Lidl vymazal kríže z kostolov, vysvetľuje to snahou o neutralitu

Sme medzinárodná firma a snažíme sa o náboženskú a politickú neutralitu, vysvetľuje Lidl vyretušovanie gréckych kostolov.

Typické kostoly na ostrove Santorín.(Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA, PRAHA. Ochutnajte tradičnú grécku kuchyňu, láka obchodná sieť Lidl zákazníkov na ponuku špecialít pod privátnou značkou Eridanous.

Na ich obaloch používa fotografie modro-bielych kostolov, ktoré sú typické pre grécky ostrov Santorín, ale z ich kupol Lidl vyretušoval kríže. Zväčša ide pravoslávne alebo katolícke kostoly.

Takéto pozmenené ilustračné fotografie používa na obaloch už prinajmenšom tri roky, no až teraz vyvolali na sociálnych sieťach vlnu nevôle medzi zákazníkmi Lidla.

Ako prvá na to ešte vo štvrtok upozornila belgická televízia RTL. Zákazníci sa na českom aj slovenskom facebooku obchodnej siete pýtajú, prečo kríže odstránila, keďže ide o charakteristiku ostrovných kostolov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Náboženská neutralita

V Česku Lidl vysvetlil, že obal bol navrhnutý medzinárodným tímom, pretože sa používa na viacerých trhoch naraz.

„Našim cieľom rozhodne nebolo niekoho uraziť a ospravedlňujeme sa, ak k tomu došlo,“ napísal reťazec na sociálnej sieti.

Oficiálne firma vysvetľuje vyretušovanie krížov snahou o náboženskú neutralitu, keďže výrobky Eridanous sa predávajú na viacerých európskych trhoch v rámci akcie „Grécky týždeň“.

„Súčasťou našej obchodnej politiky ako medzinárodnej obchodne spoločnosti je aj zachovanie náboženskej a politickej neutrality,“ cituje server novinky.cz Katarínu Jaškovú z oddelenia komunikácie českej siete Lidl.

V Belgicku reťazec vyretušovanie krížov vysvetlili tak, že „rešpektuje rozmanitosť“.

Na slovenskom facebooku sa Lidl do bližšieho vysvetľovania nepustil.

„Produkty Eridanous predávame po celej Európy viac ako desať rokov a za ten čas sa dizajn obalu niekoľkokrát menil. Je nám veľmi ľúto, ak sa niekoho aktuálny dizajn dotkol. Chceli by sme našich zákazníkov uistiť, že to nebolo zámerne,“ napísala firma na sociálnej sieti.

„Zároveň vás ubezpečujeme, že vezmeme do úvahy spätnú väzbu na súčasný dizajn obalu pri ďalšom návrhu v budúcnosti,“ dodala.

Obal používajú už roky

Aj keď kritiku vyvolal dizajn obalov potravín až teraz, v skutočnosti Lidl fotografie kostolov bez krížov používa prinajmenšom už od roku 2013.

Ako si všimol portál idnes.cz, na webe sú dostupné reklamné letáky Lidl práve s takýmito obalmi. Český Lidl potvrdil, že tento dizajn používa od roku 2014. Na samotnom letáku z roku 2013 je však fotografia kostola ešte s krížom.

Prečítajte si tiež: Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia

Lidl je druhou najväčšou obchodnou sieťou na Slovensku, vlani sa tržby siete so 127 predajňami prvýkrát prešvihli cez miliardu a dosiahli 1,044 miliardy eur.

Spoločnosť tiež so štyritisíc zamestnancami patrí medzi dvadsať najväčších zamestnávateľov v krajine, patrí medzi najlepšie hodnotené, keďže na pomery maloobchodu platí ľudí nadpriemerne dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  2. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Všetko, čo rodiny milujú
  5. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  8. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  1. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  2. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  3. Všetko, čo rodiny milujú
  4. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  5. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  6. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  10. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 482
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 23 033
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 9 863
  4. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 9 736
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 4 472
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 4 220
  7. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 4 049
  8. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 3 805
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 2 636
  10. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 2 490

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Trump zrušil summit, čo bude ďalej? Štyri scenáre vývoja

Možné je všetko. Že sa nezmení prakticky nič, ale aj to, že vypukne vojna.

SVET

Minister Stropnický: Politiku ovládol kazisvet, odchádzam

Politici sa len tvária, že riešia problémy občanov, to ja neviem, hovorí.

Stĺpček Osmelené

Máme sa tu tak dobre, že náš najväčší problém sú interrupcie?

To, o čom sa treba rozprávať, je sexuálna výchova a prevencia.

KOMENTÁR DÁVIDA TVRDOŇA

Zuckerberg sa vysmial Európe nevídaným spôsobom

Opäť sme sa nič nové nedozvedeli.

Neprehliadnite tiež

Týchto päť tipov vám pri podnikaní ušetrí tisíce eur

Menšie náklady môžu znamenať väčšie zisky.

Nová ochrana osobných údajov umožní, aby na vás internet zabudol

Osobné údaje sú veľkou témou nielen pre firmy, ale aj pre ľudí.

Na systém technických kontrol zaútočili hackeri

Pokus o manipuláciu s bezpečnostným certifikátom bol zmarený.

Facebook neodškodní európskych užívateľov za zneužitie ich dát

Firma argumentuje, že neboli zdieľané detaily o bankových účtoch, informácie o kreditných kartách ani čísla osobných dokladov.

Nové európske pravidlá posilnia práva poistencov a práva obetí dopravných nehôd

Návrh zabezpečí, aby obete dopravných nehôd dostali plné odškodnenie, na ktoré majú nárok, aj vtedy, keď je poisťovateľ insolventný.