SME
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

O e-služby štátu je štyrikrát väčší záujem ako pred rokom

Úlohou kontaktného centra je zabezpečiť podporu občanom, ktorých otázky sa týkajú portálu slovensko.sk.

(ilustračné foto)(ilustračné foto) (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. O e-služby štátu je štyrikrát väčší záujem ako pred rokom. Informoval o tom Martin Kóňa zo sekcie komunikácie Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES).

Ústredné kontaktné centrum portálu slovensko.sk (kontaktné centrum) v tomto roku podľa jeho informácií vybavilo takmer 70.000 žiadostí. O elektronické vybavovanie sa najviac občania zaujímali na jeseň.

Slovensko.sk

"Presne 68.700 požiadaviek používateľov elektronických služieb štátu vyriešilo Ústredné kontaktné centrum slovensko.sk. Pre porovnanie, je to o 50.960 viac ako za to isté obdobie v roku 2016, kedy operátori vyriešili celkom 17.740 prípadov občanov. Ide o 3,8-násobný nárast záujmu občanov o elektronické služby štátu," spresnil Kóňa.

Skryť Vypnúť reklamu

Priblížil zároveň, že až 26.725 používateľov sa na kontaktné centrum obrátilo od 1. júla do 30. septembra, teda počas prvých troch mesiacov od štartu povinnej e-komunikácie štátu s právnickými osobami.

Podpora občanom

Najviac sa používatelia elektronických služieb dopytovali v septembri, kedy prišlo kontaktnému centru až 10.112 požiadaviek. Ide o telefonické hovory, ako aj elektronické správy zaslané cez kontaktný formulár na stránke slovensko.sk.

Poznamenal, že úlohou kontaktného centra je zabezpečiť podporu občanom, ktorých otázky sa týkajú portálu slovensko.sk, prípadne nevedia vyriešiť určitú situáciu týkajúcu sa elektronických schránok a ich servisu.

Často sa stáva, že občania volajú aj so špecifickejšími otázkami. "Ľudia často volajú, pretože potrebujú vyriešiť situáciu, ktorá sa elektronických služieb netýka. Naši operátori v tom prípade človeka nasmerujú na kompetentnú inštitúciu," povedal Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES.

Skryť Vypnúť reklamu

e-schránky a e-služby

V prevažnej väčšine prípadov podľa Kóňu volajú používatelia e-schránok a e-služieb. Najviac, až 46 percent ich zaujímajú základné informácie a funkcionality elektronických schránok, a to napríklad, ako sa prihlásiť, či kde na portáli nájsť požadovanú informáciu.

Ďalším dôvodom vyhľadania pomoci sú technické problémy. "Používatelia môžu mať totiž zle nainštalované aplikácie, prípadne im môžu niektoré chýbať alebo môžu spôsobiť zmätok v nastavení vo webovom prehliadači," vysvetlil Sojka.

Kontaktné centrum sa podľa Kóňu zameriava nielen na podporu občanov, ale slúži aj na iné účely. Možnosť poradiť sa majú aj štátni úradníci, čím môžu služby svojho úradu urýchľovať a zefektívňovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  4. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  5. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  8. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  9. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  10. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  3. AURES Holdings sa vydáva na západ
  4. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  5. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Reverzné inžinierstvo na FVT
  10. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 119
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 575
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 14 676
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 10 652
  5. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 9 678
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 312
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 7 896
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 807
  9. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 6 704
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 924
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajný exprezident Milan Lučanský.

Za dokument nehlasovali iba traja poslanci.

39m
Igor Matovič.

Inštitúcie musíme brániť.

5 h
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Vari Matovič nemôže útočiť?

Minister financií Igor Matovič a premiér Eduard Heger.

Vďaka Sputniku akoby sme aspoň čiastočne zabudli na pandémiu.

11 h

Priamy prenos z udeľovania hudobných cien Radio_Head Awards.

6 h

Neprehliadnite tiež

Igor Matovič s manželkou Pavlínou.

Minister financií si na vysvetľenie pochybností čas nenašiel.

5 h
Ilustračné foto.

Národný bezpečnostný úrad upozorňuje na ransomvérové útoky.

5 h