BRATISLAVA. Na ľavej strane bilbordu je čokoláda milka s cenovkou 1,29 eura, na pravej strane čokoláda privátnej značky Fin Carré, ktorá je o polovicu lacnejšia.
Obchodný reťazec Lidl spustil v posledných týždňoch veľkú kampaň, v ktorej porovnáva ceny svojich a značkových produktov. Z porovnania vychádza vždy najlepšie – jeho produkty majú aj tretinovú cenu. Ide o otvorenú formu porovnávacej reklamy, ktorá sa na Slovensku objavuje ojedinele.
Čo si o takejto reklame myslia značky, ktoré si Lidl vybral a môže to vôbec podľa zákona robiť?
Špagety aj párky
„Máme vlastné značky, máme vlastné ceny,“ hlása reťazec v novej kampani. Vedľa seba stavia napríklad broskyňový ľadový čaj nestea a čaj freeway, čokoládovú oplátku fidorka a svoju koletku, ale tiež špagety, maslo, kečup či párky.
Pri jednotlivých produktoch porovnáva iba cenu. Aby to bolo čo najpresnejšie, výrobky majú väčšinou rovnakú hmotnosť alebo je cena prepočítaná na liter alebo kilo.