Projekt ropovodu medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom stále stagnuje

Dodnes sa nerozhodlo ani o definitívnej trase slovensko-rakúskeho ropovodu. Ropovod by mal stáť 75 až 140 miliónov eur.

Ropovod by mal viesť od Bratislavy do Schwechatu. V predchádzajúcom projekte sa hovorilo o tom, že by sa napájal na ropovod Slovnaftu. Podľa ministerstva hospodárstva je zatiaľ predčasné hovoriť o technických parametroch súčasného zámeru.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Projekt výstavby ropovodu medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom stále stagnuje. Rozhodnutie o ďalšom postupe prác stále nepadlo.

„Všetko je plne v kompetencii akcionára našej spoločnosti (Ministerstvo hospodárstva SR - pozn. red.) a tiež vlády SR,“ uviedla pre portál vEnergetike.sk spoločnosť Transpetrol.

Nerozhodlo sa ani o definitívnej trase slovensko-rakúskeho ropovodu.

„Projekt ropovodu je z hľadiska trasovania spracovaný vo variantných riešeniach. Tie sa týkajú výlučne úseku, ktorý vedie územím SR. Na území Rakúskej republiky je ropovod v celej dĺžke plánovanej trasy (viac ako 2/3 celkovej dĺžky trasy ropovodu) pripravený na okamžitú realizáciu,“ dodal slovenský prepravca ropy.

Bratislava-Schwechat Pipeline

Podpora pre projekt Bratislava-Schwechat Pipeline nie je istá ani zo strany samotného ministerstva hospodárstva.

Minister Peter Žiga v decembrovom rozhovore pre portál vEnergetike.sk povedal, že určite by bolo dobré mať prepojenie s rakúskym Schwechatom.

"Otázka však znie, koľko cez ten ropovod vieme doviesť reverzom napríklad do Slovnaftu. Druhou otázkou je, že nemám záujem riešiť niečo proti čomu je verejnosť. Jednoducho ak verejnosť nechce, aby ropovod šiel cez Bratislavu, tak sa musia nájsť nejaké alternatívne trasy. A keď sa nenájdu, tak asi ten ropovod nebude. Ale v tejto chvíli ešte nie sme tak ďaleko, či ten ropovod bude alebo nie,“ dodal.

Koľko by mal ropovod stáť

Vo verzii projektu z roku 2008 mal ropovod smerovať cez územie Žitného ostrova. Neskôr spoločnosť Bratislava-Schwechat Pipeline GmbH, ktorú založili Transpetrol a rakúsky OMV, vypracovala návrh desiatich trás v takzvanom karpatskom alebo mestskom koridore.

Mestský koridor má viesť cez Bratislavu, karpatský má smerovať cez Karpaty do rakúskej obce Marchegg. Modely vedené cez Karpaty, ktoré sú pre aktivistov prijateľnejšie, sú však podľa Transpetrolu finančne nákladnejšie. Ropovod by mal stáť 75 až 140 miliónov eur.

Transpetrol mal začať s výstavbou ropovodu na jeseň roku 2004. Pre problémy s trasovaním ropovodu na slovenskom území sa však projekt neustále posúva.

Na výhodnosti projektu sa zhodli skoro všetky slovenské politické strany. Proti výstavbe sa vyjadrovala len strana Most-Híd, ktorá je v súčasnosti vo vládnej koalícii. Proti slovensko-rakúskemu ropovodu už dlhší čas bojujú aktivisti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  2. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  5. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  6. Používate make-up? Potom spozornite
  7. Legendárna Transsibírska magistrála
  8. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  9. Vianočný bázar chalaňov
  10. Vianočné mecheche 2017
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 35 859
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 107
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 028
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 009
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 079
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 073
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 064
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 978
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 731
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 673

Téma: Ropa


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Velez-Zuzulová: Išla som do niečoho, čo sa doteraz nikomu nepodarilo

Som športovkyňa, ktorá sa nikdy neuspokojí s tým, čo dosiahla, hovorí slovenská slalomárka.

KOMENTÁRE

Rok 1998: Keď Mečiar urobil Slovensku asi jedinú službu

Najviac pomohol tým, že odišiel.

KOMENTÁRE

Horcruxy na ústavnom súde

Prezident výberom Mamojku, Laššákovej a Duriša trafil jednu z lepších kombinácií.

Neprehliadnite tiež

Jedna banka v eurozóne nespĺňa kapitálové požiadavky Európskej centrálnej banky

ECB požiadala komerčné banky, aby si vytvorili kapitálové rezervy vo výške 10,6 percenta svojich rizikových aktív.

Slováci jedia menej mäsa a pijú menej mlieka ako pred 20 rokmi, ukázal prieskum

Kým zeleniny si Slováci doprajú o niečo viac ako v minulosti, spotreba hovädzieho a teľacieho mäsa prudko poklesla.

Piloti Ryanairu odložili štrajk a čakajú na výsledok rokovaní

Bezprecedentný celodenný štrajk pilotov Ryanairu sa mal uskutočniť v stredu v Írsku a Portugalsku, čo by spôsobilo prerušenie dopravy pred vianočnými sviatkami.

Podchod na Trnavskom mýte nebude ďalším nákupným centrom

Chodci v podchode náju základné tovary a služby a gastro zariadenia.

S bitcoinom začali obchodovať aj na americkej burze CME

Burza CME spustila obchodovanie s termínovanými kontraktmi na bitcoin.