PREŠOV, BRATISLAVA. Spor s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) o výstavbu severného prešovského obchvatu vyhrali analytici okolo ministra financií Petra Kažimíra (Smer).
Po svojom tlaku na začiatku roka 2017 dokázali presadiť zlacnenie jeho výstavby. Štát v prvej etape ušetrí 33 miliónov eur, v druhej ďalších 79 miliónov. Bude sa stavať len v polovičnom profile, teda s dvoma pruhmi - jedným pre každý smer.
Érsek chce od Kažimíra vysvetlenie, ako vyrátal úsporu prešovského obchvatu ČítajteNárodná diaľničná spoločnosť tesne pred Vianocami oznámila vypísanie tendra na výstavbu spomínanej prvej etapy. Odhadla, že za výstavbu zaplatí bezmála 170 miliónov eur. Začať stavať plánuje v druhej polovici roka 2018.
Severný obchvat Prešova je súčasťou dlhšej rýchlostnej cesty R4 z metropoly Šariša smerom na Poľsko.
NDS ešte v polovici roka 2017 spustila výstavbu juho-západného obchvatu mesta. Ten je pre zmenu súčasťou diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc.
Čo zlacnenie spôsobilo
Prvú časť obchvatu Prešova tvorí 4,3 kilometra rýchlostnej cesty. Jeho súčasťou je tunel, ktorý je dlhý viac ako jeden kilometer, a deväť mostov. NDS odhaduje, že jeho výstavba bude trvať viac ako tri a pol roka.