SME
Štvrtok, 28. máj, 2020 | Meniny má ViliamKrížovkyKrížovky

Slováci dôverujú najviac domácim potravinám, pôvod si všímajú najmä pri mäse

Spotrebitelia vnímajú pôvod slovenských potravín najcitlivejšie pri mäse a pri mliečnych výrobkoch.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Takmer 60 percent spotrebiteľov považuje slovenské potraviny za kvalitnejšie ako zahraničné. Dôvodmi sú čerstvosť a prísnejšia kontrola.

Napriek tomu počet vystavení slovenských výrobkov v obchodoch dosiahol len 37 percent. Hoci záujem je vysoký, obchodné reťazce ich ponúkajú oveľa menej.

Vyplýva to z prieskumu, o ktorom dnes informoval Michal Feik z Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod kontrolou

"Slovenské potraviny máme plne pod kontrolou, doslova od farmy až po regály v obchodoch. Vďaka tomu, že potraviny nemusia cestovať stovky kilometrov, sú aj čerstvejšie," vyhlásila šéfka MPRV Gabriela Matečná (nominantka SNS).

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa reprezentatívneho prieskumu verejnej mienky, ktorý pre MPRV vypracovala agentúra AKO, považuje 59 percent opýtaných slovenské potraviny za kvalitnejšie ako zahraničné a 25 percent za rovnako kvalitné. Ako najčastejší dôvod uvádzajú čerstvosť (48 %) a prísnejšiu kontrolu (41 %).

Pri slovenských výrobkoch je garancia bezpečnosti vysoká.

Gabriela Matečná

Spotrebitelia vnímajú pôvod slovenských potravín najcitlivejšie pri mäse (59 %) a pri mliečnych výrobkoch (50 %).

Potravinové škandály, ako napríklad prípad s pokazeným brazílskym mäsom, nútia spotrebiteľov k opatrnosti, myslí si to Matečná.

"Pri slovenských výrobkoch je garancia bezpečnosti vysoká. Firmy z potravinárskeho sektora sa neraz sťažujú, že máme veľmi prísne hygienické normy na potraviny, ale vďaka dobrým kontrolám vieme z predaja veľmi rýchlo stiahnuť nebezpečné výrobky. Bolo to práve Slovensko, ktoré ako prvé upozornilo na problém brazílskeho mäsa," zdôraznila Matečná.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Fico hovorí o obmedzení zahraničných potravín, chce zatlačiť na Brusel Čítajte 

Slovenský pôvod

Slovenský pôvod za dôležitý považuje u mlieka 34 percent opýtaných, avšak u mliečnych výrobkov až polovica (50 %). Slovenský pôvod vajec za dôležitý považuje 30 percent respondentov, o niečo menej (22 %) u hydiny.

Takmer tridsať percent opýtaných uviedlo, že slovenský pôvod je pre nich dôležitý pri nákupe zeleniny, kým slovenské ovocie uviedlo len 19 percent opýtaných. Pri trvanlivých druhoch potravín je miera dôležitosti slovenského pôvodu v rozmedzí 8 percent až 14 percent.

Najmenej je slovenský pôvod dôležitý pri pochutinách a nápojoch (alkoholických aj nealkoholických). Len 6 percent opýtaných uviedlo, že slovenský pôvod ich nezaujíma a nie je dôležitý pri žiadnom druhu potravín.

Dlhodobým cieľom rezortu pôdohospodárstva je zvýšiť podiel slovenských potravín na pultoch reťazcov. Dôvody sú racionálne, chcú tak podporiť domácu ekonomiku, zamestnanosť v regiónoch a najmä vieme ponúknuť spotrebiteľom vysokú kvalitu a čerstvosť.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ministerstvo pôdohospodárstva na podporu predaja slovenských potravín realizuje viacero projektov. Najviditeľnejším marketingovým nástrojom je Značka kvality SK. Tohtoročnou novinkou budú regionálne pulty, vďaka ktorým môžu lokálni producenti potravín dodávať svoje potraviny do obchodov vo vzdialenosti 50 kilometrov," dodal k prieskumu Feik.

Prečítajte si tiež: Persil nie je všade rovnaký, priznal Henkel. Vraj pre teplotu prania Čítajte 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  2. Benzín alebo akumulátor? Mýty a fakty
  3. Vyberte si tú správnu dezinfekciu šetrnú k pokožke
  4. 5 tipov, ako si vylepšiť intímny život v dlhodobom vzťahu
  5. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  6. Need an insight into the topic of investment and trust funds?
  7. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky
  8. Zabezpečujeme certifikované MBA programy
  9. Ako efektívne ušetriť na platbách za energie?
  10. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo
  1. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  2. Night Vision: Jak dobre vidí vaša autokamera v noci?
  3. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  4. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  5. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  6. 5 tipov, ako si vylepšiť intímny život v dlhodobom vzťahu
  7. Minerálna vlna má vysokú pevnosť aj vo väčších hrúbkach
  8. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  9. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  10. Plyn v domácnosti? Aj malé zmeny vám znížia účty za energie!
  1. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 17 757
  2. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo 15 008
  3. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku 13 266
  4. Ako správne dezinfikovať byt, bytový dom, auto či firmu 11 363
  5. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 10 345
  6. Tieto veci robí banka, aby bola v bankomatoch hotovosť 10 258
  7. Ako vytriediť Mekáč doma? 9 709
  8. 5 tipov, ako si vlastnoručne zlepšiť bývanie. Zvládne ich každý 9 647
  9. 3 pravidlá pre ochranu trávnika v čase letných horúčav 9 594
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME 9 553
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Potraviny
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

EasyJet plánuje prepustiť takmer 30 percent zamestnancov

Zároveň chce zredukovať svoju flotilu lietadiel.

Lietadlá spoločnosti easyJet.
Spolumajitelia spoločnosti Herbik Jakub Kalmár (vľavo), Martina Kráľovská (v strede) a Michal Janko (vpravo).

Fed: Vyhliadky ekonomiky USA zostávajú vysoko neisté

Ekonomická aktivita pokračovala v prudkom poklese vo všetkých regiónoch.