Rivalita sa stupňuje. Časť výroby škodoviek možno presunú do Nemecka

V koncerne narastá rivalita.

Škoda Superb vo verzii GreenLine. Na pohon modelu Superb GreenLine slúži 1,6-litrový turbodieselový motor s priemernou spotrebou len 3,7 l/100 km.(Zdroj: ŠKODA)

BERLÍN. Vedenie a odbory nemeckej automobilky Volkswagen sa snažia obmedziť konkurenciu, ktorú pre Volkswagen predstavuje sesterská značka Škoda.

Chcú, aby sa časť produkcie divízie Škoda Auto presunula do Nemecka a aby česká divízia platila viac peňazí na zdieľané technológie.

Informáciu priniesla agentúra Reuters s odvolaním sa na zdroje zo spoločnosti.

Prečítajte si tiež: Škoda nestíha vyrábať Superb, časť výroby presunie do Nemecka

Rivalita rastie

Priaznivé recenzie a ziskovosť automobilov značky Škoda podľa agentúry Reuters stupňujú rivalitu vo vnútri koncernu Volkswagen v dobe, keď značka smeruje k rušeniu tisícok pracovných miest v rámci odbúravania nadbytočných kapacít v nemeckých továrňach.

Nemecké odbory vidia v úspechu škodoviek hrozbu, ale zároveň i potenciálnu záchranu. Podľa zdroja blízkeho dozornej rade Volkswagenu požadujú, aby sa časť produkcie škodoviek presunula do nemeckých továrni.

Predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík už minulý mesiac upozornil na možnosť presunu výroby následníka modelu Superb do Nemecka.

"Zvažuje sa presun následníka modelu Superb do oveľa drahšej lokality v Nemecku, čomu chcem zabrániť," povedal.

Hrozí prepúšťanie?

Presun časti výroby do Nemecka, by podľa Povšíka mohol spôsobiť zánik až 2-tisíc pracovných miest.

Povšík tvrdí, že zatiaľ nie je možné odhadnúť, či by automobilka prepúšťala hromadne. Predseda podnikovej rady Škoda Auto tvrdí, že by sa mohol počet pracovných miest znižovať postupne.

Spoločnosť môže podľa Povšíka znížiť počet zamestnancov prirodzenou cestou, napríklad obmedziť počet agentúrnych zamestnancov.

Na "lámanie chleba" príde podľa neho v roku 2022, keď sa má začať vyrábať nástupca súčastného Superbu.

Analytici tvrdia niečo iné

Českí analytici sa domnievajú, že presun časti výroby by nemal mať zásadný vplyv na znižovanie počtu zamestnancov českej automobilky.

Podľa ekonómov sa totiž potýka s nedostatkom kapacít v Česku a presunutie jedného modelu nahradí navýšením produkcie iných.

Presun sa však podľa nich môže negatívne prejaviť na jej ziskovosti kvôli vyšším nákladom na výrobu v Nemecku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 043
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 644
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 128
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 764
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 282
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 275
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 177
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 390
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 291
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 181

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Česká republika, Škoda, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.