Lacné auto pre Indiu nebude, Škoda ukončila rokovania s Tata Motors

Škoda Auto má v Indii dva závody, napriek tomu sa jej nepodarilo na tomto trhu výraznejšie uchytiť.

(Zdroj: Škoda Auto)

PRAHA. Automobilka Škoda Auto, ako aj celý koncern Volkswagen ukončili rokovania s indickou automobilkou Tata Motors o možnej spoločnej výrobe áut v rámci strategického partnerstva, oznámila Škoda tento týždeň v tlačovej správe.

Firmy sa zhodli na tom, že nemôžu realizovať technické ani ekonomické synergie v spoločne požadovanom rozsahu. Na druhej strane, nevylúčili možnosť budúcej spolupráce.

Spoločné auto

Česká automobilka rokovala s firmou Tata Motors o možnostiach spolupráce od marca tohto roka, pričom zastupovala celý koncern Volkswagen.

Výsledkom malo byť spoločné malé lacné vozidlo vo veľkosti Fabie, označované ako A0 Entry. To by sa uplatnilo na indickom trhu a v ďalších rýchlo rastúcich regiónoch.

Škoda už v Indii vyrába prispôsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.

Dva závody v Indii

V Indii má Škoda Auto dva závody, napriek tomu sa jej nepodarilo na tomto trhu výraznejšie uchytiť.

Jej autá sú totiž považované za luxusné, napríklad Octavia je auto vyšších vrstiev. V minulom roku predala Škoda v Indii 13.000 vozidiel, rok predtým to bolo 15.000. Aj preto začala firma uvažovať o výrobe malého lacného auta pre Indiu.

Vlani vyrobila Škoda Auto celkovo 1,1 milióna áut a do roku 2025 by chcela produkciu zdvojnásobiť. Okrem Česka a Indie vyrába aj v Číne, Rusku alebo v severnej Afrike.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 782
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 116
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 837
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 690
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 455
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.