Volkswagen sa rozhodol zúžiť portfólio produktov. Čo z neho vypadne?

Analytici predpokladajú, že do jadra podnikateľských aktivít nepatrí výroba nákladných automobilov.

Výroba vozidiel v bratislavskom závode Volkswagenu.(Zdroj: Archív SME)

WOLFSBURG. V centrále koncernu Volkswagen začal pracovať nový tím. Bude posudzovať, čo nepatrí do ťažiska jeho podnikania. "Nepotrebujeme nijaké peniaze," povedal človek dôverne oboznámený s problematikou.

Predseda správnej rady VW Matthias Müller schválenie nového tímu oznámil minulý týždeň v piatok (8.9.). Bude sa zaoberať predajom viacerých jeho nevýznamných aktivít.

Müller v rozhovore pre americký denník Wall Street Journal všeobecne uviedol, že do ťažiska podnikania koncernu nepatria činnosti, ktoré majú na jeho výnosoch asi 20-percentný podiel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcú šiť horúcou ihlou

Müller v lete 2016 začal hovoriť o nevyhnutnosti urobiť v koncerne hlbokú organizačnú reštrukturalizáciu. Ňou sa má dosiahnuť vyššia samostatnosť jeho divízií a zvýšenie zodpovednosti ich vedení za dosahované výsledky.

Pri tejto príležitosti sa zmienil tiež o úlohe kriticky posúdiť portfólio produktov koncernu. V stratégii smerovania koncernu sa však nekladie dôraz na rýchlosť realizácie zmien. Nič sa nemá šiť horúcou ihlou.

Prečítajte si tiež: Globálny predaj značky Volkswagen vzrástol o vyše 9 percent, v Nemecku predaj padol

Müller americkému denníku povedal, že nijaký zoznam aktivít, ktorých sa treba zbaviť, zatiaľ nejestvuje. "Nenecháme si však od nikoho diktovať, aké rozhodnutia máme prijať," zdôraznil.

Analytik Arndt Ellingorst z londýnskej spoločnosti Evercore ISI komentoval Müllerovo vyjadrenie slovami, že ide o dobré správy, keď predseda správnej rady túto tému tak zreteľne nastoľuje. Pripomenul však, že "podielnici musia vidieť, že sa veci hýbu".

Nákladné autá

Analytici predpokladajú, že do jadra podnikateľských aktivít VW nepatrí výroba nákladných automobilov. Jej podiel na ročných výnosoch koncernu je 36 miliárd eur, konkrétne 16,6 percenta.

Za okrajovú oblasť podnikania VW sa istý čas pokladala aj výroba motocyklov Ducati. Mala byť na predaj za 1,5 miliardy eur. Proti zámeru sa však zdvihla vlna odporu v podnikovej závodnej rade. Vedenie minulý týždeň oznámilo, že sa výroba motoriek zatiaľ nebude predávať.

Volkswagen sa niektorých aktivít zbavoval aj v minulosti. Vlani predal svoj podiel v spoločnosti LeasePlan.

Do firemnej pokladnice mu priniesol 2,2 miliardy eur. Na jeseň roku 2015 predal akcie, ktoré mal v japonskej automobilke Suzuki. Predtým však prestala platiť dohoda o spolupráci oboch subjektov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 052
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 694
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 571
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 265
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 345
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 937
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 392
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 188
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 805
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Matúš Ritomský

Dnes už vieme, že kto nemá zbrojný pas, nie je skutočný Slovan

Maska pacifizmu padla.

Píše Mikuláš Dzurinda

Únia sa musí zmeniť na federáciu (píše Mikuláš Dzurinda)

Aby Únia vzbudzovala nádej aj rešpekt.

Neprehliadnite tiež

USA začali prešetrovať vplyv dovozu uránu na národnú bezpečnosť

Minister obchodu povedal, že krajina produkuje iba päť percent uránu, ktorý potrebuje pre armádu a výrobu elektriny.

Slovensko.Digital bude nákupy štátnych IT systémov hodnotiť novými kritériami

Odborníci upozornili, že v minulosti existovali podozrenia z kartelov.

Slovensko naďalej patrí medzi krajiny s najrýchlejším rastom úverov, tvrdí NBS

Dopyt po úveroch rástol najmä vďaka nízkym úrokovým sadzbám.

EÚ sa chystá na protiúder, zvažuje clá na uhlie, lieky a chemické výrobky z USA

Nové clá by začali platiť v prípade, ak by Trump zaviedol obmedzenia na dovoz európskych áut do USA.

Americká ekonomika ďalej rastie, informovala centrálna banka

Výrobcovia v celej krajine vyjadrili znepokojenie nad clami.