ROZHOVOR

Slovensko je pre nás kľúčové, plánujeme naberať nových ľudí

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Viceprezident spoločnosti Adient Jeff Stafeil. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

Spoločnosť Adient, ktorá vyrába sedadlá do áut, má na Slovensku viaceré závody. Jeden z nich v Lozorne však o niekoľko týždňov zavrie. Dôvodom je, že závod nezískal zákazku od bratislavského výrobného závodu nemeckého koncernu Volkswagen.

Viceprezident spoločnosti JEFF STAFEIL však hovorí, že celkovo firma získala viac zákazok ako stratila. Ich biznis celosvetovo narástol o 22 percent. Aj preto na Slovensku v budúcom roku chystá nábor nových ľudí.

„Tento úspech bude súvisieť nielen s tým, že budeme musieť otvoriť nielen nové závody, ale aj do našich závodov prijímať nových ľudí,“ povedal v rozhovore pre SME.

Článok pokračuje pod video reklamou

Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel, ale zvažuje aj vstup do leteckého biznisu. V ktorom z týchto sektorov vidíte väčšiu budúcnosť?

„Dnes vyrábame najmä sedadlá do áut. Chceme sa však rozširovať, keďže svoj potenciálny úspech vidíme v doprave ako takej. Dávnejšie sme oznámili zámer uplatniť sa v príbuzných sektoroch vrátane leteckého priemyslu.“

V leteckom sektore však budúcnosť vidíte.

„Máme silné know-how vo výrobe automobilových sedadiel a som presvedčený, že túto expertízu vieme využiť aj v leteckom priemysle.“

O akých konkrétnych prepravcoch sa rozprávame?

„Vo všeobecnosti nehovoríme o našich zákazníkoch, vyplýva to z našich firemných pravidiel.“

Spolupráca s Boeingom

Adient má minimálne dohodu so spoločnosťou Boeing. Ako táto dohoda vznikla?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57CQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57CQ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Lietadlá


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Maďarič a Poliačik sa v parlamente spojili, predkladajú spoločný návrh zákona o RTVS

V RTVS je časť redaktorov nespokojná, hovorí o pretláčaní konšpiračných teórií. Nedávno skončili štyria externisti, ktorí boli k vedeniu kritickí.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Béla na sebe nechá aj drevo rúbať

Koaličná dohoda už je len na ozdobu.

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Trump je najškodlivejší zjav, čo Zem nosila

Výročná správa SIS je opäť raz akoby volanie po zrušení inštitúcie.

Neprehliadnite tiež

Týchto päť tipov vám pri podnikaní ušetrí tisíce eur

Menšie náklady môžu znamenať väčšie zisky.

Fiat Chrysler zvoláva do servisov takmer päť miliónov áut pre tempomat

Problémy s tempomatom má niekoľko modelov značiek Jeep, Dodge, Chrysler a Ram.

Ceny ropy prudko klesli, trhy sa obávajú zvýšenia ťažby

Ceny ropy klesli o vyše dva doláre za barel.

Hazard bude opäť prísnejšie regulovaný, ministerstvo pripravilo novelu

Právna norma reaguje na najnovšie trendy digitalizácie, ktoré neobišli ani sektor hazardu.

Colný model stúpencov brexitu môže firmy stáť 22 miliárd eur ročne

Najväčší stúpenci brexitu, medzi ktorými je aj Boris Johson, opäť narazili na prekážku.