Koalícia pretláča rýchlu cestu na juhu, hoci to nie je najvýhodnejšie

Ministerstvo dopravy by v budúcom roku mohlo vypísať tender na výstavbu tunela Soroška.

Vláda pretláča pokračovanie R2, hoci jej to analytici neodporúčajú.(Zdroj: SME/Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Ešte v polovici júla vládni analytici od ministra financií Petra Kažimíra (Smer) odporučili, aby sa rýchlostná cesta na juhu Slovenska od Zvolena po Košice stavala efektívnejšie.

Vládna koalícia sa však ich odporúčania rozhodla ignorovať. Rozhodla sa pretlačiť výstavbu rýchlostnej cesty R2 na juhu Slovenska v pôvodnom rozsahu. Informovala tom vo štvrtok popoludní vládna koalícia po stretnutí koaličnej rady.

V najbližších rokoch by sa tak mohol stavať úsek napríklad pri Mýtnej či tunel cez Sorošku. „Mňa vôbec nezaujíma názor nejakého úradníka,“ reagoval premiér Robert Fico (Smer) na návrh analytikov z ministerstva financií o efektívnejšej výstavbe R2.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Vláda má dosť peňazí na diaľnice. Zákon meniť nepotrebujeme, tvrdí rozpočtová rada

Čo navrhli analytici

Mňa vôbec nezaujíma názor nejakého úradníka.

Robert Fico, premiér

Úradníci z Útvaru Hodnota za peniaze, ktorý pri ministerstve financií vznikol vlani, navrhli viaceré riešenia. Jedným z nich napríklad bolo, aby ministerstvo dopravy stavalo len niekoľko úsekov z autostrády.

Namiesto nich totiž podľa prepočtov stačilo rozšíriť už postavenú cestu I. triedy a dobudovať obchvaty niektorých miest. Prípadne stavať len polovičný profil štvorprúdovej autostrády.

Dotklo by sa to napríklad úsek od Kriváňa po Lovinobaňu alebo úseku od Rožňavy po Turňu nad Bodvou, ktorého súčasťou je aj tunel Soroška. Aj v tomto prípade ekonómovia ministerstva financií navrhli zváženie možnosti rekonštrukcie a rozšírenia cesty I. triedy s prípadnými stúpacími pruhmi cez Sorošku.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 053
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 972
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 889
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 147
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 926
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 136
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 717
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 711
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 403
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 388

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém rýchlostná cesta R2, Rýchlostná cesta R2

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Rusi majú vynikajúcu techniku. Všetko však závisí aj od politiky

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.