BRATISLAVA. Päťdesiat, sedemdesiat či viac ako deväťdesiat percent. Obchodníci lákajú zákazníkov na vysoké zľavy, ktoré nie sú skutočné, ide len o výsledok nečestnej obchodnej stratégie.
Tento trik sa objavil aj v ponuke najväčších e-shopov Alza.sk alebo Mall.sk, ale aj Datart.
Výpredaje sa začali, obchody opäť lákajú aj na zavádzajúco vysoké zľavy ČítajteNa výpočet nereálne vysokej zľavy im stačí, aby na niekoľko minút nafúkli cenu tovaru na nereálne vysokú úroveň.
Zvyčajne sa to robí v noci, keď je návštevnosť webu nízka. Obchodníci prehnanú cenovku zapíšu do cenovej evidencie a z nej potom vypočítajú vysokú zľavu.
Slovenská obchodná inšpekcia s tým nepohne, pretože do cenotvorby medzi predávajúcim a kupujúcim vstupovať nemôže. Na to, aby sa obchod vyhol pokute, stačí, aby dokázal, že mal cenu zapísanú v cenovej evidencii, hoci aj v noci na pár minút.
Zbytočná záťaž pre poctivých
Hoci e-shopy tvrdili, že išlo o chybu a vysoké pôvodné ceny na svojich weboch opravili, aj tento rok môžete natrafiť na podozrivo vysoké zľavy.