ROZHOVOR

Slovensko je pre nás kľúčové, plánujeme naberať nových ľudí

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Viceprezident spoločnosti Adient Jeff Stafeil. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

Spoločnosť Adient, ktorá vyrába sedadlá do áut, má na Slovensku viaceré závody. Jeden z nich v Lozorne však o niekoľko týždňov zavrie. Dôvodom je, že závod nezískal zákazku od bratislavského výrobného závodu nemeckého koncernu Volkswagen.

Viceprezident spoločnosti JEFF STAFEIL však hovorí, že celkovo firma získala viac zákazok ako stratila. Ich biznis celosvetovo narástol o 22 percent. Aj preto na Slovensku v budúcom roku chystá nábor nových ľudí.

„Tento úspech bude súvisieť nielen s tým, že budeme musieť otvoriť nielen nové závody, ale aj do našich závodov prijímať nových ľudí,“ povedal v rozhovore pre SME.

Článok pokračuje pod video reklamou

Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel, ale zvažuje aj vstup do leteckého biznisu. V ktorom z týchto sektorov vidíte väčšiu budúcnosť?

„Dnes vyrábame najmä sedadlá do áut. Chceme sa však rozširovať, keďže svoj potenciálny úspech vidíme v doprave ako takej. Dávnejšie sme oznámili zámer uplatniť sa v príbuzných sektoroch vrátane leteckého priemyslu.“

V leteckom sektore však budúcnosť vidíte.

„Máme silné know-how vo výrobe automobilových sedadiel a som presvedčený, že túto expertízu vieme využiť aj v leteckom priemysle.“

O akých konkrétnych prepravcoch sa rozprávame?

„Vo všeobecnosti nehovoríme o našich zákazníkoch, vyplýva to z našich firemných pravidiel.“

Spolupráca s Boeingom

Adient má minimálne dohodu so spoločnosťou Boeing. Ako táto dohoda vznikla?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57CQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57CQ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Umelá inteligencia, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Pomýlil som sa. Trumpove výhovorky kritiku nezastavili

Trump tvrdí, že vyjadrenia v Helsinkách myslel presne naopak. Nie je to prvýkrát.

KULTÚRA

Čím je starší, tým je horší? Merčiak má zodpovednosť, akú si nikto neželá

Niekto má smolu, že jeho práca nie je anonymná.

Neprehliadnite tiež

Ako môže pasažier skontrolovať autobus

Ročne neprejde technickou kontrolou každý desiaty autobus.

Ročne idú na technickú kontrolu tisícky autobusov. Desatina ňou neprejde

Rakúska polícia koncom júna zastavila spoj pre jeho zlý technický stav neďaleko Viedne.

Nízkonákladovka Ryanair zrušila na budúci týždeň tristo letov

Dôvodom je hrozba štrajku členov palubného personálu.

Producenti ropy v USA zaznamenali rekordný týždeň

Motorom rastu je pokračujúci boom v oblasti ťažby z bridlíc.

Strategické investície z EÚ priniesli na Slovensko 1,2 miliardy eur

Viceprezident Európskej investičnej banky Vazil Hudák vyzdvihol obchvat Bratislavy.