WASHINGTON, BRATISLAVA. Penová obuv značky Crocs bola na ústupe už pred približne dekádou, no teraz sú takzvané kroksy späť – na stránkach módneho magazínu Vogue, ale aj na nohách ľudí, ktorí sa v nich cítia tak trochu smiešne, no nemôžu im odolať.
To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda, tvrdia analytici, ale skôr výsledok strategických zmien počas uplynulých štyroch rokov, vrátane 200-miliónovej investície súkromnej investičnej spoločnosti Blackstone Group z roku 2013.
Odvtedy firma Crocs zatvorila stovky neziskových obchodov, skončila s nepopulárnymi modelmi a začala sa opäť sústreďovať na klasické penové dreváky, ktoré sa predávajú za približne 35 dolárov (zhruba 30 eur) a tvoria takmer polovicu predaja spoločnosti.
„Klasické penové dreváky sa znovu ukázali ako naši hrdinovia,“ povedal marketingový šéf spoločnosti Terence Reilly.
Trblietky, Batman aj suši
Ročné tržby firmy za šesť rokov prekročili miliardu dolárov a zisk vzrástol v poslednom štvrťroku o 54 percent. Podľa analytikov za to môžu zrejme noví zákazníci, ktorých firma oslovila.