Alstom a Siemens sa dohodli na spojení železničných aktivít

Dohoda má za cieľ zvýšiť konkurencieschopnosť európskych výrobcov voči čínskemu obriemu producentovi vlakov CRRC.

Ilustračná foto(Zdroj: SITA/AP)

MNÍCHOV, PARÍŽ. Nemecká priemyselná spoločnosť Siemens a jej francúzsky konkurent Alstom sa dohodli na spojení svojich železničných aktivít. Vznikne tak "nový európsky šampión" v tejto oblasti, ktorý bude schopný lepšie odolávať rastúcej čínskej konkurencii v podobe štátnej CRRC.

Siemens získa v spoločnom podniku 50 percent s možnosťou dokúpiť ďalšie 2 percentá.

Dohoda by mala zároveň zmierniť obavy francúzskych, najmä opozičných politikov, že Francúzsko stratí vplyv nad jednou zo svojich priemyselných ikon. Centrála novej spoločnosti s názvom Siemens Alstom bude v Paríži a jej šéfom bude súčasný výkonný riaditeľ Alstomu Henri Poupart-Lafarge.

Článok pokračuje pod video reklamou

Časť politikov sa obávala najmä straty pracovných miest, ako však uviedol francúzsky minister financií Bruno Le Maire, dohoda pracovné miesta vo Francúzsku neohrozí. Rámcovú dohodu ešte musia schváliť akcionári Alstomu, ako aj regulačné úrady.

Železničné aktivity Siemensu a Alstomu zahrňujú výrobu francúzskych vysokorýchlostných vlakov TGV a nemeckých vysokorýchlostných vlakov ICE. Okrem nich ale aj signalizačné a železničné technológie. Ročné kombinované tržby novej spoločnosti dosahujú približne 15 miliárd eur a zisk pred úrokmi a daňami okolo 1,2 miliardy eur.

Cieľom dohody je podľa viacerých analytikov zvýšiť konkurencieschopnosť európskych výrobcov voči čínskemu obriemu producentovi vlakov CRRC.

Ten s ročnými tržbami vyše 30 miliárd eur stále prekonáva nielen železničné divízie Alstomu či Siemensu, ale by ich prekonával aj v prípade, že by sa spojili a k sebe ešte pripojili železničnú divíziu kanadského Bombardieru. Ten sa tiež usiloval o dohodu so Siemensom, po oznámení spojenia s Alstomom ale ostal mimo hry.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 152
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 913
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 295
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 707
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 899
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 505

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

Neprehliadnite tiež

Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti

Štamgasti na začiatku ťažko prijali, že im má čapovať žena.

Fed plánuje pokračovať v postupnom zvyšovaní úrokových sadzieb

Prezident Donald Trump politiku postupného zvyšovania úrokových sadzieb kritizuje.

Ceny ropy klesli pre nárast zásob v Spojených štátoch

Ropné rezervy v USA sa v uplynulom týždni zvýšili o 6,5 milióna barelov.

Pošta do e-schránok meškala aj vlani, dodávateľ musel vrátiť peniaze

Dodávatelia už museli vrátiť štátu 500-tisíc eur.

Taliansky premiér Conte nevidí priestor na zmenu rozpočtu

Eurokomisia pravdepodobne odmietne návrh talianskeho rozpočtu.