Košice konečne spojí súvislá diaľnica s Bratislavou. Cez Budapešť

Maďarsko plánuje dobudovať diaľnice, ktoré spoja krajinu so Slovenskom skôr, ako tunajšia vláda dobuduje diaľnicu D1.

Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BUDAPEŠŤ, BRATISLAVA. Dve najväčšie mestá na Slovensku by mohla čoskoro prepojiť prvá súvislá diaľnica. Nebude to však cez Slovensko, ako vláda už niekoľko rokov plánuje, ale cez Maďarsko.

Práve slovenským južným susedom chýbajú na dobudovanie plnej autostrády medzi Bratislavou a Košicami len dva úseky. Podľa aktuálnych maďarských plánov by sa mohli dokončiť už v roku 2022.

Upozornil na to nedávno na svojom blogu politológ a ekonóm Katedry politológie Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave Zsolt Gál.

Článok pokračuje pod video reklamou

Slovensko plánuje dokončiť svoju diaľnicu D1 medzi hlavným mestom a metropolou východu až o štyri roky neskôr. Súvislá autostráda by sa podľa odhadov ministerstva dopravy mala dokončiť až v roku 2026.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: D1 do Košíc mali už dokončovať, meškať bude roky

Veľkolepé plány vlády

Diaľnicu D1 z Bratislavy do Košíc viaceré vlády, aspoň podľa svojich plánov, mali dokončiť už dávno. Vôbec prvé termíny hovorili o roku 2005, neskôr prvá vláda Roberta Fica sľubovala jej dobudovanie na rok 2010.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C556M na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C556M na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Maďarsko, Wizz Air, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Opustili stranu, prešli do inej. Prečo niektorí poslanci menia stranícke tričká

Nebolo by správne, ak by strana mohla kontrolovať, ako jej poslanec vykonáva mandát, hovorí politológ Pavol Baboš.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Koľko máme na Slovensku nezávislých poslancov a kto to je

Nezávislý neznamená neplatný.

Stĺpček Jakuba Fila

Nikto by nechcel byť od júla v koži Kalavskej

Žiadna čiastková motivácia nebude fungovať pre vyhoreného lekára.

PLUS

Slovenskí penzisti budú aj naďalej chorí a chudobní

Žiaden dôchodkový strop nepomôže. Toto je vysvetlenie.

Neprehliadnite tiež

Matečná: Rokovania o poľnohospodárskej politike Únie budú náročné

Matečná upozornila, že pre Radu je neprijateľné zníženie financovania agropolitiky.

Európska centrálna banka by mohla zvýšiť úrokové sadzby na jeseň 2019

ECB drží kľúčový úrok na rekordnom minime nula percent od marca 2016.

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo životného prostredia vytvorilo priestor, aby mestské a obecné samosprávy vytvárali zóny s nízkymi emisiami.

Pes je bytosť. Treba aj zaň platiť do fondu opráv?

Ak by boli zvieratá na úrovni ľudí, mali by viac práv aj povinností. To sa ešte nestalo.