Emisná kauza zvyšuje tlak na nemeckú vládu, tá zvolala dieselový summit

Dôvera Nemcov v domáce automobilky, ktoré patria k ťahúňom najväčšej európskej ekonomiky, klesá.

Pohľad na proces montovania a kompletizovania pneumatik pre značky VW.(Zdroj: SITA)

BERLÍN. Emisná kauza, ktorá zasiahla už viaceré nemecké automobilky, sa postupne stala súčasťou nemeckej predvolebnej kampane a prinútila vládu, aby na túto tému zvolala mimoriadny summit.

Takzvaný dieselový summit sa koná dnes v Berlíne a budúcnosť dieselových vozidiel budú riešiť okrem predstaviteľov nemeckej vlády a automobiliek aj zástupcovia odborov a predsedovia vlád spolkových krajín, kde sú sídla kľúčových domácich automobiliek.

Cieľom je obnoviť dôveru v nemecký automobilový sektor pred septembrovými parlamentnými voľbami.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Stratili dôveru

Podľa najnovšieho prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť pre výskum verejnej mienky Emnid a zverejnený bol v nedeľníku Bild am Sonntag, dôvera Nemcov v domáce automobilky, ktoré patria k ťahúňom najväčšej európskej ekonomiky, klesá.

Ako prieskum ukázal, viac než polovica Nemcov sa domnieva, že nemeckým automobilkám sa už nedá veriť.

Po škandále Volkswagenu, s ktorým firma zápasí takmer dva roky, sa do problémov s podvádzaním pri emisných testoch totiž dostali aj ďalšie automobilky a tlak na vládu začal rásť. Kritici jej vyčítajú, že napriek rozmáhajúcemu sa škandálu je voči vplyvným firmám príliš mäkká.

Emisná kauza vypukla v septembri 2015, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia EPA oznámila, že VW inštaloval do státisícov dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňoval zavádzanie pri emisných testoch.

Neskôr VW priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s problematickým softvérom, väčšina v Európe.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Volkswagen plánuje úpravu štyroch miliónov áut

Kauza sa rozšírila

Kauza sa postupne rozšírila aj na ďalšie automobilky. Zvolávanie áut do servisov v dôsledku problémov s emisiami postupne oznámili Audi, Porsche, ktoré patria pod Volkswagen, ale aj Daimler.

Ten v ostatných dňoch uviedol, že v Európe zvolá do servisov zhruba tri milióny naftových áut svojej luxusnej značky Mercedes-Benz.

V dôsledku emisnej kauzy už viaceré krajiny, medzi nimi Francúzsko či Británia, oznámili, že plánujú do budúcnosti zakázať autá so spaľovacím motorom a pozornosť presunúť na ekologickejšie vozidlá. Tlak na nemecké automobilky zvýšil aj súd v Stuttgarte, ktorý minulý týždeň podporil plány mesta na zákaz vjazdu dieselových áut nespĺňajúcich emisné normy. Je možné, že toto rozhodnutie bude návodom aj pre ďalšie mestá.

S blížiacimi sa parlamentnými voľbami, ktoré sa v Nemecku uskutočnia 24. septembra, sa emisný problém stal aj problémom politickým.

Šéf SPD a Merkelovej hlavný konkurent Martin Schulz vyzval na to, aby Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) už nespadal pod spolkové ministerstvo dopravy. Na jeho čele stojí Alexander Dobrindt, ktorý je členom CSU, sesterskej strany CDU Angely Merkelovej. Ten zasa pre emisný škandál čelí výzvam Zelených na odstúpenie z funkcie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 993
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 709
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 667
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 274
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 757
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 664
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 425
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.