Lidl vymazal kríže z kostolov, vysvetľuje to snahou o neutralitu

Sme medzinárodná firma a snažíme sa o náboženskú a politickú neutralitu, vysvetľuje Lidl vyretušovanie gréckych kostolov.

Typické kostoly na ostrove Santorín.(Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA, PRAHA. Ochutnajte tradičnú grécku kuchyňu, láka obchodná sieť Lidl zákazníkov na ponuku špecialít pod privátnou značkou Eridanous.

Na ich obaloch používa fotografie modro-bielych kostolov, ktoré sú typické pre grécky ostrov Santorín, ale z ich kupol Lidl vyretušoval kríže. Zväčša ide pravoslávne alebo katolícke kostoly.

Takéto pozmenené ilustračné fotografie používa na obaloch už prinajmenšom tri roky, no až teraz vyvolali na sociálnych sieťach vlnu nevôle medzi zákazníkmi Lidla.

Ako prvá na to ešte vo štvrtok upozornila belgická televízia RTL. Zákazníci sa na českom aj slovenskom facebooku obchodnej siete pýtajú, prečo kríže odstránila, keďže ide o charakteristiku ostrovných kostolov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Náboženská neutralita

V Česku Lidl vysvetlil, že obal bol navrhnutý medzinárodným tímom, pretože sa používa na viacerých trhoch naraz.

„Našim cieľom rozhodne nebolo niekoho uraziť a ospravedlňujeme sa, ak k tomu došlo,“ napísal reťazec na sociálnej sieti.

Oficiálne firma vysvetľuje vyretušovanie krížov snahou o náboženskú neutralitu, keďže výrobky Eridanous sa predávajú na viacerých európskych trhoch v rámci akcie „Grécky týždeň“.

„Súčasťou našej obchodnej politiky ako medzinárodnej obchodne spoločnosti je aj zachovanie náboženskej a politickej neutrality,“ cituje server novinky.cz Katarínu Jaškovú z oddelenia komunikácie českej siete Lidl.

V Belgicku reťazec vyretušovanie krížov vysvetlili tak, že „rešpektuje rozmanitosť“.

Na slovenskom facebooku sa Lidl do bližšieho vysvetľovania nepustil.

„Produkty Eridanous predávame po celej Európy viac ako desať rokov a za ten čas sa dizajn obalu niekoľkokrát menil. Je nám veľmi ľúto, ak sa niekoho aktuálny dizajn dotkol. Chceli by sme našich zákazníkov uistiť, že to nebolo zámerne,“ napísala firma na sociálnej sieti.

„Zároveň vás ubezpečujeme, že vezmeme do úvahy spätnú väzbu na súčasný dizajn obalu pri ďalšom návrhu v budúcnosti,“ dodala.

Obal používajú už roky

Aj keď kritiku vyvolal dizajn obalov potravín až teraz, v skutočnosti Lidl fotografie kostolov bez krížov používa prinajmenšom už od roku 2013.

Ako si všimol portál idnes.cz, na webe sú dostupné reklamné letáky Lidl práve s takýmito obalmi. Český Lidl potvrdil, že tento dizajn používa od roku 2014. Na samotnom letáku z roku 2013 je však fotografia kostola ešte s krížom.

Prečítajte si tiež: Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia

Lidl je druhou najväčšou obchodnou sieťou na Slovensku, vlani sa tržby siete so 127 predajňami prvýkrát prešvihli cez miliardu a dosiahli 1,044 miliardy eur.

Spoločnosť tiež so štyritisíc zamestnancami patrí medzi dvadsať najväčších zamestnávateľov v krajine, patrí medzi najlepšie hodnotené, keďže na pomery maloobchodu platí ľudí nadpriemerne dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 754
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 946
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 457
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 702
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  6. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 8 097
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 966
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 888
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 418
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 485

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Petra Schutza

Netrestať Saudov by bola ukážka dvojakého metra

Saudi vo veľmi nevhodnej chvíli prichádzajú – takpovediac – o poctivosť.

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

DOMOV

Muž z identikitu zadržaný v kauze Kuciaka spáchal samovraždu

Mladík bol medzi zadržanými v Kolárove.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen a SAIC Motor začali v Šanghaji s výstavbou spoločného závodu

SAIC Volkswagen bude ako prvé vyrábať vozidlá značky Audi.

Dohoda o brexite je podľa hlavného vyjednávača takmer hotová

Sporným bodom zostáva otázka hranice medzi Írskom a Severným Írskom.

Ryanair sa dohodol s portugalskými pilotmi, je blízko dohody so Španielmi

Dohoda s pilotmi, ktorá sa týka celej škály otázok.

Kažimír otvára odbornú diskusiu o výdavkových stropoch

Minister otvoril tému o verejných financiách.

Produkcia ocele v Číne dosiahla minulý mesiac rekordnú úroveň

Oceliarne zvýšili produkciu, aby profitovali z vysokých cien.