Ďalších 13 miliárd. Od Volkswagenu žiadajú Nemci odškodné za emisie

Koncern Volkswagen do zhruba 11 miliónov naftových áut po celom svete inštaloval softvér, ktorý umožňoval manipulovať s testami emisií.

Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME)

BERLÍN. Najväčší nemecký aj európsky autoklub ADAC žiada, aby koncern Volkswagen vyplatil nemeckým klientom, ktorí boli poškodení dieselovým škandálom, spolu 13 miliárd eur. Na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom to podľa nemeckých médií povedal viceprezident autoklubu Ulrich Klaus Becker.

Koncern Volkswagen do zhruba 11 miliónov naftových áut po celom svete inštaloval softvér, ktorý umožňoval manipulovať s testami emisií. Pri jazde autá produkovali výrazne viac škodlivých emisií ako pri kontrolných testoch.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Eurokomisia tlačí na Volkswagen, aby dokončil opravy áut po škandále s emisiami

Aféra sa týka aj zhruba 2,6 milióna automobilov značiek Volkswagen, Škoda, Audi a Seat registrovaných v Nemecku.

Najväčšia nemecká automobilka síce na týchto autách musí upraviť softvér, odškodné klientom ale vyplácať odmieta. Miliardové odškodné pritom už musela dať zákazníkom v Spojených štátoch, kde bola kauza pred dvomi rokmi odhalená.

Autoklub ADAC teraz požaduje, aby aj nemeckí klienti dostali dobrovoľné odškodnenie v podobnej výške, čiže 5000 eur na osobu. Becker to zdôvodňuje mimo iného tým, že by úprava softvéru mohla viesť v dlhodobom horizonte k poškodeniu áut.

Medzi dôvody, prečo Volkswagen zatiaľ v Nemecku nemusel svojich klientov odškodniť, patrí podľa kritikov aj príliš úzke prepojenie nemeckej politiky s automobilovým priemyslom. Priame odškodnenie zatiaľ nepodporuje ani jedna zo súčasných vládnucich strán CDU/CSU a sociálna demokracia.

Sociálni demokrati ale chcú do nemeckého právneho poriadku dostať obdobu americkej hromadnej žaloby, ktorá by klientom umožnila ľahšie sa domáhať svojich práv. Kancelárka Angela Merkelová (CDU) vraví, že je v zásade za, súčasný návrh z dielne ministra spravodlivosti Heika Maasa (SPD) však nepovažuje za dobrý.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 570
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 593
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 519
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 151
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 154

Téma: Dieselgate


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta nevyplatí Kočnerove zmenky za 11 miliónov

Nie je známe, kde sú zmenky a kto je ich majiteľom.

Dnes píše Matúš Ritomský

Môže dievča z bilingválneho gymnázia šíriť rasizmus?

Pomenovať rasizmus rasizmom neznamená cenzúru ani koniec poctivej diskusie.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

Neprehliadnite tiež

Británia uvažuje o predĺžení prechodného obdobia po brexite

Podľa terajších návrhov majú pravidlá EÚ platiť od brexitu do decembra 2020.

Eurozóna podľa šéfa Euroskupiny ustojí rozpočet Talianska

Rím trojnásobne prekročí cieľ rozpočtového schodku, ktorý si stanovila predošlá vláda a odsúhlasila Komisia.

Bratislava a Trnava budú spolupracovať v integrovanom dopravnom systéme

Železničná doprava by mala byť v roku 2019 zapojená do integrovaného dopravného systému už z Trnavy.

Jaguar spustí výrobu pri Nitre už o týždeň

Jaguar investuje do výstavby závodu na Slovensku 1,4 miliardy eur.

OĽaNO chce rokovať so Smerom o dochôdkoch. Prihliadať by sa malo aj na odpracované roky

OĽaNO kritizuje návrh Smeru pre nespravodlivosť v zákone.