Lidl vymazal kríže z kostolov, vysvetľuje to snahou o neutralitu

Sme medzinárodná firma a snažíme sa o náboženskú a politickú neutralitu, vysvetľuje Lidl vyretušovanie gréckych kostolov.

Typické kostoly na ostrove Santorín.Typické kostoly na ostrove Santorín.(Zdroj: SITA/AP)

BRATISLAVA, PRAHA. Ochutnajte tradičnú grécku kuchyňu, láka obchodná sieť Lidl zákazníkov na ponuku špecialít pod privátnou značkou Eridanous.

Na ich obaloch používa fotografie modro-bielych kostolov, ktoré sú typické pre grécky ostrov Santorín, ale z ich kupol Lidl vyretušoval kríže. Zväčša ide pravoslávne alebo katolícke kostoly.

Takéto pozmenené ilustračné fotografie používa na obaloch už prinajmenšom tri roky, no až teraz vyvolali na sociálnych sieťach vlnu nevôle medzi zákazníkmi Lidla.

Ako prvá na to ešte vo štvrtok upozornila belgická televízia RTL. Zákazníci sa na českom aj slovenskom facebooku obchodnej siete pýtajú, prečo kríže odstránila, keďže ide o charakteristiku ostrovných kostolov.

Náboženská neutralita

V Česku Lidl vysvetlil, že obal bol navrhnutý medzinárodným tímom, pretože sa používa na viacerých trhoch naraz.

„Našim cieľom rozhodne nebolo niekoho uraziť a ospravedlňujeme sa, ak k tomu došlo,“ napísal reťazec na sociálnej sieti.

Oficiálne firma vysvetľuje vyretušovanie krížov snahou o náboženskú neutralitu, keďže výrobky Eridanous sa predávajú na viacerých európskych trhoch v rámci akcie „Grécky týždeň“.

„Súčasťou našej obchodnej politiky ako medzinárodnej obchodne spoločnosti je aj zachovanie náboženskej a politickej neutrality,“ cituje server novinky.cz Katarínu Jaškovú z oddelenia komunikácie českej siete Lidl.

V Belgicku reťazec vyretušovanie krížov vysvetlili tak, že „rešpektuje rozmanitosť“.

Na slovenskom facebooku sa Lidl do bližšieho vysvetľovania nepustil.

„Produkty Eridanous predávame po celej Európy viac ako desať rokov a za ten čas sa dizajn obalu niekoľkokrát menil. Je nám veľmi ľúto, ak sa niekoho aktuálny dizajn dotkol. Chceli by sme našich zákazníkov uistiť, že to nebolo zámerne,“ napísala firma na sociálnej sieti.

„Zároveň vás ubezpečujeme, že vezmeme do úvahy spätnú väzbu na súčasný dizajn obalu pri ďalšom návrhu v budúcnosti,“ dodala.

Obal používajú už roky

Aj keď kritiku vyvolal dizajn obalov potravín až teraz, v skutočnosti Lidl fotografie kostolov bez krížov používa prinajmenšom už od roku 2013.

Ako si všimol portál idnes.cz, na webe sú dostupné reklamné letáky Lidl práve s takýmito obalmi. Český Lidl potvrdil, že tento dizajn používa od roku 2014. Na samotnom letáku z roku 2013 je však fotografia kostola ešte s krížom.

Prečítajte si tiež: Šéf Lidla: Zvýšili sme platy, čo ocenila aj konkurencia

Lidl je druhou najväčšou obchodnou sieťou na Slovensku, vlani sa tržby siete so 127 predajňami prvýkrát prešvihli cez miliardu a dosiahli 1,044 miliardy eur.

Spoločnosť tiež so štyritisíc zamestnancami patrí medzi dvadsať najväčších zamestnávateľov v krajine, patrí medzi najlepšie hodnotené, keďže na pomery maloobchodu platí ľudí nadpriemerne dobre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 124
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 649
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 806
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 299
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 5 685
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 934
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 630
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 187
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 039
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 957

Téma: Lidl


Článok je zaradený aj do ďalších tém Obchod a nakupovanie

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

SPIŠ KORZÁR

V Krompachoch sa vykoľajil nákladný vlak, trať je neprejazdná

Trať opravia najskôr v nedeľu.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Neprehliadnite tiež

V Česku vytláčajú komodity zo zahraničia domáce produkty

Českí producenti svoju produkciu predávajú do zahraničia.

Ilustračné foto.

Ekologické problémy môžu spôsobiť vážnu ekonomickú krízu

Správa varuje, že vplyv človeka na životné prostredie je už taký veľký, že existuje riziko vytvorenia ekonomickej nestability.

Britské regionálne aerolinky skrachovali, dôvodom je aj brexit

Flybmi lietali sa 17 strojmi do 25 európskych miest

Štrajk ochromil aj letisko v Hamburgu.

Smer plánuje zvýšiť minimálnu mzdu na 600 eur

Dvojnásobný vianočný príspevok sa má transformovať na trinásty dôchodok.

Peňaženka. Priemerný východniar si ju výplatou takto nenaplní.

Vývoz americkej whiskey klesá, dopláca na Trumpove clá

Výrobcovia doplácajú na odvetné clá.

Ilustračné foto