BRATISLAVA. Známa americká sieť pizzerií Domino´s Pizza s viac ako 55-ročnou tradíciou otvorila svoju prvú prevádzku v Bratislave na Krížnej ulici.
Zákazník si vie v pizzerii kúpiť pizzu od šesť do desať eur.
Ako informoval týždenník Trend, cenovo patrí táto sieť v USA skôr k lacnejšiemu rýchlemu občerstveniu. Naopak, na Slovensku ide o vyšší cenový štandard.
Pizzu nemá kto roznášať
Podľa facebookovej stránky novootvorenej pobočke v Bratislave chýbajú kuriéri.
Firma zverejnila inzeráty, v ktorých hľadá kuriérov na roznášanie pizze v rámci Starého Mesta. Firma chce pizze svojim zákazníkom doručovať na skútri. Kuriéri by dostávali od 4,10 eura za hodinu.
Vo zverejnenom inzeráte firma odhalila aj plány do budúcna.
Domino´s Pizza „plánuje v blízkej budúcnosti otvoriť niekoľko prevádzok na Slovensku“, a preto do tímu hľadá nových ľudí.
Pizzeria v inzeráte tiež informuje, že držiteľom franchisingovej licencie spoločnosti Domino´s Pizza je APIM Gastro, s. r. o..
Konkuruje jej Pizza Hut
Hlavným konkurentom tejto americkej pizzerie je vo svete taktiež americká značka Pizza Hut s podobne dlhou tradíciou. Pizzu Hut založili v roku 1958 – o dva roky skôr ako Domino´s.
Kým Domino´s má vo svete okolo 14-tisíc prevádzok, Pizza Hut ich má vyše 16-tisíc. Domino´s predáva v 85 krajinách, Pizza Hut v sto.
Pre Domino´s sú najdôležitejšími trhmi po Spojených štátoch India, Británia, Austrália a Mexiko.
Z informácii, ktoré Domino´s zverejnilo na svojej webovej stránke, tiež vyplýva, že pizzeria predá za deň vo svete až milión pízz a štatisticky najobľúbenejšou je u Američanov pizza s názvom pepperoni.
Z údajov na Wikipédii vyplýva, že Domino´s Pizza mala v minulom roku príjem 2,47 miliárd dolárov a vo svete zamestnáva vyše 260-tisíc ľudí.