ROZHOVOR

Slovensko je pre nás kľúčové, plánujeme naberať nových ľudí

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Viceprezident spoločnosti Adient Jeff Stafeil. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

Spoločnosť Adient, ktorá vyrába sedadlá do áut, má na Slovensku viaceré závody. Jeden z nich v Lozorne však o niekoľko týždňov zavrie. Dôvodom je, že závod nezískal zákazku od bratislavského výrobného závodu nemeckého koncernu Volkswagen.

Viceprezident spoločnosti JEFF STAFEIL však hovorí, že celkovo firma získala viac zákazok ako stratila. Ich biznis celosvetovo narástol o 22 percent. Aj preto na Slovensku v budúcom roku chystá nábor nových ľudí.

„Tento úspech bude súvisieť nielen s tým, že budeme musieť otvoriť nielen nové závody, ale aj do našich závodov prijímať nových ľudí,“ povedal v rozhovore pre SME.

Článok pokračuje pod video reklamou

Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel, ale zvažuje aj vstup do leteckého biznisu. V ktorom z týchto sektorov vidíte väčšiu budúcnosť?

„Dnes vyrábame najmä sedadlá do áut. Chceme sa však rozširovať, keďže svoj potenciálny úspech vidíme v doprave ako takej. Dávnejšie sme oznámili zámer uplatniť sa v príbuzných sektoroch vrátane leteckého priemyslu.“

V leteckom sektore však budúcnosť vidíte.

„Máme silné know-how vo výrobe automobilových sedadiel a som presvedčený, že túto expertízu vieme využiť aj v leteckom priemysle.“

O akých konkrétnych prepravcoch sa rozprávame?

„Vo všeobecnosti nehovoríme o našich zákazníkoch, vyplýva to z našich firemných pravidiel.“

Spolupráca s Boeingom

Adient má minimálne dohodu so spoločnosťou Boeing. Ako táto dohoda vznikla?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57CQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C57CQ na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Umelá inteligencia, Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová zachránila slovenskú povesť. Akú známku si dala Vlhová?

Prinášame hodnotenie slovenských športovcov na olympiáde v Pjongčangu.

KOMENTÁRE

Ficov recept na pokoj v dome

Ktosi by mohol premiérovi poslať faktúru za prácu, ktorú jedným svojim vystúpením vyhodil do luftu.

Neprehliadnite tiež

Globálny dopyt po rope môže dosiahnuť vrchol v roku 2035

Prognóza kulminácie dopytu po palivách by mohla predstavovať blížiacu sa zmenu.

Talianske voľby predstavujú riziko pre rast eurozóny

Politické turbulencie v Taliansku nie sú ničím výnimočné.

Vláda chce podľa Žigu dotiahnuť investorov do slabších regiónov

Opozičná strana SaS považuje stimuly za škodlivé.

Maslo je späť, dopyt po ňom aj ceny stúpajú

Nie je to len maslo, ktoré profituje z obnovenej chuti spotrebiteľov.

Tretiu najväčšiu banku v Lotyšsku už nie je možné zachrániť

ABLV pritiahla pozornosť amerických finančných agentúr.