BRATISLAVA. Skupina Kofola vykázala za prvý polrok tržby v hodnote takmer 126 miliónov eur. Medziročne jej tržby klesli o 3,8 percenta.
Prevádzkový zisk za prvých šesť mesiacov dosiahol úroveň 2,9 milióna eur. Ako ďalej spoločnosť uvádza v tlačovej správe, na domácom československom trhu zvýšila predaje o 3,2 percenta. Opäť rastie najrýchlejšie segment reštaurácií a impulzných formátov, kde firma zaznamenala medziročný rast o viacej než 8 percent.
Značke UGO v porovnaní s minulým rokom narástli tržby o 30,5 percenta, konkrétne o 1,6 milióna eur. V súvislosti so značkou UGO skupina ohlásila akvizíciu, od spoločnosti Titbit prevzala výrobu a distribúciu šalátov.
V Poľsku skupina urobila dva kľúčové kroky. „Do konca roka sústredíme výrobu do jediného modernizovaného závodu v Kutně a v júli sme kúpili miestnu a rýchlo rastúcu spoločnosť Premium Rosa. Tá sa špecializuje na produkty vyrobené podľa tradičných receptov z ovocia a liečivých bylín, čo je segment, ktorý v posledných rokoch zásadne rastie,“ uviedol finančný šéf skupiny Daniel Buryš.
Za poklesom výsledku v Poľsku stojí predovšetkým zmena obchodného modelu, ktorá smeruje k navýšeniu predajov vlastných značiek na úkor privátnych. Podľa Buryša má na pokles hospodárskeho výsledku významný vplyv aj vysoká cena cukru, ktorá by sa mala ale stabilizovať.
Skupina Kofola je výrobca nealkoholických nápojov so siedmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola bez ruského podniku zamestnáva 2 100 ľudí.