BRATISLAVA. Od budúceho mesiaca si klienti vo viacerých bankách priplatia. Cenníky totiž podľa údajov Finančnej hitparády mení až sedem bánk.
Zmeny v poplatkoch avizuje Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, ČSOB, UniCredit Bank, Prima banka, Cetelem, či Oberbank. Niektoré do svojich cenníkov doplnili príplatky, iné zvyšujú poplatky za niektoré služby alebo zavádzajú nové.
Banky hotovostné vklady stále spoplatňujú, alternatívy nemajú ČítajteČo vás čaká
Slovenská sporiteľňa zvyšuje napríklad poplatok za elektronický urgentný prevod, za prevod na pobočke a za vklad hotovosti na účet treťou osobou.
Upravila aj poplatky za poistenie niektorých úverov a doplnila nový poplatok za expresné doručenie zadržanej karty v bankomate na žiadosť klienta.
Tatra banka zaviedla poplatok za použitie karty pri stávkovaní, lotérii a hazardných hrách, ak sa platí nad 50 eur. ČSOB upravila podmienky poskytovania zľavy z poplatku za vedenie balíka služieb pre študentov.
Prima banka doplnila do cenníka príplatok za prevod s inštrukciou na úhradu poplatkov za vykonanie cezhraničného príkazu.
UniCredit Bank upravuje výšku viacerých poplatkov, a to za výbery hotovosti z účtu na obchodnom mieste, mení aj poplatky za úhrady SEPA inkasom, poplatky za pokladničné služby napríklad pri vklade mincí nad 100 kusov, či výmenu bankoviek a mincí za iné nominály.
Cetelem doplnil do cenníka informáciu o poplatku za predčasné splatenie úveru. V niektorých balíkoch služieb Oberbank bude zase od augusta zahrnuté bezplatné zasielanie výpisu účtu jedenkrát mesačne poštou alebo elektronicky.
Čo ponúkne Prima klientom Sberbank, keď sa o dva týždne spoja ČítajteNa pobočkách draho
"Pokiaľ ide o poplatky týkajúce sa operácií na pobočkách, majú banky dlhodobo snahu motivovať klientov skôr k využívaniu elektronických služieb, ale aj platobných kariet, pretože správa hotovosti je pre banky drahá," konštatujú analytici bankových produktov z Finančnej hitparády.
Niektoré finančné domy zase do zmien tlačí konkurenčné prostredie. "Banky tlačené konkurenciou zavádzajú nové, inovatívne produkty, ktorých vývoj a réžia niečo stojí, respektíve existujúce produkty rozširujú o nové služby. V neposlednom rade sú tu aj legislatívne zmeny, na ktoré banky musia reagovať," doplnili odborníci portálu.
Dôvodom zmien poplatkov je aj to, že v čase nízkych úrokových sadzieb banky zarábajú menej na úrokoch a tak hľadajú spôsoby, ako aspoň čiastočne vykompenzovať tento pokles. "Banky je potrebné vnímať ako podnikateľský subjekt, ktorého cieľom je dosahovať primeraný zisk."