Projekt ropovodu medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom stále stagnuje

Dodnes sa nerozhodlo ani o definitívnej trase slovensko-rakúskeho ropovodu. Ropovod by mal stáť 75 až 140 miliónov eur.

Ropovod by mal viesť od Bratislavy do Schwechatu. V predchádzajúcom projekte sa hovorilo o tom, že by sa napájal na ropovod Slovnaftu. Podľa ministerstva hospodárstva je zatiaľ predčasné hovoriť o technických parametroch súčasného zámeru.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Projekt výstavby ropovodu medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom stále stagnuje. Rozhodnutie o ďalšom postupe prác stále nepadlo.

„Všetko je plne v kompetencii akcionára našej spoločnosti (Ministerstvo hospodárstva SR - pozn. red.) a tiež vlády SR,“ uviedla pre portál vEnergetike.sk spoločnosť Transpetrol.

Nerozhodlo sa ani o definitívnej trase slovensko-rakúskeho ropovodu.

„Projekt ropovodu je z hľadiska trasovania spracovaný vo variantných riešeniach. Tie sa týkajú výlučne úseku, ktorý vedie územím SR. Na území Rakúskej republiky je ropovod v celej dĺžke plánovanej trasy (viac ako 2/3 celkovej dĺžky trasy ropovodu) pripravený na okamžitú realizáciu,“ dodal slovenský prepravca ropy.

Bratislava-Schwechat Pipeline

Podpora pre projekt Bratislava-Schwechat Pipeline nie je istá ani zo strany samotného ministerstva hospodárstva.

Minister Peter Žiga v decembrovom rozhovore pre portál vEnergetike.sk povedal, že určite by bolo dobré mať prepojenie s rakúskym Schwechatom.

"Otázka však znie, koľko cez ten ropovod vieme doviesť reverzom napríklad do Slovnaftu. Druhou otázkou je, že nemám záujem riešiť niečo proti čomu je verejnosť. Jednoducho ak verejnosť nechce, aby ropovod šiel cez Bratislavu, tak sa musia nájsť nejaké alternatívne trasy. A keď sa nenájdu, tak asi ten ropovod nebude. Ale v tejto chvíli ešte nie sme tak ďaleko, či ten ropovod bude alebo nie,“ dodal.

Koľko by mal ropovod stáť

Vo verzii projektu z roku 2008 mal ropovod smerovať cez územie Žitného ostrova. Neskôr spoločnosť Bratislava-Schwechat Pipeline GmbH, ktorú založili Transpetrol a rakúsky OMV, vypracovala návrh desiatich trás v takzvanom karpatskom alebo mestskom koridore.

Mestský koridor má viesť cez Bratislavu, karpatský má smerovať cez Karpaty do rakúskej obce Marchegg. Modely vedené cez Karpaty, ktoré sú pre aktivistov prijateľnejšie, sú však podľa Transpetrolu finančne nákladnejšie. Ropovod by mal stáť 75 až 140 miliónov eur.

Transpetrol mal začať s výstavbou ropovodu na jeseň roku 2004. Pre problémy s trasovaním ropovodu na slovenskom území sa však projekt neustále posúva.

Na výhodnosti projektu sa zhodli skoro všetky slovenské politické strany. Proti výstavbe sa vyjadrovala len strana Most-Híd, ktorá je v súčasnosti vo vládnej koalícii. Proti slovensko-rakúskemu ropovodu už dlhší čas bojujú aktivisti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 992
  2. Od septembra opäť po starom 5 933
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 701
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 117
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 839
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 732
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 202
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 121
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 033

Téma: Ropa


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.