Šéf odborov Volkswagenu: Česi sa nemusia báť o miesta v Škode

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.

Ilustračné foto. (Zdroj: Tomáš Benedikovič, archív SME)

MLADÁ BOLESLAV. Zamestnanci Škody Auto sa nemusia obávať, že by Volkswagen, ktorý mladoboleslavskú automobilku vlastní, previedol časť výroby do Nemecka.

Píšu to utorkové české Hospodářské noviny (HN) s odvolaním sa na šéfa koncernových odborov Bernda Osterloha. Špekulácie o presune sa objavili v októbri.

Denník pripomína, že Osterloh patrí medzi najvplyvnejších mužov Volkswagenu, je aj v dozornej rade podniku, kde odborárom patrí polovica z 20 kresiel. Bez ich súhlasu neprejde žiadne rozhodnutie.

Špekulácie

Prečítajte si tiež: Šéf slovenskej Škody: Uvažujeme o ďalšom SUV aute

"Úplne jasne hovorím. Nikto zo strany odborov by nepripustil, aby padlo rozhodnutie, ktoré by spochybnilo pracovné miesta v Škode Auto," citujú Osterloha HN.

V médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka. Vedenie a odbory vraj tiež chcú, aby česká divízia platila viac peňazí za zdieľane technológie.

Odborárom Volkswagenu ale podľa Osterloha nie je nič známe o tom, že by sa uvažovalo o odňatí časti výroby českej automobilke. "Nechceme, aby jedna značka vyrábala menej áut a mala nižšiu zamestnanosť v prospech inej značky," uviedol. Podľa neho odborári vo Wolfsburgu úzko spolupracujú s kolegami v Mladej Boleslave.

Stopercentné vyťaženie

HN pripomínajú, že v Nemecku nie sú dostatočne vyťažené kapacity, zatiaľ čo výroba v Česku je na hrane svojich možností.

Osterloh podľa denníka naznačil, že ďalšie rozširovanie neprichádza do úvahy. "Nesmie sa stať, aby sa niekde vybudovali nové kapacity, zatiaľ čo inde nie sú vyťažené tie existujúce. Nejde o to, vziať niekomu prácu, ale musí sa spravodlivo rozdeliť," podotkol.

Škoda Auto prevádzkuje tri výrobné závody v Česku a zamestnáva v nich približne 30.000 ľudí. Vyrába tiež v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, a ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s miestnymi partnermi. V roku 2016 dodala Škoda Auto zákazníkom 1,127.700 áut, tretí rok po sebe to bolo cez milión vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  9. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  10. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 398
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 061
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 429
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 172
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 511
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 168
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 060
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 748
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 602
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 574

Téma: Škoda


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Prečo islamisti strieľajú zbraňami zo Slovenska

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

KOMENTÁRE

Rusi odchádzajú, Sýria ďalej trpí

Účet za Sýriu sme už dostali a je ním vystrájanie dvoch veľmocí v úpadku.

Neprehliadnite tiež

Svetová banka prestane dotovať prieskum i ťažbu ropy a plynu

Svetová banka bude nahlasovať emisie skleníkových plynov z investičných projektov.

Érsekovi sa nepáči ďalší Počiatkov IT tender, dáva mu červenú

Informačný systém výstavby mala dodať spoločnosť Asseco za 64 miliónov eur.

Pellegrini: Základný problém Slovenska je veľký rezortizmus

Politici sa vraj musia prestať hašteriť o krátkodobých cieľoch a majú sa zaujímať o to, čo bude v roku 2030.

Časť skrachovanej nízkonákladovky Air Berlin prebral easyJet, dovolila to EÚ

Európska komisia uviedla, že táto akvizícia nevyvoláva obavy z narušenia hospodárskej súťaže.

Slovenského správcu domén SK-NIC kúpila britská firma

Britská firma avizuje, že v budúcnosti plánuje rozšíriť svoj slovenský tím.