi knižnými titulmi, ktoré Torden vydal, je napríklad Rusko Krym História, Severné hranice Slovenka, Ukrajina: Chaos a revolúcia či Obrazové písmo Slovienov. V sekcii článkov dominuje obsah o ruskom patriotizme či konšpirácie o sprisahaniach v USA či Európskej únii.

Samotný Torden na svojom webe tvrdí, že jeho „poslaním je pomáhať človeku, aby sa mohol vydať na cestu k osvieteniu a k slobode“.

„Našou víziou je prinášať nové, iné, odlišné informácie a či energie a tým otvárať človeku brány poznania,“ tvrdí.

Web Tordenu momentálne vyzerá ako e-shop, v ponuke má okrem proruskej literatúry aj čaje či zvukové CD.

Majitelia Karloffu sa náklonnosťou k Rusku netaja, napríklad vlani v decembri časopis Trend informoval, že likérka rozbieha výrobu staroslovanského kvasu, čo je alkoholický kvasený nápoj z obilia príbuzný pivu.

„S kvasom chceme oživiť tradíciu tohto staroslovanského nápoja, ktorý sa dodnes vo veľkom pije hlavne v Rusku,“ povedal Trendu Ján Semaňák. Staroslovanský kvas sa pije okrem Ruska aj na Ukrajine, v Bielorusku či v pobaltských štátoch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  2. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  3. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  4. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  5. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  6. Relaxačná zóna v záhrade
  7. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  8. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  9. Vyznáte sa v novom označovaní palív?
  10. Vyhlásenie Vedeckej rady EU v Bratislave
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 18 272
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 602
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 15 758
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 531
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 257
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 098
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 4 894
  8. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 960
  9. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 876
  10. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 2 812