KOLÍN NAD RÝNOM. Prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook sprísňuje pravidlá na zadávanie reklamy na svojich webových stránkach.
Americká spoločnosť tak reaguje na kritiku, že necháva až príliš jednoducho zarobiť šíriteľom falošných správ a senzáciechtivých titulkov, informovala v stredu agentúra Reuters.
Viceprezidentka Facebooku pre globálny marketing Carolyn Eversonová na svojom blogu uviedla, že najväčšia sociálna sieť na svete zavádza s okamžitou platnosťou nové štandardy, ktoré presnejšie definujú, kto môže na Facebooku reklamu zadávať a s akým obsahom.
Facebook dostal ďalšiu pokutu, v Španielsku zhromažďoval osobné dáta bez súhlasu ČítajteFacebook je už dlhšiu dobu terčom kritiky nielen kvôli nenávistným prejavom, ktoré na svojej sieti šíri, ale aj kvôli zhromažďovaniu osobných údajov.
Nemecko v júni schválilo zákon umožňujúci pokutovať sociálne siete čiastkou až 50 miliónov euro pokiaľ nebudú odstraňovať nenávistné komentáre čo najskôr po ich uverejnení.
Španielsko tento týždeň spoločnosti Facebook udelilo pokutu 1,2 milióna euro za to, že zbiera údaje o svojich užívateľoch bez ich riadneho súhlasu a dokonca bez informácie, ako chcú dáta o ľuďoch použiť.