Lidl vymazal kríže z kostolov, vysvetľuje to snahou o neutralitu

Sme medzinárodná firma a snažíme sa o náboženskú a politickú neutralitu, vysvetľuje Lidl vyretušovanie gréckych kostolov.

Typické kostoly na ostrove Santorín.(Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA, PRAHA. Ochutnajte tradičnú grécku kuchyňu, láka obchodná sieť Lidl zákazníkov na ponuku špecialít pod privátnou značkou Eridanous.

Na ich obaloch používa fotografie modro-bielych kostolov, ktoré sú typické pre grécky ostrov Santorín, ale z ich kupol Lidl vyretušoval kríže. Zväčša ide pravoslávne alebo katolícke kostoly.

Takéto pozmenené ilustračné fotografie používa na obaloch už prinajmenšom tri roky, no až teraz vyvolali na sociálnych sieťach vlnu nevôle medzi zákazníkmi Lidla.

Ako prvá na to ešte vo štvrtok upozornila belgická televízia RTL. Zákazníci sa na českom aj slovenskom facebooku obchodnej siete pýtajú, prečo kríže odstránila, keďže ide o charakteristiku ostrovných kostolov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Náboženská neutralita

V Česku Lidl vysvetlil, že obal bol navrhnutý medzinárodným tímom, pretože sa používa na viacerých trhoch naraz.

„Našim cieľom rozhodne nebolo niekoho uraziť a ospravedlňujeme sa, ak k tomu došlo,“ napísal reťazec na sociálnej sieti.

Oficiálne firma vysvetľuje vyretušovanie krížov snahou o náboženskú neutralitu, keďže výrobky Eridanous sa predávajú na viacerých európskych trhoch v rámci akcie „Grécky týždeň“.

„Súčasťou našej obchodnej politiky ako medzinárodnej obchodne spoločnosti je aj zachovanie náboženskej a politickej neutrality,“ cituje server novinky.cz Katarínu Jaškovú z oddelenia komunikácie českej siete Lidl.

V Belgicku reťazec vyretušovanie krížov vysvetlili tak, že „rešpektuje rozmanitosť“.

Na slovenskom facebooku sa Lidl do bližšieho vysvetľovania nepustil.

„Produkty Eridanous predávame po celej Európy viac ako desať rokov a za ten čas sa dizajn obalu niekoľkokrát menil. Je nám veľmi ľúto, ak sa niekoho aktuálny dizajn dotkol. Chceli by sme našich zákazníkov uistiť, že to nebolo zámerne,“ napísala firma na sociálnej sieti.

„Zároveň vás ubezpečujeme, že vezmeme do úvahy spätnú väzbu na súčasný dizajn obalu pri ďalšom návrhu v budúcnosti,“ dodala.

Obal používajú už roky

Aj keď kritiku vyvolal dizajn obalov potravín až teraz, v skutočnosti Lidl fotografie kostolov bez krížov používa prinajmenšom už od roku 2013.

Ako si všimol portál idnes.cz, na webe sú dostupné reklamné letáky Lidl práve s takýmito obalmi. Český Lidl potvrdil, že tento dizajn používa od roku 2014. Na samotnom letáku z roku 2013 je však fotografia kostola ešte s krížom.

Prečítajte si tiež: Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia

Lidl je druhou najväčšou obchodnou sieťou na Slovensku, vlani sa tržby siete so 127 predajňami prvýkrát prešvihli cez miliardu a dosiahli 1,044 miliardy eur.

Spoločnosť tiež so štyritisíc zamestnancami patrí medzi dvadsať najväčších zamestnávateľov v krajine, patrí medzi najlepšie hodnotené, keďže na pomery maloobchodu platí ľudí nadpriemerne dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 271
  2. Vizuálny smog je problém 10 460
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 506
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 005
  5. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 3 929
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 266
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 180
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 900
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 514
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 290

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Penta odmieta, že by sa spojila s Kočnerom, aby položili Unipharmu.

Neprehliadnite tiež

Katar pomôže investíciami stabilizovať tureckú ekonomiku

Katarský emir šejk Tamím ibn Hamad as-Sání prisľúbil investície vo výške 15 miliárd USD.

Alkohol, tabak, ropa do KĽDR. USA uvalili sankcie na firmy z Číny a Ruska

USA podmieňujú obchodné embargo transparentnou denuklearizáciou.

Bratislavský obchvat čaká oprava vozovky v Petržalke

S prácami sa začne v piatok 17. augusta o 22:00 a ukončiť sa majú vo štvrtok 30. augusta.

Turecká kríza má naďalej negatívny vplyv na burzy

Stratili európske burzy, so stratou otvorila stredajšie obchodovanie aj Wall Street.