SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Érsek chce tender na prevádzkovateľa terminálu v Žiline čo najskôr

Minister dopravy chce s prevádzkovateľom podpísať zmluvu na 30 rokov.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) chce vypísať súťaž na prevádzkovateľa terminálu intermodálnej prepravy v Žiline v čo najbližšom čase.

Šéf rezortu dopravy to uviedol po stredajšom rokovaní vlády, na ktorom kabinet odsúhlasil ministerstvu dopravy návrh na vyhlásenie súťaže na prevádzkovateľa tohto terminálu.

"Hľadáme koncesionára podľa zákona, chceme ho vytendrovať v súťaži, aby na 30 rokov mohol zabezpečovať toto prekladisko," opísal Érsek.

Prínos pre štátny rozpočet

Minister zároveň pripustil, že sa tento proces trochu naťahoval. Ide však podľa neho o prvú takúto súťaž, preto to štát musel vyriešiť.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Érsek chystá plán B, uvažuje, že D1 na Trnavu rozšíri sám Čítajte 

Bude to mať zároveň podľa Érseka aj prínos do štátneho rozpočtu v podobe ročného poplatku od koncesionára. Jeho výšku však podľa ministra určí až súťaž.

Érsek si pritom myslí, že žilinské prekladisko je na dobrom mieste. "Trend je, aby sme čo najviac tovaru dostali na vlaky a odtiaľ na krátku vzdialenosť prekladali kontajnery na autá," dodal.

Hlavnou náplňou terminálu v Žiline je prekládková a skladovacia činnosť. Dochádza v ňom k prekladaniu intermodálnych prepravných jednotiek z jedného dopravného prostriedku, teda z vlaku na iný dopravný prostriedok, čiže na nákladné vozidlo.

Štát hľadá prevádzkovateľa

Štát chce v súťaži nájsť prevádzkovateľa, ktorý bude formou koncesie na obdobie 30 rokov zabezpečovať prevádzku terminálu a štátu bude platiť poplatok. A to tak, aby v priebehu 15 rokov zaplatil minimálne 15 % tohto stavebného diela.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Košice konečne spojí súvislá diaľnica s Bratislavou. Cez Budapešť Čítajte 

Výstavba prvej etapy terminálu stála 25,8 milióna eur a spolufinancovaná bola z eurofondov. Ročne by tak mala koncesia pre štát dosiahnuť minimálne 351.961 eur.

Smerovať by mala Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) a štátu by sa následne znížila platba pre ŽSR o túto sumu. Konečnú výšku poplatku však určí až súťaž.

Terminál ostane podľa rezortu dopravy vo vlastníctve štátu a bude verejne dostupným terminálom intermodálnej prepravy pre všetkých používateľov vrátane všetkých dopravcov a prevádzkovateľov terminálov intermodálnej dopravy na nediskriminačnom základe.

Ceny jeho služieb budú podľa ministerstva regulované a kontrolované. Zároveň by mal koncesionár realizovať druhú etapu výstavby terminálu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  7. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  8. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  9. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  10. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  1. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  2. SodaStream predstavuje príchute ikonických nápojov od PepsiCo
  3. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  4. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  5. Biobavlnu nahradila viskóza
  6. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  7. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  8. Helping people with apps and social networks in Kosice
  9. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  10. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 590
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 521
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 24 240
  4. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 23 210
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 17 139
  6. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 915
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 11 529
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 9 777
  9. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 8 711
  10. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 254
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Vláda Igora Matoviča (2020 - 2021)

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Árpád Érsek, Vláda Eduarda Hegera
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Miroslava Beblavého

Tajomná žena, z ktorej Matovič šalie

Riaditeľka Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv Zuzana Baťová.

Ako Ficov kubánsky liek zostal v skladoch.

6 h

Covidu podľahlo 10 630 ľudí.

12 h

Neprehliadnite tiež

Logo Domino's Pizza.

Snahou je vyťažiť čo najviac z nárastu online objednávok počas pandémie.

42m
Ilustračná fotografia.

Cieľom je znížiť emisie.

1 h
Microsoft. Ilustračná fotografia.

Technológia Nuance sa vo veľkej miere využíva na vedenie lekárskych záznamov.

1 h
Minister dopravy Andrej Doležal.

Veľká schéma pomoci je na posúdení v Bruseli.

1 h