Na Morave vznikne najväčší rekreačný prístav v Česku

Pri Napajedlách vznikne zázemie pre 77 turistických plavidiel.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

PRAHA. České Riaditeľstvo vodných ciest pripravuje na východnej Morave stavbu najväčšieho rekreačného prístavu v Česku, aspoň čo sa týka státia malých lodí.

Na slepom ramene Moravy pri Napajedlách vznikne zázemie pre 77 turistických plavidiel. Náklady sa odhadujú na necelých 100 miliónov Kč (3,84 milióna eur).

Vybudujú prístav

"V severnej časti Baťovho kanála zúfalo chýba kapacita na strednodobé státie plavidiel a lokalita Napajedla-Pahrbek je na vybudovanie prístavu veľmi vhodná," povedal zástupca šéfa Riaditeľstva vodných ciest Jan Bukovský.

Stavba je momentálne na začiatku prípravy, po 4-ročnom posudzovaní však už získala súhlas, ktorý sa týka jej vplyvu na životné prostredie.

Stavať by sa malo začať v roku 2020. Baťov kanál je splavný od Skalice do Otrokovíc a vlani ho navštívilo rekordných 90.000 ľudí.

Predĺženie vodnej cesty

Plány na vybudovanie prístavu súvisia aj so zámerom predĺženia vodnej cesty na Baťovom kanáli a rieke Morave proti prúdu až do mesta Kroměříž.

Podľa Bukovského bude predĺženie vodnej cesty hotové skôr než prístav pri Napajedlách.

Ten bude veľkosťou porovnateľný s vltavským prístavom v Hlubokej nad Vltavou, ktorý ponúka státie pre 73 malých plavidiel a jeden parník.

Jeho výstavba vyšla na necelých 200 miliónov Kč.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 071
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 509
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 230
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 987
  5. Kam do tepla v januári? 1 743
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 532
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 243
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 837

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Superboháči sú ešte bohatší, chudoba je na tom stále zle

Koncentrácia bohatstva v rukách malej skupiny ľudí sa minulý rok ešte zvýšila, deväť z desiatich miliardárov sú muži.

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.