Slováci obľubujú výpredaje. Zľavy priťahujú nezamestnaných aj mužov

Väčší podiel nakupujúcich v zľavách tvoria nezamestnaní respondenti.

Ilustračné foto. (Zdroj: Gabriel Kuchta/SME)

BRATISLAVA. Viac než tretina Slovákov nakupuje vo výpredajoch a v zľavových akciách, aby ušetrila.

Výpredaje pritom obľubujú rovnako ženy aj muži. Zľavy vyhľadávajú najmä mladí vo veku 18 až 34 rokov. O niečo menej nakupujú na základe akcií starší ľudia vo veku 45 až 65 rokov.

Ukázal to najnovší prieskum spoločnosti Kruk, ktorý bol zameraný na hospodárenie s rodinnými financiami.

Kto núti Slovákov nakupovať?

Väčší podiel nakupujúcich v zľavách tvoria nezamestnaní respondenti. "Slováci radi nakupujú v zľavách či vo výpredajoch a často ich k tomu núti ich finančná situácia. Zľavové akcie vyhľadávajú vo väčšej miere nezamestnaní a zadlžení ľudia," konštatuje hovorkyňa spoločnosti Kruk Markéta Kolářová.

Líšia sa i nákupné zvyklosti obyvateľov rôznych regiónov. Vo výpredajoch nakupujú najviac obyvatelia Nitrianskeho a Trenčianskeho kraja, najmenej obyvatelia Bratislavy a Trnavského kraja. Takmer 46 percent respondentov hľadajúcich najnižšiu cenu nákupu má vyššie vzdelanie.

Len minimálne sú rozdiely medzi respondentmi s rôznou úrovňou finančnej gramotnosti.

Miesto nákupu a životný štýl

Ďalším spôsobom, ako ušetriť peniaze za potraviny a ostatný nutný tovar, sú nákupy v hypermarketoch a na tržniciach. K takémuto spôsobu nakupovania sa hlási 32 percent respondentov.

Najmenej nakupujú na tržniciach a v hypermarketoch obyvatelia Žilinského a Košického kraja, najviac obyvatelia Trnavského a Nitrianskeho kraja. Skladba zákazníkov hypermarketov a tržníc sa len veľmi málo líši od veľkosti mesta, v ktorom žijú.

"Voľba miesta na nakupovanie súvisí so životným štýlom, bydliskom i ekonomickou situáciou. V hypermarketoch a na tržniciach pritom nakupujú najviac ľudia, ktorí svoju finančnú gramotnosť hodnotia ako základnú či vyššiu," dodala Kolářová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 496
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 201
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 087
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 643
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 369
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 758
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 488
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 456
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 260
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 943

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Šéfka Bielej noci: Museli sme vysvetľovať, že nie sme rasisti

Festival vizuálneho umenia sa v Bratislave bude tretí raz.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.