Železnice by pri väčšom záujme častejšie radili dva vozne prvej triedy

Popularita cestovania v prvej triede medzi pasažiermi narastá.

Ilustračná fotografia.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. V prípade zvýšeného záujmu cestujúcich plánuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v budúcnosti radiť k vlakom častejšie dva vozne prvej triedy. Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča totiž dopravca dopyt cestujúcich po takýchto miestach monitoruje.

"A do vlakov, v ktorých zaznamenávame zvýšený dopyt našich zákazníkov, plánujeme v budúcnosti radiť aj dva vozne prvej triedy podľa našich aktuálnych možností," avizoval hovorca.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dvestovkou budú vlaky jazdiť len do Kútov, na iné trate nie sú peniaze

Záujem rastie

Už v súčasnosti však spoločnosť podľa jeho slov v niektorých vybraných rýchlikoch radí dva vozne prvej triedy. Popularita cestovania v prvej triede totiž medzi pasažiermi narastá. "Počet ciest uskutočnených v prvej triede nám medziročne stúpol o viac než štvrtinu," priblížil Kováč.

Kým v roku 2015 ich bolo 387 919, v roku 2016 to už bolo 491 897 ciest. "Tento trend pokračuje aj v tomto roku, samozrejme, konečnú bilanciu budeme mať k dispozícii až po uzavretí kalendárneho roka," doplnil.

Medzi trasy s najväčším nárastom záujmu ľudí o cestovanie v prvej triede patrí podľa neho napríklad úsek z Banskej Bystrice do Žiliny. Tu ZSSK stúpol počet predaných lístkov do prvej triedy v prvom polroku 2017 v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka trojnásobne.

V prvej triede chce však viac ľudí cestovať aj na hlavnom severo-východnom ťahu z Bratislavy do Trenčína, Považskej Bystrice či Vrútok a aj na južnej trase z Bratislavy do Zvolena.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Cestujúci si v osobných vlakoch kúpia aj SMS lístky, môžu byť drahšie ako cez internet

Vyššie nároky so vzdialenosťou

Dôvodom je podľa dopravcu to, že čoraz častejšie cestujúci očakávajú od cesty vlakom viac, než len presun z miesta na miesto. "Najmä pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti majú vyššie nároky, ako napríklad väčší cestovateľský komfort či služby navyše, ktoré pri cestovaní 1. triedou môžeme uspokojiť," opísal Kováč.

Cestujúci môžu v prípade štátneho dopravcu ZSSK cestovať prvou triedou vo vlakoch kategórie InterCity, EuroCity, SuperCity, v rýchlikoch, v expresných vlakoch a vo vybraných regionálnych rýchlikoch.

Ak sa však podľa Kováča stane, že ZSSK nezaradí do súpravy predpísané vozne a napríklad aj vozeň prvej triedy, pravdepodobne bol vyčlenený pre poruchu, vykonávanie servisu či nevyhnutných opráv. "Vozne vyčlenené na údržbársky či modernizačný zásah nahrádzame podľa našich možností prioritne klimatizovanými vozňami, avšak predpísané radenie sa nepodarí vždy zabezpečiť," pripustil hovorca. Za vzniknutý diskomfort sa preto cestujúcim ospravedlnil.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 535
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 853
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 125
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 012
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 969
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 777
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 520
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.