SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Érsek chce tender na prevádzkovateľa terminálu v Žiline čo najskôr

Minister dopravy chce s prevádzkovateľom podpísať zmluvu na 30 rokov.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) chce vypísať súťaž na prevádzkovateľa terminálu intermodálnej prepravy v Žiline v čo najbližšom čase.

Šéf rezortu dopravy to uviedol po stredajšom rokovaní vlády, na ktorom kabinet odsúhlasil ministerstvu dopravy návrh na vyhlásenie súťaže na prevádzkovateľa tohto terminálu.

"Hľadáme koncesionára podľa zákona, chceme ho vytendrovať v súťaži, aby na 30 rokov mohol zabezpečovať toto prekladisko," opísal Érsek.

Prínos pre štátny rozpočet

Minister zároveň pripustil, že sa tento proces trochu naťahoval. Ide však podľa neho o prvú takúto súťaž, preto to štát musel vyriešiť.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Érsek chystá plán B, uvažuje, že D1 na Trnavu rozšíri sám Čítajte 

Bude to mať zároveň podľa Érseka aj prínos do štátneho rozpočtu v podobe ročného poplatku od koncesionára. Jeho výšku však podľa ministra určí až súťaž.

Érsek si pritom myslí, že žilinské prekladisko je na dobrom mieste. "Trend je, aby sme čo najviac tovaru dostali na vlaky a odtiaľ na krátku vzdialenosť prekladali kontajnery na autá," dodal.

Hlavnou náplňou terminálu v Žiline je prekládková a skladovacia činnosť. Dochádza v ňom k prekladaniu intermodálnych prepravných jednotiek z jedného dopravného prostriedku, teda z vlaku na iný dopravný prostriedok, čiže na nákladné vozidlo.

Štát hľadá prevádzkovateľa

Štát chce v súťaži nájsť prevádzkovateľa, ktorý bude formou koncesie na obdobie 30 rokov zabezpečovať prevádzku terminálu a štátu bude platiť poplatok. A to tak, aby v priebehu 15 rokov zaplatil minimálne 15 % tohto stavebného diela.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Košice konečne spojí súvislá diaľnica s Bratislavou. Cez Budapešť Čítajte 

Výstavba prvej etapy terminálu stála 25,8 milióna eur a spolufinancovaná bola z eurofondov. Ročne by tak mala koncesia pre štát dosiahnuť minimálne 351.961 eur.

Smerovať by mala Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) a štátu by sa následne znížila platba pre ŽSR o túto sumu. Konečnú výšku poplatku však určí až súťaž.

Terminál ostane podľa rezortu dopravy vo vlastníctve štátu a bude verejne dostupným terminálom intermodálnej prepravy pre všetkých používateľov vrátane všetkých dopravcov a prevádzkovateľov terminálov intermodálnej dopravy na nediskriminačnom základe.

Ceny jeho služieb budú podľa ministerstva regulované a kontrolované. Zároveň by mal koncesionár realizovať druhú etapu výstavby terminálu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  2. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Študuj v malom a ži vo veľkom
  6. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  7. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  8. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  9. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 373
  2. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 16 037
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 384
  4. Aká je chémia vôní 12 070
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 334
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 823
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 623
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 273
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 736
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 885
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Vláda Igora Matoviča

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Árpád Érsek
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Matovič
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Gröhling je zrelý na demisiu

V Hirošime otvorili školy dva mesiace po naozajstnej atómovke.

Peter Tkačenko
Donedávna herečka Ellen Page, dnes herec Elliot Page.
Kandidát na generálneho prokurátora Maroš Žilinka počas schôdze Ústavnoprávneho výboru NR SR, ktorý vypočúva kandidátov na generálneho prokurátora.

Neprehliadnite tiež

Kamenický: Rozpočet je na okraji záujmu, pomoc v koronakríze je nedostatočná

Vláda podľa bývalého ministra financií rezignovala na pokrízovú konsolidáciu.

Opozičný poslanec Ladislav Kamenický (Smer-SD).

Ryanair je blízko k podaniu novej objednávky na boeingy 737 MAX

Cena lietadla predstavuje zhruba 125 miliónov dolárov.

Boeing 737 MAX.